Americká výskumná spoločnosť Forrester to uviedla v nedávno zverejnenej správe, kde predpovedá udalosti v online maloobchode pre Nemecko, Spojené kráľovstvo, Francúzsko, Taliansko a Španielsko. Týchto 5 krajín spolu tvorí 70 % hrubého domáceho produktu v západnej Európe.
“V posledných rokoch bol rast maloobchodného predaja v týchto ekonomikách výrazne ovplyvnený pandémiou COVID-19, problémami globálneho dodávateľského reťazca, desaťročia vysokou infláciou a slabým hospodárstvom,” uvádza správa Forrester.
E-commerce opäť rastie
Vďaka pandémii a karanténe zaznamenali online obchody v rokoch 2020 a 2021 výnimočný rast. Rok 2022 predaje vrátil do reálnejších rozmerov. V súčasnosti výdavky opäť rastú, no nie tak výrazne, ako predtým. Spoločnosť Forrester očakáva, že rast maloobchodného predaja online by sa v roku 2024 a neskôr mohol vrátiť na úroveň pred pandémiou.
Forrester ďalej predpovedá, že kombinované online maloobchodné tržby piatich najväčších európskych krajín sa zvýšia. Zatiaľ čo v roku 2023 tržby dosiahli 372 miliárd eur, v roku 2028 očakáva nárast na 579 miliárd eur, pričom päťročná zložená ročná miera rastu bude najmenej 9,2 %. Najvyšší podiel online nakupovania sa očakáva v Spojenom kráľovstve.