Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Revolúcia v linkbuildingu: Prečo je tento rok vašou tajnou zbraňou manuálny dosah

Pocítili ste to zemetrasenie v marci 2024? Google poriadne otriasol svetom vyhľadávačov. Vydal sa na cestu čistenia a sľubuje, že odstráni až 40 % nekvalitného a neoriginálneho obsahu. Webové stránky miznú z výsledkov vyhľadávania rýchlejšie, než vyslovíte „aktualizácia algoritmu“. Ale je tu ešte jedna zaujímavosť: budovanie spätných odkazov nie je mŕtve. V skutočnosti je dôležitejšie ako kedykoľvek predtým.

Revolúcia v linkbuildingu: Prečo je tento rok vašou tajnou zbraňou manuálny dosah
Zdroj: Depositphotos

Sila prirodzených spätných odkazov

Gary Illyes zo spoločnosti Google v nedávnom podcaste povedal niekoľko múdrostí: vyhľadávače milujú objavovanie nových webových stránok prostredníctvom prirodzených spätných odkazov. To znamená manuálny linkbuilding. Je čas vyhrnúť si rukávy a vrhnúť sa na strategickú tvorbu obsahu a skutočný dosah.

Prečo sú lacné odkazy slepou uličkou

Posvieťme si na tému kupovania odkazov. Vieme, že je to lákavé. Myslíte si: Veď len chytím niekoľko lacných odkazov a budem sledovať, ako moje pozície stúpajú!“ Ale brzdi, priateľu. To je ako pokúšať sa podvádzať pri teste, keď sa na to pozerá učiteľ. Spoiler: neskončí to dobre. Dilemu sme rozoberali aj v expertnom článku 15 expertov: Ako sa nakupujú odkazy pri linkbuildingu v roku 2024? A akú rolu budú hrať naďalej?

Vec sa má takto: Google je šikovný. Ich algoritmus je ako stopársky pes, ktorý vyhľadáva kvalitné spätné odkazy. Keď začnete kupovať odkazy len preto, aby ste sa zahrali so systémom, v podstate mávate červenou vlajkou a hovoríte: „Hej, Google, príď ma potrestať!“ Iste, na platené odkazy môžete nalepiť značku sponzorované, ale aj v takom prípade by mali byť relevantné pre vašu stránku, inak ste stále v riskantnej situácii.

Chápeme to. Budovanie kvalitných spätných odkazov si vyžaduje čas a všetci hľadáme skratky. Ale verte, kupovať odkazy je ako stavať domček z karát. Na chvíľu to môže vyzerať pôsobivo, ale stačí jemný vánok (alebo aktualizácia algoritmu) a všetko sa zrúti.

Pamätáte si na SpamBrain? Je to AI systém na prevenciu spamu od Googlu. V roku 2021 Google sprísnil svoje pravidlá týkajúce sa spamu a odvtedy sú SERPy čistejšie.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ale skutočný problém je, že tieto lacné odkazy často vedú používateľov na odpadový obsah. Je to ako sľúbiť niekomu gurmánske jedlo a ponúknuť mu plesnivý sendvič. Google chce používateľom ponúkať dobré veci. Ak ľudia kliknú na vašu stránku a rýchlo odídu, Google to pochopí a ukáže vám dvere.

Čo sa s tým dá robiť? Je to jednoduché, ale nie ľahké: zamerajte sa na kvalitné spätné odkazy. Áno, vyžaduje to viac úsilia, ale je to ako cvičenie. Iste, pre rýchle výsledky by ste mohli užívať pofidérne doplnky, ale nič sa nevyrovná skutočnému cvičeniu. Dajte si záležať na práci, vytvárajte skvelý obsah a sledujte, ako prirodzene pribúdajú kvalitné spätné odkazy.

Nezabúdajte, že v SEO platí, že pomalé a rovnomerné tempo vyhráva preteky.

Tajný recept na úspech pri manuálnom linkbuildingu

  • Relevantnosť kraľuje: O spätných odkazoch premýšľajte ako o akademických citáciách. Musia dávať zmysel v kontexte a pochádzať z autoritatívnych zdrojov vo vašej špecializácii.
  • Obsah je king: Vytvárajte veci, na ktoré ľudia skutočne chcú odkazovať. Buďte užitoční, originálni a prezentujte svoje odborné znalosti.
  • Stratégia je eso v rukáve: Stanovte si jasné ciele, poznajte svoje publikum a analyzujte, čo funguje a čo nie.

Digitálne PR: váš nový najlepší priateľ

Digitálne PR je ďalšou hranicou v oblasti manuálneho budovania odkazov. Prečo? Ide o budovanie skutočných vzťahov s influencermi, novinármi a lídrami v odvetví. Tento prístup pomáha:

  • generovať vysokokvalitné, prirodzené spätné odkazy,
  • zvyšovať viditeľnosť vašej značky,
  • je v dokonalom súlade s usmerneniami E-E-A-T od Googlu.

Manuálne budovanie odkazov prostredníctvom digitálneho PR je dlhodobá stratégia, ktorá sa oplatí v podobe trvalej viditeľnosti, dôveryhodnosti a výborných pozícií vo vyhľadávaní.

Prečo je to dôležité pre e-commerce

Pre e-shopy je budovanie spoľahlivých odkazov raketové palivo pre SEO. Zamyslite sa:

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast
  • Viac relevantných spätných odkazov = vyššia autorita domény.
  • Vyššia autorita = lepšie umiestnenie vašich produktových stránok.
  • Lepšie umiestnenie = väčšia organická návštevnosť.
  • Väčšia návštevnosť = väčší potenciál predaja.

V konkurenčnom prostredí e-commerce môže silný profil spätných odkazov tvoriť rozdiel medzi prosperitou a prežitím. Investovaním do manuálneho budovania odkazov a digitálneho PR nebudete len naháňať odkazy – budujete základ pre dlhodobý úspech v SERP a mimo neho.

Nezabúdajte, že nejde o hazardovanie so systémom. Ide o to, aby ste si vydobyli miesto na vrchole prostredníctvom skutočnej hodnoty, vzťahov a strategického dosahu. A teraz šup, začnite s budovaním spätných odkazov!

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
15 expertov: Ako sa nakupujú odkazy pri linkbuildingu v roku 2024? A akú rolu budú hrať naďalej?
3 min. čítanie

15 expertov: Ako sa nakupujú odkazy pri linkbuildingu v roku 2024? A akú rolu budú hrať naďalej?

SEO je tu s nami už viac ako 20 rokov. Točia sa v ňom stovky miliónov eur a vo väčšej alebo menšej miere sa dotýka každého online projektu. Jedna z najdôležitejších súčastí úspešnej SEO stratégie je aj linkbuilding. Pozíciu vo vyhľadávaní ovplyvňujú aj spätné odkazy – backlinky. To potvrdil aj sám Google. Kým v roku […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Tematickosť a organik v linkbuildingu
4 min. čítanie

Tematickosť a organik v linkbuildingu

Porozumenie základným pravidlám linkbuildingu vám pomôže vyvarovať sa základných chýb, ktoré znehodnotia vaše linkbuildingové snaženie. Vytvorte si kvalitný odkazový profil s niekoľkými jednoduchými radami a dajte vyhľadávačom to čo hľadajú.

Martin Jersák Martin Jersák
Webdeveloper
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+