2 min. čítanie

Rekordný predaj pre majiteľa spoločnosti Zara. Odevné reťazce dosahujú čísla spred pandémie

Tržby z predaja oblečenia prekročili úroveň spred pandémie, spoločnosť Inditex ťažila zo silného dopytu v povianočných výpredajoch a jej tržbam neublížilo ani rozhodnutie zastaviť činnosť v Rusku.

Rekordný predaj pre majiteľa spoločnosti Zara. Odevné reťazce dosahujú čísla spred pandémie

Nové vedenie s rekordným ziskom

Španielska spoločnosť Inditex, ktorá okrem iného vlastní obchody s oblečením Zara, zvýšila v minulom roku pod novým vedením svoj čistý zisk o dvadsaťsedem percent na rekordných 4,1 miliardy eur.

Najväčší maloobchodný predajca odevov na svete na svojom webe oznámil rekordné tržby z predaja.

Silný dopyt v obchodoch a na internete zabezpečil spoločnosti rekordné tržby. Tie dosiahli 32,6 miliardy eur, čo je o osemnásť percent viac ako v predchádzajúcom roku a o pätnásť percent viac ako pred vypuknutím pandémie v roku 2019. Spoločnosť už rok vedie Marta Ortega, dcéra spoluzakladateľa a majiteľa Inditexu.

Týždenný podcast UPdate

Zara zvyšovala ceny, dopyt po dostupnom oblečení rastie

Tržby módneho gigantu boli v súlade s očakávaniami analytikov, k čomu prispel záujem spotrebiteľov opäť nakupovať nové oblečenie. Podľa analytikov Deutsche Bank, UBS a Royal Bank of Canada zvýšila Zara začiatkom jari ceny o päť a viac percent. Ani tento krok však neznížil dopyt po jej oblečení.

Inditex zvýši svoju ročnú dividendu o dvadsaťdeväť percent na 1,20 EUR na akciu. Jej akcie od začiatku roka posilnili o takmer štrnásť percent..

Inditex, podobne ako ostatní “nízkonákladoví” predajcovia módy, ťaží z rastúcich životných nákladov. Konkurenčná spoločnosť Primark vo februári uviedla, že jej vyhliadky na tento rok sa zlepšujú. Zákazníci s obmedzeným rozpočtom začali totiž vyhľadávať lacnú módu. Zdá sa, že Inditex zvládol náročné obdobie, keď v posledných rokoch musel zatvoriť stovky predajní. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+