Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Reklama v letných mesiacoch

Aj napriek tomu, že by si väčšina majiteľov e-shopov a dopytových webov priala, aby v reklame na internete panovala nemenná klíma, aj reklama v online priestore má svoje vrcholky a pády.

Václav Krba Václav Krba
CEO Viva Marketing
Reklama v letných mesiacoch

Nákupná nálada vs. aukčný systém

Reklamy, ktoré komunikujú produkty na e-shopoch, majú svoj vrchol vo štvrtom kvartáli, kedy ľudia pri príležitosti Vianoc obdarúvajú svojich blízkych darčekmi. V poslednej dobe hrá e-commerce v tejto disciplíne prím a podľa portálu irozhlas.cz z roku 2017 štyri pätiny Čechov objednávajú darčeky na internete. A podľa článku Forbesu z roku 2021 Česi na internete za Vianoce minú až 77 miliárd korún.

Dopytové webové stránky majú vrchol v závislosti od danej služby, ktorú reklama komunikuje.

To, čo majú majitelia dopytových služieb aj e-shopov spoločného je, že chcú tlmiť reklamu cez letné mesiace.

Príprava e-shopu na sezónu

Zdá sa to logické. Nálada nakupovať nie je vysoká, tak prečo inzerovať a investovať nemalé peniaze do reklamy, keď publikum je menej konverzné ako po zvyšok roka.

Z našej skúsenosti vyplýva, že nálada ľudí nakupovať je naozaj nižšia ako v iných mesiacoch. Čo ale nám marketérom hrá do kariet, je neúprosný aukčný systém a všetkým marketérom známy Share of Voice.

V konverzných reklamách na Meta Platforms, kde často bojujeme s hodnotou CPM okolo 300 Kč, nám zrazu veľký brat ponúka CPM takmer o polovicu nižšiu. Teda za rovnaké peniaze dokážeme osloviť 2x viac ľudí, než v zime a na jar a ak nálada publika neklesne o viac ako 50 %, tak máme vyhrané.

V reklamách na dosah popri zníženom CPM získavame ešte jednu nemenej dôležitú konkurenčnú výhodu – keď konkurenti na leto opúšťajú inzertné platformy, tak my s našimi rovnakými rozpočtami dokážeme zaujať oveľa väčší podiel na trhu. A v septembri, kedy ožíva trh, ukáže sa, kto reklamu držal aj cez leto a kto reklamu na leto vypol.

Týždenný podcast UPdate

Pozorne sledujte cashflow

Nemenej dôležitá aktivita v letných mesiacoch je príprava na sezónu. To platí hlavne pre majiteľov e-shopov.

Pozrite sa do Google Analytics na najpredávanejšie produkty a tie nesmú na vašom sklade chýbať. Postrážte si zdravé cashflow. Mnohým e-shopom v polovici vianočnej sezóny dôjde dych v podobe peňazí.

Stanovte si jasný plán a držte sa toho. E-shoper je sám sebe nepriateľom. Emócie hrajú veľkú rolu. Nákupná horúčka je vysoká, PNO je polovičné oproti zvyšku roka, a tak sa ponúka zvyšovať svoje investície do reklamy. A potom v polovici najväčšej sezóny sa môže minúť sklad alebo peniaze do reklamy.

Pretože každý správny e-shoper vie, že peniaze vybrané za dobierky ešte nejaký čas od dopravcu putujú. V extrémnych prípadoch to môže trvať pokojne aj tri týždne. Potom k tomu pripočítajte týždeň, kedy za tieto utŕžené peniaze objednáte tovar u dodávateľa a kým vám príde – a máme tu mesiac veľké prázdne okno. Toto sa nesmie stať. A už vôbec nie v najväčšej sezóne roka.

Nepodceňujte spätnú väzbu od zákazníkov

Majitelia menších e-shopov môžu zdvihnúť telefón a opýtať sa svojich zákazníkov priamo. Ako sa im u nich nakupovalo, či im niečo na e-shope nechýba a ako takýto realizovaný nákup čo najviac spríjemniť. Pri väčších e-shopoch dáva zmysel rozoslať e-mailom dotazník o spokojnosti a motivovať zákazníkov zľavovým kupónom, aby sme dostali späť čo možno najviac vyplnených formulárov.

Prajem pevné nervy, plné sklady, rastúci share of voice a hlavne nízke PNO.

Najnovšie z kategórie Marketingová stratégia
Zdieľať článok
Václav Krba
CEO Viva Marketing

V roku 2020 za temnej doby pandémie som založili s kolegom Viktorom online marketingovú agentúru ViVa marketing. Názov je odvodený z našich krstných mien. V online prostredí sa pohybujem od roku 2017, kedy som viedol svoj prvý e-shop a spoznal som ako veľmi bolí investovať vlastné peniaze. Dnes spravujeme rozpočty našich klientov rádovo v jednotkách miliónov českých korún. A vedieme agentúru o pätnástich ľuďoch.

Tento článok ti prináša

ViVa marketing

ViVa Marketing je mladá online marketingová agentúra, ktorá sa zameriava na výsledky a dlhodobé priateľské vzťahy so svojimi partnermi. Ponúkajú služby v oblasti online marketingu, vrátane marketingových stratégií, nastavenia presného merania reklamných kampaní, zvyšovania konverzií, analýz a pravidelného vyhodnocovania kampaní.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zákazníci vyhľadávajú privátne značky čoraz viac
2 min. čítanie

Zákazníci vyhľadávajú privátne značky čoraz viac

V dôsledku rastúceho finančného tlaku spotrebitelia hľadajú cenovo dostupné alternatívy bez toho, aby museli robiť kompromisy v kvalite. To vedie k boomu „dupe“ produktov a privátnych značiek. V roku 2023 dosiahli výdavky na produkty vlastných značiek rekordných 236,6 miliardy dolárov. V neistých ekonomických časoch preto maloobchodníci čoraz viac investujú do privátnych značiek, aby oslovili zákazníkov, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Effie Awards 2024: Čo spája najúspešnejšie reklamy?
3 min. čítanie

Effie Awards 2024: Čo spája najúspešnejšie reklamy?

Ako môžu značky zaujať v preplnenom reklamnom priestore a dosiahnuť výsledky? Odpoveď hľadajú marketéri na celom svete. Najnovšia analýza Effie Awards Europe 2024 v spolupráci so spoločnosťou Kantar odhaľuje, čo stojí za úspešnými kampaňami. Kreativita totiž nie je len o pútavých vizuáloch – je to strategický nástroj, ktorý dokáže značku odlíšiť, vyvolať emóciu a dlhodobo […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+