Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

Reklama v letných mesiacoch

Aj napriek tomu, že by si väčšina majiteľov e-shopov a dopytových webov priala, aby v reklame na internete panovala nemenná klíma, aj reklama v online priestore má svoje vrcholky a pády.

Václav Krba Václav Krba
CEO Viva Marketing
Reklama v letných mesiacoch

Nákupná nálada vs. aukčný systém

Reklamy, ktoré komunikujú produkty na e-shopoch, majú svoj vrchol vo štvrtom kvartáli, kedy ľudia pri príležitosti Vianoc obdarúvajú svojich blízkych darčekmi. V poslednej dobe hrá e-commerce v tejto disciplíne prím a podľa portálu irozhlas.cz z roku 2017 štyri pätiny Čechov objednávajú darčeky na internete. A podľa článku Forbesu z roku 2021 Česi na internete za Vianoce minú až 77 miliárd korún.

Dopytové webové stránky majú vrchol v závislosti od danej služby, ktorú reklama komunikuje.

To, čo majú majitelia dopytových služieb aj e-shopov spoločného je, že chcú tlmiť reklamu cez letné mesiace.

Príprava e-shopu na sezónu

Zdá sa to logické. Nálada nakupovať nie je vysoká, tak prečo inzerovať a investovať nemalé peniaze do reklamy, keď publikum je menej konverzné ako po zvyšok roka.

Z našej skúsenosti vyplýva, že nálada ľudí nakupovať je naozaj nižšia ako v iných mesiacoch. Čo ale nám marketérom hrá do kariet, je neúprosný aukčný systém a všetkým marketérom známy Share of Voice.

V konverzných reklamách na Meta Platforms, kde často bojujeme s hodnotou CPM okolo 300 Kč, nám zrazu veľký brat ponúka CPM takmer o polovicu nižšiu. Teda za rovnaké peniaze dokážeme osloviť 2x viac ľudí, než v zime a na jar a ak nálada publika neklesne o viac ako 50 %, tak máme vyhrané.

V reklamách na dosah popri zníženom CPM získavame ešte jednu nemenej dôležitú konkurenčnú výhodu – keď konkurenti na leto opúšťajú inzertné platformy, tak my s našimi rovnakými rozpočtami dokážeme zaujať oveľa väčší podiel na trhu. A v septembri, kedy ožíva trh, ukáže sa, kto reklamu držal aj cez leto a kto reklamu na leto vypol.

Týždenný podcast UPdate

Pozorne sledujte cashflow

Nemenej dôležitá aktivita v letných mesiacoch je príprava na sezónu. To platí hlavne pre majiteľov e-shopov.

Pozrite sa do Google Analytics na najpredávanejšie produkty a tie nesmú na vašom sklade chýbať. Postrážte si zdravé cashflow. Mnohým e-shopom v polovici vianočnej sezóny dôjde dych v podobe peňazí.

Stanovte si jasný plán a držte sa toho. E-shoper je sám sebe nepriateľom. Emócie hrajú veľkú rolu. Nákupná horúčka je vysoká, PNO je polovičné oproti zvyšku roka, a tak sa ponúka zvyšovať svoje investície do reklamy. A potom v polovici najväčšej sezóny sa môže minúť sklad alebo peniaze do reklamy.

Pretože každý správny e-shoper vie, že peniaze vybrané za dobierky ešte nejaký čas od dopravcu putujú. V extrémnych prípadoch to môže trvať pokojne aj tri týždne. Potom k tomu pripočítajte týždeň, kedy za tieto utŕžené peniaze objednáte tovar u dodávateľa a kým vám príde – a máme tu mesiac veľké prázdne okno. Toto sa nesmie stať. A už vôbec nie v najväčšej sezóne roka.

Nepodceňujte spätnú väzbu od zákazníkov

Majitelia menších e-shopov môžu zdvihnúť telefón a opýtať sa svojich zákazníkov priamo. Ako sa im u nich nakupovalo, či im niečo na e-shope nechýba a ako takýto realizovaný nákup čo najviac spríjemniť. Pri väčších e-shopoch dáva zmysel rozoslať e-mailom dotazník o spokojnosti a motivovať zákazníkov zľavovým kupónom, aby sme dostali späť čo možno najviac vyplnených formulárov.

Prajem pevné nervy, plné sklady, rastúci share of voice a hlavne nízke PNO. 

Zdieľať článok
Václav Krba
CEO Viva Marketing

V roku 2020 za temnej doby pandémie som založili s kolegom Viktorom online marketingovú agentúru ViVa marketing. Názov je odvodený z našich krstných mien. V online prostredí sa pohybujem od roku 2017, kedy som viedol svoj prvý e-shop a spoznal som ako veľmi bolí investovať vlastné peniaze. Dnes spravujeme rozpočty našich klientov rádovo v jednotkách miliónov českých korún. A vedieme agentúru o pätnástich ľuďoch.

Tento článok ti prináša

ViVa marketing

ViVa Marketing je mladá online marketingová agentúra, ktorá sa zameriava na výsledky a dlhodobé priateľské vzťahy so svojimi partnermi. Ponúkajú služby v oblasti online marketingu, vrátane marketingových stratégií, nastavenia presného merania reklamných kampaní, zvyšovania konverzií, analýz a pravidelného vyhodnocovania kampaní.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Biznis založený na eufórii? Značke iSEXshop pomohla aj biznis marketingová stratégia od Levosphere
7 min. čítanie

Biznis založený na eufórii? Značke iSEXshop pomohla aj biznis marketingová stratégia od Levosphere

Je jednoduché prevádzkovať sexshop na Slovensku? Biznis v ecommerce sa dá robiť zmysluplne dokonca aj v tabu segmente, ak má dobre nastavenú biznis marketingovú stratégiu. Martina Melíšková, brand manažérka iSEXshop.sk v rozhovore hovorí o tom, ako stratégia od Levosphere pomohla značke. Značne ovplyvnila rozhodovanie firmy, aké produktové portfólio ďalej rozvíjať a ktoré produkty naopak vynechať […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Dôležitosť marketingovej stratégie
3 min. čítanie

Dôležitosť marketingovej stratégie

V dnešnej dobe rýchlo sa meniaceho trhu je marketingová stratégia nevyhnutnosťou. Je to kľúčový nástroj, ktorý môže rozhodovať o úspechu alebo neúspechu spoločnosti. Čo však presne zahŕňa dobrá marketingová stratégia a prečo je taká dôležitá?

Juraj Zaťko Juraj Zaťko
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+