4 min. čítanie

Redizajn spoločnosti s 30-ročnou históriou? Nikdy nie je neskoro na zmenu

Firma Nikol Martin pôsobí na trhu takmer tri desaťročia a tento rok sa rozhodla pre zmenu imidžu. Prečo je dôležitý rebranding a kedy je správny moment na redizajn?

Radoslava Gabrielová Radoslava Gabrielová
Account Manager & Social media manager v Online Bird
Redizajn spoločnosti s 30-ročnou históriou? Nikdy nie je neskoro na zmenu

Rebranding alebo redizajn?

O rebrandingu hovoríme v prípade, že sa spoločnosť rozhodne zmeniť svoje smerovanie od základov. To znamená, že všetky aktivity prejdú hĺbkovou analýzou, ktorá ukáže, kde sa firma nachádza a kam by chcela smerovať. Na základe vytýčených cieľov sa začne meniť veľa vecí – nastaví sa nový pozicioning, vymedzia sa hodnoty a vízia spoločnosti a v neposlednom rade – definuje sa nová identita značky. Rebranding teda zahŕňa všetky kroky, ktoré smerujú k strategickej zmene značky od jej základov.

Narozdiel od rebrandingu, redizajn znamená skôr zmenu vo vizuálnej komunikácii značky. V tomto prípade firma zmení, alebo renovuje svoje logo, farby a grafické prvky ktoré sa prenášajú naprieč všetkým online a offline komunikačným nástrojmi. Takto vynovená značka pôsobí sviežo a moderne, čo posilní jej pozíciu na trhu a prehĺbi vzťah so zákazníkom.

Aké sú  najčastejšie dôvody pre veľké zmeny?

Ak sa bavíme “len” o zmene imidžu, dôvodmi býva najmä zastaranosť loga a jeho nepoužiteľnosť v online priestore. Logo sa časom môže stať aj neaktuálne, čo znamená, že už neodráža predmet vášho podnikania (ak ste zmenili alebo rozšírili nový predmet podnikania).

Prečo je však dôležité redizajnovať? Žijeme v modernej a najmä rýchlej dobe. Ľudia prestávajú čítať a viac reagujú na vizuálne podnety. Ak chceme zostať povšimnutí, pútavá ale jednoduchá vizuálna prezentácia je základom.

Celková zmena smerovania značky (rebranding) je nutná v prípadoch, že vaša firma stagnuje, alebo naopak – rozširuje obchodné aktivity a penetruje nové trhy. Na rebranding nastal čas aj v prípade, že vám nefungujú firemné procesy, zákazníci prestávajú reagovať na vaše marketingové aktivity, alebo máte problém s fluktuáciou zamestnancov.

Čo zmenil Nikol Martin?

Nikol Martin je projekt, v ktorom sme skombinovali prvky redizajnu ale aj rebrandingu. Pripravili sme novú vizuálnu identitu, s ktorou bol Nikol pripravený preraziť v online priestore – tam, kde doteraz nemal skúsenosti. Samozrejme, na to, aby sme dosiahli želané výsledky, museli sme si definovať hodnoty a charakter firmy.

Logo, prvok ktorý sme zmenili ako prvý, predstavuje viac než len novú ikonku na webe a hlavičkovom papieri. Je to dôležitý komunikačný prvok, ktorý vyjadruje spôsob, akým spoločnosť funguje. Vyjadruje produkt, alebo služby, ktoré ponúkate. Predáva emóciu a a vyjadruje podstatu vašej značky.

Ako vyzeral proces zmeny v praxi?

Nikol Martin je jednotkou v službách správy registratúry. Firmám a verejným podnikom dodáva regále do archívov, dohliada na to, aby životný cyklus dokumentácie bol v súlade s platnou legislatívou a navyše poskytuje vzdelávanie v tejto oblasti. Pôvodné logo v sebe síce nieslo istý skrytý význam, ale bolo problematické z pohľadu responzivity v online.

Ako prebiehal kreatívny proces pri dizajnovaní nového loga?

Pôvodne sme logo chceli iba refreshnúť, ale zariskovali sme a klientovi predstavili úplne nový návrh.

Farebnosť loga sa zásadne nemenila. Obohatili sme ho len o modernejšie odtiene a šmrnc mu pridal gradient. Nové logo vyzerá jednoducho a nesie v sebe dôležité prvky:

  • odkaz na súbor/dokument, ktorý je hlavnou doménou firmy
  • symbol nahrávania – digitalizácia a zaznamenávanie údajov do softvéru
  • písmeno N

Nové logo sa stalo základom pre vytvorenie ostatných komunikačných prvkov a dizajn manuálu, ktorý zahŕňa povolené formáty loga, definíciu písma, farebné kódy, firemný podpis, ikony a tlačové materiály – hlavičkový papier a vizitky.

Ďalej sme sa pustili do tvorby novej web stránky, profilov na sociálnych sieťach a online kampane na zvýšenie povedomia o značke a prilákanie nových obchodných príležitostí.

Nestačí dobre vyzerať, musí to aj fungovať

Veľmi podobne, ako mnohé spoločnosti so vznikom po revolúcii, web stránka Nikolu bola veľmi zastaraná. Nebola prispôsobená prehliadaniu na novodobých zariadeniach, tobôž kooperácii s algoritmami moderných systémov a platforiem.

Zadaním bolo vytvoriť nenáročný web, ktorý bude plniť hlavne informačnú funkciu.

Dizajn novej stránky sme podľa požiadaviek nastavili prehľadne a jednoducho. Návštevník webu dostane presne to, čo očakáva – prehľad služieb, referencií a kontakt. Na rozdiel od pôvodnej stránky, vyladili sme SEO, kľúčové slová, responzivitu a pridali hravé prvky.

Naša práca pokračuje

Nikol nám zveril aj online aktivity na budovanie povedomia a šírenie reklamy. Pripravili sme kampaň s niekoľkými reklamnými skupinami a “počkali”, čo sa bude diať. Malá konkurencia v tomto špecifickom odvetví nám hrá do karát. Plody nášho úsilia začínajú dozrievať a Nikol zaznamenáva dopyty od zaujímavých firiem.

Reklama v online a dobrý web idú ruka v ruke. Môžete mať perfektne vyladenú kampaň, ale ak užívateľa pošlete na nefunkčný alebo neatraktívny web, je to ako by ste hrach o stenu hádzali.

Zdieľať článok
Radoslava Gabrielová
Account Manager & Social media manager v Online Bird

V oblasti marketingu sa pohybuje vyše 6 rokov - či už na strane klienta alebo agentúry. Má rôznorodé skúsenosti od plánovania eventov po vedenie projektov. Najviac ju baví kreatíva - tvorba contentu (foto, texty, grafika) a ideamaking. Vo voľnom čase sa venuje štúdiu interiérového dizajnu.

Birdline
Tento článok ti prináša

Birdline

Marketingová agentúra pod taktovkou profesionálov z e-commerce sa postará o váš úspech v online svete. Úspešné projekty kreujú jej profil ako spoľahlivého partnera, ktorý vám pomôže od nastavenia brandingu,  sociálnych sietí, reklmaných kampaní až po expanziu v online. Birdline je právom hrdá aj na jej Birdline Academy, ktorá pomáha zvyšovať vzdelanosť a zručnosti v online.  

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Redizajn a migrácia e-shopu: Všetko, čo potrebujete vedieť

V posledných rokoch zaznamenal e-commerce na Slovensku významný rast. Až v roku 2022 zažil mierny pokles na úrovni 13 %. Na výkon e-shopov dnes vplývajú mnohé faktory. Medzi tie najvýznamnejšie patrí vojna, inflácia či energetická kríza. V čase neistoty však majú majitelia internetových obchodov veľkú šancu zainvestovať do rozvoja a predbehnúť tak konkurenciu, ktorá sa snaží […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
Chief Operating Officer v CREATIVE sites
Prečítať článok
5 min. čítanie

Prieskum slovenských e-shopov (E-shop Barometer 2022)

E-shop Barometer je pravidelný prieskum realizovaný medzi slovenskými e-shopmi s rôznorodou ponukou produktov a služieb. Aj uplynulý siedmy ročník, pod taktovkou ui42 v spolupráci s KPMG na Slovensku, priniesol náhľad pod pokrievku slovenskej e-commerce scény. Prečítajte si aké očakávania mali e-shoperi na Vianoce poznačené energetickou krízou a vysokou infláciou. Aké kroky plánujú napríklad aj v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+