5 min. čítanie

Redizajn spoločnosti s 30-ročnou históriou? Nikdy nie je neskoro na zmenu

Firma Nikol Martin pôsobí na trhu takmer tri desaťročia a tento rok sa rozhodla pre zmenu imidžu. Prečo je dôležitý rebranding a kedy je správny moment na redizajn?

Radoslava Gabrielová Radoslava Gabrielová
Account Manager & Social media manager v Online Bird
Redizajn spoločnosti s 30-ročnou históriou? Nikdy nie je neskoro na zmenu

Rebranding alebo redizajn?

O rebrandingu hovoríme v prípade, že sa spoločnosť rozhodne zmeniť svoje smerovanie od základov. To znamená, že všetky aktivity prejdú hĺbkovou analýzou, ktorá ukáže, kde sa firma nachádza a kam by chcela smerovať. Na základe vytýčených cieľov sa začne meniť veľa vecí – nastaví sa nový pozicioning, vymedzia sa hodnoty a vízia spoločnosti a v neposlednom rade – definuje sa nová identita značky. Rebranding teda zahŕňa všetky kroky, ktoré smerujú k strategickej zmene značky od jej základov.

Narozdiel od rebrandingu, redizajn znamená skôr zmenu vo vizuálnej komunikácii značky. V tomto prípade firma zmení, alebo renovuje svoje logo, farby a grafické prvky ktoré sa prenášajú naprieč všetkým online a offline komunikačným nástrojmi. Takto vynovená značka pôsobí sviežo a moderne, čo posilní jej pozíciu na trhu a prehĺbi vzťah so zákazníkom.

Aké sú  najčastejšie dôvody pre veľké zmeny?

Ak sa bavíme “len” o zmene imidžu, dôvodmi býva najmä zastaranosť loga a jeho nepoužiteľnosť v online priestore. Logo sa časom môže stať aj neaktuálne, čo znamená, že už neodráža predmet vášho podnikania (ak ste zmenili alebo rozšírili nový predmet podnikania).

Prečo je však dôležité redizajnovať? Žijeme v modernej a najmä rýchlej dobe. Ľudia prestávajú čítať a viac reagujú na vizuálne podnety. Ak chceme zostať povšimnutí, pútavá ale jednoduchá vizuálna prezentácia je základom.

Celková zmena smerovania značky (rebranding) je nutná v prípadoch, že vaša firma stagnuje, alebo naopak – rozširuje obchodné aktivity a penetruje nové trhy. Na rebranding nastal čas aj v prípade, že vám nefungujú firemné procesy, zákazníci prestávajú reagovať na vaše marketingové aktivity, alebo máte problém s fluktuáciou zamestnancov.

Čo zmenil Nikol Martin?

Nikol Martin je projekt, v ktorom sme skombinovali prvky redizajnu ale aj rebrandingu. Pripravili sme novú vizuálnu identitu, s ktorou bol Nikol pripravený preraziť v online priestore – tam, kde doteraz nemal skúsenosti. Samozrejme, na to, aby sme dosiahli želané výsledky, museli sme si definovať hodnoty a charakter firmy.

Logo, prvok ktorý sme zmenili ako prvý, predstavuje viac než len novú ikonku na webe a hlavičkovom papieri. Je to dôležitý komunikačný prvok, ktorý vyjadruje spôsob, akým spoločnosť funguje. Vyjadruje produkt, alebo služby, ktoré ponúkate. Predáva emóciu a a vyjadruje podstatu vašej značky.

Ako vyzeral proces zmeny v praxi?

Nikol Martin je jednotkou v službách správy registratúry. Firmám a verejným podnikom dodáva regále do archívov, dohliada na to, aby životný cyklus dokumentácie bol v súlade s platnou legislatívou a navyše poskytuje vzdelávanie v tejto oblasti. Pôvodné logo v sebe síce nieslo istý skrytý význam, ale bolo problematické z pohľadu responzivity v online.

Ako prebiehal kreatívny proces pri dizajnovaní nového loga?

Pôvodne sme logo chceli iba refreshnúť, ale zariskovali sme a klientovi predstavili úplne nový návrh.

Farebnosť loga sa zásadne nemenila. Obohatili sme ho len o modernejšie odtiene a šmrnc mu pridal gradient. Nové logo vyzerá jednoducho a nesie v sebe dôležité prvky:

  • odkaz na súbor/dokument, ktorý je hlavnou doménou firmy
  • symbol nahrávania – digitalizácia a zaznamenávanie údajov do softvéru
  • písmeno N

Nové logo sa stalo základom pre vytvorenie ostatných komunikačných prvkov a dizajn manuálu, ktorý zahŕňa povolené formáty loga, definíciu písma, farebné kódy, firemný podpis, ikony a tlačové materiály – hlavičkový papier a vizitky.

Ďalej sme sa pustili do tvorby novej web stránky, profilov na sociálnych sieťach a online kampane na zvýšenie povedomia o značke a prilákanie nových obchodných príležitostí.

Nestačí dobre vyzerať, musí to aj fungovať

Veľmi podobne, ako mnohé spoločnosti so vznikom po revolúcii, web stránka Nikolu bola veľmi zastaraná. Nebola prispôsobená prehliadaniu na novodobých zariadeniach, tobôž kooperácii s algoritmami moderných systémov a platforiem.

Zadaním bolo vytvoriť nenáročný web, ktorý bude plniť hlavne informačnú funkciu.

Dizajn novej stránky sme podľa požiadaviek nastavili prehľadne a jednoducho. Návštevník webu dostane presne to, čo očakáva – prehľad služieb, referencií a kontakt. Na rozdiel od pôvodnej stránky, vyladili sme SEO, kľúčové slová, responzivitu a pridali hravé prvky.

Naša práca pokračuje

Nikol nám zveril aj online aktivity na budovanie povedomia a šírenie reklamy. Pripravili sme kampaň s niekoľkými reklamnými skupinami a “počkali”, čo sa bude diať. Malá konkurencia v tomto špecifickom odvetví nám hrá do karát. Plody nášho úsilia začínajú dozrievať a Nikol zaznamenáva dopyty od zaujímavých firiem.

Reklama v online a dobrý web idú ruka v ruke. Môžete mať perfektne vyladenú kampaň, ale ak užívateľa pošlete na nefunkčný alebo neatraktívny web, je to ako by ste hrach o stenu hádzali.

[xyz-ips snippet=“Newsletter“]
Zdieľať článok
Radoslava Gabrielová
Account Manager & Social media manager v Online Bird

V oblasti marketingu sa pohybuje vyše 6 rokov - či už na strane klienta alebo agentúry. Má rôznorodé skúsenosti od plánovania eventov po vedenie projektov. Najviac ju baví kreatíva - tvorba contentu (foto, texty, grafika) a ideamaking. Vo voľnom čase sa venuje štúdiu interiérového dizajnu.

Tento článok ti prináša

Birdline

<div>Marketingová agentúra Birdline sídli v Banskej Bystrici. V jej portfóliu nájdete prevažne projekty z digitálneho marketingu (weby, e-shopy, PPC, TikTok a LinkedIn stratégie, social media, SEO a email marketing). Agentúra pomáha firmám uspieť v online svete a preto sa častokrát orientuje aj na projekty, ktoré môže prekopať a vybudovať od základov. Pomôže s firemnou identitou, nastavením marketingu, expanziu v online a dlhodobím budovaní značky.</div>

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Čo je teraz u e-shopárov trendy a čo bude v roku 2023? Rozhovor s Honzom Sváškom z vshostingu

Honzo, ty jsi hlavně u e-shopařů známý konzultant hostingových řešení. Řekni našim čtenářům, co teď nejvíc pálí lidi v e-commerce? Největším problémem je určitě nedostatek času a vývojových kapacit. V poslední době k tomu navíc přibyla neustále se měnící ekonomická situace. To ukrajuje ze schopnosti vidět věci z větší perspektivy, z čehož často pramení unáhlená […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
5 min. čítanie

Dopad e-shopov na životné prostredie: obaly sú len špička ľadovca

Trend je jasný –⁠ aj e-shopy by mali znižovať svoju záťaž na životné prostredie. Zhora ich do toho tlačí Európska únia, zdola sami zákazníci. Pre 72 % z nich je totiž udržateľnosť dôležitá a 54 % chce, aby e-shopy balili lepšie. Čísla pritom rastú, ako ukázal celoeurópsky prieskum USP z marca 2021. Záujem o udržateľnú […]

Michaela Kašperová Michaela Kašperová
Produktová špecialistka
Prečítať článok
3 min. čítanie

Perspektíva „cashless society“ v Európe

Koľko hotovosti máte pri sebe? Možno vás prekvapí, že odpoveď na túto otázku nezávisí len od výšky zostatku na vašom účte, ale pravdepodobne aj od krajiny, v ktorej žijete. Využívanie hotovosti sa v jednotlivých štátoch Európy výrazne líši, a to najmä medzi severom a juhom.

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok