Zaujíma ma
23. septembra 2020

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge
23. septembra 2020

Recenzia iDoklad: ideálny fakturačný systém pre firmy predávajúce v zahraničí

6 min čítanie

V tomto článku sa pozrieme na to, ako dobre zvláda fakturovanie systém iDoklad. Podľa samotnej spoločnosti využíva tento fakturačný systém vyše 200-tisíc živnostníkov a firiem. Čím si ich získal? To som skúsil zistiť a myslím, že som na niečo prišiel.

Tabuľkový prehľad iDoklad

HLAVNÉ FUNKCIE

DOSTUPNOSŤ

Bezplatná verzia

áno

Neobmedzené množstvo faktúr

áno

Neobmedzený počet kontaktov

áno

Viac spoločností na 1 účte

áno

Viac bankových účtov na 1 profil

áno

Viac prístupov na 1 účte

áno

Prepojenie údajov z obchodného a živnostenského registra

áno

Prehľadná štatistika príjmov

áno

Vlastné číselné rady

áno

Evidencia nákladov

áno

Overenie solventnosti

áno

Elektronické podanie daňového priznania

nie

AUTOMATIZÁCIA

DOSTUPNOSŤ

Párovanie platieb s bankou

áno

Pravidelné faktúry

áno

Upomienky na nezaplatené faktúry

áno

KOMPATIBILITA

DOSTUPNOSŤ

Webová aplikácia

áno

Mobilná aplikácia na Android a iOS

áno

Export do ďalších účtovných programov

áno, viacero

Integrovanie s platobnými bránami

PayPal

Integrovanie so systémom Pay by Square

nie

API

áno

ZÁKAZNÍCKA PODPORA

DOSTUPNOSŤ

Live chat

nie

Telefón a email

áno

Autorizované požiadavky

nie

Pravidelné zálohy na cloude

áno

Cenník iDoklad

NÁZOV BALÍKA

FUNKCIE

MESAČNÁ CENA S DPH

BEZPLATNÉ
pre rýchlu fakturáciu 5 odberateľov

- adresár pre 5 kontaktov
- možnosť fakturovať a evidovať úhrady

0 eur

ZÁKLADNÉ
pre kompletnú fakturáciu bez obmedzení

- neobmedzený adresár, fakturácia a cenník
- evidencia nákladov
- šablóny, väzby a štítkovanie dokladov

5 eur

OBĽÚBENÉ
pre prehľadné obchodovanie, automatické úhrady a evidenciu stavu skladu

Všetky funkcie zo základného balíka + nasledovné:
- bankové a pokladničné doklady
- cenové ponuky a upomienky
- pravidelné faktúry a sklad

8,30 eur

PRÉMIOVÉ
kompletné riešenie, prístup až pre 9 pracovníkov a API

Všetky funkcie zo základného balíka + nasledovné:
- API pre prepojenie s ďalšími službami

11,60 eur

Mesačné ceny sú uvádzané pri ročnom predplatnom, kedy sa dajú získať 2 mesiace zadarmo.

Stručné hodnotenie

Plusy:

  • Vhodný fakturačný systém pre e-shopy a spoločnosti, ktoré majú pravidelný a vysoký počet objednávok,
  • Dostupná bezplatná verzia a nižšie ceny ako u konkurencie
  • Prepojenie s viacerými účtovnými systémami a API,
  • Uloženie dokladov v cloude,
  • Funkcia pravidelných faktúr.

Mínusy:

  • Chýbajú informácie o podporovaných platobných bránach, alebo ich prepojenie,
  • Pre niektorých neprehľadný dizajn rozhrania,
  • Žiadne prepojenie na daňový úrad,
  • Chýba livechat.
Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Prvý dojem a registrácia

Podobne ako pri ďalších fakturačných systémoch, iDoklad nie je výnimkou v tom, že má moderný, responzívny a jednoduchý web, ktorý spĺňa dnešné štandardy. Registrácia prebehne za niekoľko sekúnd, kedy stačí vyplniť email a heslo + potvrdiť registráciu na e-maily, čo napr. pri ďalších fakturačných systémoch podmienkou nie je. Hodnotím to však ako plus z hľadiska bezpečnosti. Po potvrdení registrácie sa dostanete do rozhrania pre faktúry. Tu už však predchádzajúce tvrdenie o webe až tak neplatí.

Základné nastavenie firemných údajov

Po vstupe do rozhrania máte možnosť nastaviť svoje fakturačné údaje. Ak ste zadali IČO pri registrácií, údaje ako obchodné meno ako je IBAN a adresa sú automaticky doplnené. DIČ, IBAN alebo IČ DPH môžete doplniť. Pre IBAN je napr. taktiež overenie, čiže ak sa pomýlite vo vyplnení, iDoklad vás na to pekne upozorní.

Následne máte možnosť vytvoriť svoju prvú faktúru. Systém vás vedie krok po kroku za ruku, čo je na jednej strane fajn pre začiatočníkov alebo starších ľudí, no pre ľudí, ktorí fakturujú pravidelne to môže byť tak trochu strata času. No snaha sa cení.

Potom sa vám zobrazí celé rozhranie. Názor na dizajn si môže spraviť každý sám, stačí sa pozrieť na screenshot nižšie. Podľa mňa to nie je topka vo svojom fachu. Je tu skrátka príliš veľa informácií naraz a pripadá mi to, že sem pridávali možnosti, až kým si povedali, že už sa viac na obrazovku nezmestí.

Farebná kombinácia dvoch modrých farieb s podobným odtieňom tiež nie je najlepšia voľba. V porovnaní so Superfaktúrou to vyzerá modernejšie, iKros to však má taktiež moderné, no navyše prehľadnejšie.

Prvých 30 dní sú všetky prémiové funkcie dostupné na vyskúšanie. To je dosť času na to, aby ste zhodnotili či je iDoklad pre vaše potreby ideálny fakturačný systém.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Ďalšie služby

Zostavy

V tejto časti nájdete všetky svoje súčasné aj minulé faktúry. Zaujímavé je hlavne delenie: vystavené – neuhradené, minuloročné – tohtoročné, faktúry viac než 30 dní alebo 180 dní po splatnosti a zoznam dobropisov. Je toho skrátka dosť. Vidno, že je to cielené na spoločnosti, ktoré fakturujú pravidelne a veľa, ako sú e-shopy.

Moje predplatné

Tu získate prehľad o vašom zakúpenom balíku, dokedy platí a históriu vášho predplatného.

Cenník predplatného

Prehľad cenníka za jednotlivé balíky spolu s popisom, pre koho sú podľa iDoklad jednotlivé balíky odporúčané.

Základné predplatné

Určené pre malých podnikateľov, ktorí vystavujú faktúry bez obmedzenia počtu odberateľov, evidujú si náklady a ceny majú v prehľadnom cenníku.

Obľúbené predplatné

Určené pre spoločnosti, v ktorých fakturujú 2 až 3 osoby a musia pracovať s bankou, pokladnicou, automatizovať úhrady a upomienky, pracovať s cenovými ponukami a evidovať stav zásob na sklade.

Prémiové predplatné

Určené pre spoločnosti, ktoré potrebujú pre svoje podnikanie všetky funkcie. Účet je dostupný pre 9 osôb a cez API je možné prepojiť e-shop alebo inú externú službu.

Odmena za odporúčanie

Za každé odporúčanie získate body, ktoré môžete použiť ako zľavový kupón, alebo ich vymeniť za hotovosť a poslať na svoj účet. Váš známy zas na oplátku získa 10 % zľavu z predplatného, ktoré si kúpi. To nie je na škodu 🙂

Adresár

Tu nájdete všetkých svojich odberateľov, ktorým ste vystavili faktúry, spolu s históriou odoslaných e-mailov.

Predaj

V tejto časti nájdete všetky doklady súvisiace s predajom. Ide o:

  • faktúry,
  • zálohové faktúry,
  • dobropisy,
  • pravidelné faktúry,
  • predajky,
  • cenové ponuky,
  • úhrady,
  • grafy.

Z tejto časti by som vyzdvihol pravidelné faktúry a grafy.

Pravidelné faktúry

Ak máte dlhodobých odberateľov, ktorým predávate tovary alebo služby na daný rok za dohodnutú sumu, môžete si nastaviť pravidelné faktúry, ktoré sa im budú automaticky posielať každý mesiac. Dokonca ak fakturujete do zahraničia klientom, ktorí používajú cudziu menu, môžete si nastaviť automatický prevod eur do zahraničnej meny.

Grafy

Toto je taká mini chutná funkcia, ktorá vám v grafe znázorní, koľko ste toho po jednotlivých mesiacoch vyfakturovali. Na základe toho môžete byť (de)motivovaný do budúcnosti 🙂

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Nákup

Faktúry

V tejto časti môžete evidovať svoje prijaté faktúry, ktoré ste dostali od svojich dodávateľov. Máte možnosť pripájať prílohy, evidovať úhrady, kopírovať, tlačiť alebo posielať účtovníctvu.

Úhrady

Tu zas môžete evidovať čiastočné uhradenie jednotlivých faktúr.

Cenník/sklad

Zoznam

Ak vystavujete faktúry s tovarom alebo službami, ktoré majú vždy rovnaké ceny, môžete tu nastaviť ceny, aby ste ich nemuseli vždy manuálne pridávať na nové faktúry.

 

Skladové pohyby

Tu si môžete nastaviť pohyb jednotlivých tovarov, pre ktoré môžete nastaviť skladové príjemky a výdajky priamo v cenníku.

Financie

V tejto časti môžete nastaviť účtovné doklady pre pokladnicu a banku + vlastné interné doklady a doklady na úhradu.

Interné doklady

Tu môžete evidovať doklady ako predajky hradené kartou alebo stravných lístkov.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Vytváranie faktúr

Vytvoriť faktúru je jednoduché a prehľadné. Stačí kliknúť na tlačidlo “Nová faktúra”, čo vás presmeruje na kartu vystavenej faktúry, kde vyplníte potrebné údaje.

Čo sa týka rozhrania pri vytváraní faktúr, je jednoduché a efektívne. Nesklame, no ani nejako extra nepoteší. Skrátka ako auto, ktoré ide, no nepochválite sa s ním na Instagrame.

Evidencia a uloženie faktúr v cloude

Rovnako ako v predchádzajúcich fakturačných systémoch, všetky vytvorené doklady sú automaticky uložené v systéme. Preto ich nie je treba ukladať manuálne a mať zbytočné starosti. Všetky údaje sú zabezpečené a zálohované.

Test mobilnej aplikácie

iDoklad je dostupný v mobilnej aplikácii pre Android a iOS. Pre účely recenzie som otestoval aplikáciu na iPhone, Slúži svojmu účelu, kedy je jednoduchá a prehľadná. Čo sa však týka dizajnu, nepoteší ani nesklame.

Nedostatky iDoklad

Nikde som si nevšimol, kde by boli uvedené nejaké konkrétne podporované platobné brány. To je zrejme možné len cez API, no bolo by fajn vedieť to dopredu ešte predtým, než si človek zakúpi balík, ak by chcel mať fakturácie prepojené s e-shopom. Dnes je to skrátka základ.

Ďalším nedostatkom môže byť pre niekoho neprehľadnejší dizajn rozhrania a vytvárania faktúr, ktorý pôsobí z roku 2010 a nie 2020. Toto má konkurencia taktiež poriešené o kúsok lepšie.

Rovnako ako pri iných fakturačných systémoch tu chýba prepojenie na daňový úrad, čím by sa daňové priznanie urýchlilo.

V rámci zákazníckej podpory tu zas nie je livechat. Funguje síce e-mail a telefón, no livechat je livechat a niektorým ľuďom sa lepšie riešia záležitosti cez internet ako cez telefón.

Finálne hodnotenie

Hlavné konkurenčné výhody iDokladu vidím vo funkcii predaj, kde je možné nastaviť automatizované faktúry, ktoré sa pravidelne opakujú. Navyše je možné k nim pridať i menový kurz. Vďaka tomu je tento fakturačný systém vhodný pre veľké firmy, ktoré majú rozbehnuté podnikanie v zahraničí a potrebujú spoľahlivý fakturačný systém. Poteší taktiež aj cena, ktorá je nižšia ako u konkurencie.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Ecommerce Bridge na Marketeris.sk >>

Autor článku

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge

Zakladateľ a vedúci projektu Ecommerce Bridge. Online marketingu sa venuje už viac ako 10 rokov a okrem Ecommerce Bridge vedie aj Affiliate sieť Dognet.


Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty

  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.