
Tabuľkový prehľad iDoklad
HLAVNÉ FUNKCIE | DOSTUPNOSŤ |
Bezplatná verzia | áno |
Neobmedzené množstvo faktúr | áno |
Neobmedzený počet kontaktov | áno |
Viac spoločností na 1 účte | áno |
Viac bankových účtov na 1 profil | áno |
Viac prístupov na 1 účte | áno |
Prepojenie údajov z obchodného a živnostenského registra | áno |
Prehľadná štatistika príjmov | áno |
Vlastné číselné rady | áno |
Evidencia nákladov | áno |
Overenie solventnosti | áno |
Elektronické podanie daňového priznania | nie |
AUTOMATIZÁCIA | DOSTUPNOSŤ |
Párovanie platieb s bankou | áno |
Pravidelné faktúry | áno |
Upomienky na nezaplatené faktúry | áno |
KOMPATIBILITA | DOSTUPNOSŤ |
Webová aplikácia | áno |
Mobilná aplikácia na Android a iOS | áno |
Export do ďalších účtovných programov | áno, viacero |
Integrovanie s platobnými bránami | PayPal |
Integrovanie so systémom Pay by Square | nie |
API | áno |
ZÁKAZNÍCKA PODPORA | DOSTUPNOSŤ |
Live chat | nie |
Telefón a email | áno |
Autorizované požiadavky | nie |
Pravidelné zálohy na cloude | áno |
Cenník iDoklad
NÁZOV BALÍKA | FUNKCIE | MESAČNÁ CENA S DPH |
BEZPLATNÉ | - adresár pre 5 kontaktov - možnosť fakturovať a evidovať úhrady | 0 eur |
ZÁKLADNÉ | - neobmedzený adresár, fakturácia a cenník | 5 eur |
OBĽÚBENÉ | Všetky funkcie zo základného balíka + nasledovné: | 8,30 eur |
PRÉMIOVÉ | Všetky funkcie zo základného balíka + nasledovné: | 11,60 eur |
Mesačné ceny sú uvádzané pri ročnom predplatnom, kedy sa dajú získať 2 mesiace zadarmo.
Stručné hodnotenie
Plusy:
- Vhodný fakturačný systém pre e-shopy a spoločnosti, ktoré majú pravidelný a vysoký počet objednávok,
- Dostupná bezplatná verzia a nižšie ceny ako u konkurencie
- Prepojenie s viacerými účtovnými systémami a API,
- Uloženie dokladov v cloude,
- Funkcia pravidelných faktúr.
Mínusy:
- Chýbajú informácie o podporovaných platobných bránach, alebo ich prepojenie,
- Pre niektorých neprehľadný dizajn rozhrania,
- Žiadne prepojenie na daňový úrad,
- Chýba livechat.
Prvý dojem a registrácia
Podobne ako pri ďalších fakturačných systémoch, iDoklad nie je výnimkou v tom, že má moderný, responzívny a jednoduchý web, ktorý spĺňa dnešné štandardy. Registrácia prebehne za niekoľko sekúnd, kedy stačí vyplniť email a heslo + potvrdiť registráciu na e-maily, čo napr. pri ďalších fakturačných systémoch podmienkou nie je. Hodnotím to však ako plus z hľadiska bezpečnosti. Po potvrdení registrácie sa dostanete do rozhrania pre faktúry. Tu už však predchádzajúce tvrdenie o webe až tak neplatí.
Základné nastavenie firemných údajov
Po vstupe do rozhrania máte možnosť nastaviť svoje fakturačné údaje. Ak ste zadali IČO pri registrácií, údaje ako obchodné meno ako je IBAN a adresa sú automaticky doplnené. DIČ, IBAN alebo IČ DPH môžete doplniť. Pre IBAN je napr. taktiež overenie, čiže ak sa pomýlite vo vyplnení, iDoklad vás na to pekne upozorní.
Následne máte možnosť vytvoriť svoju prvú faktúru. Systém vás vedie krok po kroku za ruku, čo je na jednej strane fajn pre začiatočníkov alebo starších ľudí, no pre ľudí, ktorí fakturujú pravidelne to môže byť tak trochu strata času. No snaha sa cení.
Potom sa vám zobrazí celé rozhranie. Názor na dizajn si môže spraviť každý sám, stačí sa pozrieť na screenshot nižšie. Podľa mňa to nie je topka vo svojom fachu. Je tu skrátka príliš veľa informácií naraz a pripadá mi to, že sem pridávali možnosti, až kým si povedali, že už sa viac na obrazovku nezmestí.
Farebná kombinácia dvoch modrých farieb s podobným odtieňom tiež nie je najlepšia voľba. V porovnaní so Superfaktúrou to vyzerá modernejšie, iKros to však má taktiež moderné, no navyše prehľadnejšie.
Prvých 30 dní sú všetky prémiové funkcie dostupné na vyskúšanie. To je dosť času na to, aby ste zhodnotili či je iDoklad pre vaše potreby ideálny fakturačný systém.
Ďalšie služby
Zostavy
V tejto časti nájdete všetky svoje súčasné aj minulé faktúry. Zaujímavé je hlavne delenie: vystavené – neuhradené, minuloročné – tohtoročné, faktúry viac než 30 dní alebo 180 dní po splatnosti a zoznam dobropisov. Je toho skrátka dosť. Vidno, že je to cielené na spoločnosti, ktoré fakturujú pravidelne a veľa, ako sú e-shopy.
Moje predplatné
Tu získate prehľad o vašom zakúpenom balíku, dokedy platí a históriu vášho predplatného.
Cenník predplatného
Prehľad cenníka za jednotlivé balíky spolu s popisom, pre koho sú podľa iDoklad jednotlivé balíky odporúčané.
Základné predplatné
Určené pre malých podnikateľov, ktorí vystavujú faktúry bez obmedzenia počtu odberateľov, evidujú si náklady a ceny majú v prehľadnom cenníku.
Obľúbené predplatné
Určené pre spoločnosti, v ktorých fakturujú 2 až 3 osoby a musia pracovať s bankou, pokladnicou, automatizovať úhrady a upomienky, pracovať s cenovými ponukami a evidovať stav zásob na sklade.
Prémiové predplatné
Určené pre spoločnosti, ktoré potrebujú pre svoje podnikanie všetky funkcie. Účet je dostupný pre 9 osôb a cez API je možné prepojiť e-shop alebo inú externú službu.
Odmena za odporúčanie
Za každé odporúčanie získate body, ktoré môžete použiť ako zľavový kupón, alebo ich vymeniť za hotovosť a poslať na svoj účet. Váš známy zas na oplátku získa 10 % zľavu z predplatného, ktoré si kúpi. To nie je na škodu 🙂
Adresár
Tu nájdete všetkých svojich odberateľov, ktorým ste vystavili faktúry, spolu s históriou odoslaných e-mailov.
Predaj
V tejto časti nájdete všetky doklady súvisiace s predajom. Ide o:
- faktúry,
- zálohové faktúry,
- dobropisy,
- pravidelné faktúry,
- predajky,
- cenové ponuky,
- úhrady,
- grafy.
Z tejto časti by som vyzdvihol pravidelné faktúry a grafy.
Pravidelné faktúry
Ak máte dlhodobých odberateľov, ktorým predávate tovary alebo služby na daný rok za dohodnutú sumu, môžete si nastaviť pravidelné faktúry, ktoré sa im budú automaticky posielať každý mesiac. Dokonca ak fakturujete do zahraničia klientom, ktorí používajú cudziu menu, môžete si nastaviť automatický prevod eur do zahraničnej meny.
Grafy
Toto je taká mini chutná funkcia, ktorá vám v grafe znázorní, koľko ste toho po jednotlivých mesiacoch vyfakturovali. Na základe toho môžete byť (de)motivovaný do budúcnosti 🙂
Nákup
Faktúry
V tejto časti môžete evidovať svoje prijaté faktúry, ktoré ste dostali od svojich dodávateľov. Máte možnosť pripájať prílohy, evidovať úhrady, kopírovať, tlačiť alebo posielať účtovníctvu.
Úhrady
Tu zas môžete evidovať čiastočné uhradenie jednotlivých faktúr.
Cenník/sklad
Zoznam
Ak vystavujete faktúry s tovarom alebo službami, ktoré majú vždy rovnaké ceny, môžete tu nastaviť ceny, aby ste ich nemuseli vždy manuálne pridávať na nové faktúry.
Skladové pohyby
Tu si môžete nastaviť pohyb jednotlivých tovarov, pre ktoré môžete nastaviť skladové príjemky a výdajky priamo v cenníku.
Financie
V tejto časti môžete nastaviť účtovné doklady pre pokladnicu a banku + vlastné interné doklady a doklady na úhradu.
Interné doklady
Tu môžete evidovať doklady ako predajky hradené kartou alebo stravných lístkov.
Vytváranie faktúr
Vytvoriť faktúru je jednoduché a prehľadné. Stačí kliknúť na tlačidlo “Nová faktúra”, čo vás presmeruje na kartu vystavenej faktúry, kde vyplníte potrebné údaje.
Čo sa týka rozhrania pri vytváraní faktúr, je jednoduché a efektívne. Nesklame, no ani nejako extra nepoteší. Skrátka ako auto, ktoré ide, no nepochválite sa s ním na Instagrame.
Evidencia a uloženie faktúr v cloude
Rovnako ako v predchádzajúcich fakturačných systémoch, všetky vytvorené doklady sú automaticky uložené v systéme. Preto ich nie je treba ukladať manuálne a mať zbytočné starosti. Všetky údaje sú zabezpečené a zálohované.
Test mobilnej aplikácie
iDoklad je dostupný v mobilnej aplikácii pre Android a iOS. Pre účely recenzie som otestoval aplikáciu na iPhone, Slúži svojmu účelu, kedy je jednoduchá a prehľadná. Čo sa však týka dizajnu, nepoteší ani nesklame.
Nedostatky iDoklad
Nikde som si nevšimol, kde by boli uvedené nejaké konkrétne podporované platobné brány. To je zrejme možné len cez API, no bolo by fajn vedieť to dopredu ešte predtým, než si človek zakúpi balík, ak by chcel mať fakturácie prepojené s e-shopom. Dnes je to skrátka základ.
Ďalším nedostatkom môže byť pre niekoho neprehľadnejší dizajn rozhrania a vytvárania faktúr, ktorý pôsobí z roku 2010 a nie 2020. Toto má konkurencia taktiež poriešené o kúsok lepšie.
Rovnako ako pri iných fakturačných systémoch tu chýba prepojenie na daňový úrad, čím by sa daňové priznanie urýchlilo.
V rámci zákazníckej podpory tu zas nie je livechat. Funguje síce e-mail a telefón, no livechat je livechat a niektorým ľuďom sa lepšie riešia záležitosti cez internet ako cez telefón.
Finálne hodnotenie
Hlavné konkurenčné výhody iDokladu vidím vo funkcii predaj, kde je možné nastaviť automatizované faktúry, ktoré sa pravidelne opakujú. Navyše je možné k nim pridať i menový kurz. Vďaka tomu je tento fakturačný systém vhodný pre veľké firmy, ktoré majú rozbehnuté podnikanie v zahraničí a potrebujú spoľahlivý fakturačný systém. Poteší taktiež aj cena, ktorá je nižšia ako u konkurencie.