
Zákazníci môžu ušetriť vďaka online nákupom
Rast inflácie, a tým aj nákladov na nákupy alebo splátky úverov, spôsobuje, že čoraz väčšia časť spotrebiteľov sa snaží šetriť. Zmena disponibilného príjmu ovplyvňuje obsah nákupného košíka. Takmer osem z desiatich Poliakov hľadá v obchodoch lacnejšie produkty alebo ich náhrady. Aby bola ponuka vôbec zaujímavá, musí byť zvyčajne nižšia o 20-30 %. V prieskume takmer 40 % respondentov uviedlo, že šetrí aj na potravinách..
Zaujímavý záver prináša aj spotrebiteľský prieskum, ktorý uskutočnili analytici spoločnosti DHL Parcel Poland. Ukázalo sa, že napriek rozšírenému trendu šetriť v dôsledku inflácie spotrebitelia plánujú zvýšiť online výdavky v niekoľkých kategóriách: potraviny (21 %), kancelárske potreby (20 %), oblečenie (19 %), potreby pre domáce zvieratá (18 %), kozmetika a výživové doplnky a lieky (18 %).
Záver o dynamickom raste predaja týchto kategórií, t. j. v segmente potravín a čistiacich prostriedkov, potvrdzujú aj ďalšie analýzy. Podľa prognózy vývoja trhu elektronického obchodu v Poľsku na roky 2021 – 2026, ktorú vypracovala spoločnosť PwC, kategória potravinárskych výrobkov bude najrýchlejšie rastúcou kategóriou ecommerce trhu.
V roku 2021 hodnota poľského ecommerce trhu s potravinami činila 5 miliárd PLN brutto. Podľa prognóz spoločnosti Strategy&Polska tento trh dosiahne do roku 2027 hodnotu 13 miliárd PLN brutto.

zdroj: Pexels
Online nákupy produktov každodennej spotreby
Ukazuje sa, že nakupovanie každodenných produktov v internetových obchodoch súvisí najmä s nižšími cenami a väčším výberom, ktoré je pre ecommerce typické. V dôsledku toho až 25 % opýtaných plánuje zvýšiť frekvenciu a množstvo svojich online nákupov.
Najvýraznejšou skupinou zákazníkov nakupujúcou online sú osoby vo veku 18 až 44 rokov (61 %) žijúce v mestách (66 %). Väčšinu nákupov v súvislosti s domácnosťou vykonávajú skôr ženy a 54 % z nich má väčší záujem o presunutie nákupov do online priestoru.
Prečo nevyužiť nespornú výhodu elektronického obchodu tj. nižšiu cenu a väčší výber oproti kamenným prevádzkam a komunikovať zákazníkom to, čo v tomto čase najviac potrebujú? Pomôžte zákazníkom presunúť každodenné nákupy do online kanála.