3 min. čítanie

Rast cien ovplyvňuje poľský ecommerce. Inflácia ako prekážka alebo príležitosť?

Nenechajte sa odradiť prvoplánovým argumentom, že vysoké ceny spôsobené infláciou znamenajú iba šetrenie. Áno, niektoré kategórie zaznamenali pokles zákazníckeho záujmu, iné však môžu očakávať rast. Prinášame výsledky spotrebiteľského prieskumu. Analytici vytvorili predikcie pre kategórie produktov, o ktoré bude v ecommerce najbližšie mesiace záujem.

Rast cien ovplyvňuje poľský ecommerce. Inflácia ako prekážka alebo príležitosť?

Zákazníci môžu ušetriť vďaka online nákupom

Rast inflácie, a tým aj nákladov na nákupy alebo splátky úverov, spôsobuje, že čoraz väčšia časť spotrebiteľov sa snaží šetriť. Zmena disponibilného príjmu ovplyvňuje obsah nákupného košíka. Takmer osem z desiatich Poliakov hľadá v obchodoch lacnejšie produkty alebo ich náhrady. Aby bola ponuka vôbec zaujímavá, musí byť zvyčajne nižšia o 20-30 %.  V prieskume takmer 40 % respondentov uviedlo, že šetrí aj na potravinách..

Zaujímavý záver prináša aj spotrebiteľský prieskum, ktorý uskutočnili analytici spoločnosti DHL Parcel Poland. Ukázalo sa, že napriek rozšírenému trendu šetriť v dôsledku inflácie spotrebitelia plánujú zvýšiť online výdavky v niekoľkých kategóriách: potraviny (21 %), kancelárske potreby (20 %), oblečenie (19 %), potreby pre domáce zvieratá (18 %), kozmetika a výživové doplnky a lieky (18 %). 

Záver o dynamickom raste predaja týchto kategórií, t. j. v segmente potravín a čistiacich prostriedkov, potvrdzujú aj ďalšie analýzy. Podľa prognózy vývoja trhu elektronického obchodu v Poľsku na roky 2021 – 2026, ktorú vypracovala spoločnosť PwC, kategória potravinárskych výrobkov bude najrýchlejšie rastúcou kategóriou ecommerce trhu. 

V roku 2021 hodnota poľského ecommerce trhu s potravinami činila 5 miliárd PLN brutto. Podľa prognóz spoločnosti Strategy&Polska tento trh dosiahne do roku 2027 hodnotu 13 miliárd PLN brutto.

zdroj: Pexels

Online nákupy produktov každodennej spotreby

Ukazuje sa, že nakupovanie každodenných produktov v internetových obchodoch súvisí najmä s nižšími cenami a väčším výberom, ktoré je pre ecommerce typické. V dôsledku toho až 25 % opýtaných plánuje zvýšiť frekvenciu a množstvo svojich online nákupov.

Najvýraznejšou skupinou zákazníkov nakupujúcou online sú osoby vo veku 18 až 44 rokov (61 %) žijúce v mestách (66 %). Väčšinu nákupov v súvislosti s domácnosťou vykonávajú skôr ženy a 54 % z nich má väčší záujem o presunutie nákupov do online priestoru.

Prečo nevyužiť nespornú výhodu elektronického obchodu tj. nižšiu cenu a väčší výber oproti kamenným prevádzkam a komunikovať zákazníkom to, čo v tomto čase najviac potrebujú? Pomôžte zákazníkom presunúť každodenné nákupy do online kanála.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články