Medzi aktuálne výzvy mnohých spoločností patrí práve zníženie emisií. Udržateľná doprava je jedným z pilierov zníženia dopadu na životné prostredie pri zachovaní efektívnych dodávateľských reťazcov, čo je pre e-commerce kľúčová vec.
Dohoda Amazonu s talianskymi štátnymi železnicami stanovuje dve trasy, celkovo deväť vlakov týždenne. Očakáva sa, že táto spolupráca zníži emisie CO2 o 9 000 ton ročne v porovnaní s cestnou dopravou.
Partnerstvo je v súlade s cieľom Európskej únie zvýšiť železničnú dopravu na 30 % do roku 2030. Širšia stratégia Amazonu je využívať železničnú a námornú dopravu v Európe – má v pláne využiť viac ako 100 železničných trás a viac ako 300 námorných trás.
“Železničné spojenia do Nemecka a z Nemecka sú súčasťou nášho strategického plánu, ktorý je v súlade s cieľom Európskej únie, aby sa do roku 2030 30 % tovaru prepravovalo po železnici,” priblížila Sabrina De Filippis, generálna riaditeľka spoločnosti Mercitalia Logistics.
De Filippis ďalej zdôraznila záväzok spoločnosti Mercitalia využívať moderné technológie na minimalizáciu emisií pri zachovaní vysokej kvality služieb. Patria sem iniciatívy ako digitálne automatické spájanie nákladných vozňov a digitalizácia skladov.