2 min. čítanie

Profilová mriežka na Instagrame sa zrejme zmení

Koniec vypiplaným dizajnom na instagramovom gride? Mriežka na používateľských profiloch podľa všetkého presedlá zo štvorcového formátu na vertikál.

Profilová mriežka na Instagrame sa zrejme zmení
Zdroj: Depositphotos

Instagram prechádza od klasických štvorcových miniatúr v používateľských profiloch na vertikálnu mriežku. Táto zmena, na ktorú upozornil šéf Instagramu Adam Mosseri, odráža narastajúci dôraz platformy na video obsah, najmä Reels. Nový formát mriežky podľa jeho slov lepšie zodpovedá rozmerom Reels a vertikálnych videí, čo umožňuje konzistentnejšiu prezentáciu obsahu.

Zdroj: Lindsey Gamble

Čo z toho plynie pre e-commerce

  1. Zmena vizuálnej stratégie: Prechod na vertikálne miniatúry znamená nutnosť prehodnotiť stratégie obsahu. Nový formát poskytne viac priestoru pre každý obrázok, čo môže zvýšiť viditeľnosť produktov, ale môže si tiež vyžadovať redizajn toho, ako sú produkty zobrazované na vašej profilovej mriežke.
  2. Dôraz na video: Vertikálnu mriežku evidujeme s príchodom Reels, preto pravdepodobne zvýši očakávania používateľov na video obsah. Značky, ktoré ešte nevyužili video, by mali zvážiť priorizáciu tohto formátu, aby udržali krok s konkurenciou.
  3. Dopad na vizuál: Ak ste venovali čas vytváraniu vizuálne uceleného profilu na Instagrame, pripravte sa, že zmena môže narušiť súčasné usporiadanie. Ak chcete ostať vizuálne príťažliví, budete sa musieť prispôsobiť a urobiť zmeny.

Na druhej strane, stále sa bavíme v teoretickej rovine. Keďže ide o testovaciu fázu, čokoľvek sa môže meniť. Ako uvádza Lindsey Gamble, ktorá priniesla správu o plánovaných zmenách, je tu ešte šanca, že štvorce sa predsa len zachovajú:

„Vzhľadom na niektoré prvé ohlasy môže Instagram testovanie ukončiť alebo ponúknuť používateľom možnosť vybrať si medzi novým obdĺžnikovým formátom a tým tradičným.“

Instagram však týmto krok jasne hovorí, že sa stále viac orientuje na video obsah. E-commerce značky by mali zmeny predvídať a primerane prispôsobiť svoje marketingové stratégie tak, aby si udržali silnú vizuálnu prítomnosť na platforme.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?
3 min. čítanie

Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?

Najnovšie údaje od spoločnosti Ipsos odhaľujú, že zákazníci používajú video platformy ako TikTok pri hľadaní nápadov pre svoje nákupy. Zistilo sa, že 3 zo 4 nakupujúcich na TikToku považujú túto platformu za najrelevantnejšiu pri objavovaní nových značiek a produktov. Tento výskum sa snaží dokázať, že tradičné vyhľadávače už nie sú hlavným prostriedkom, cez ktorý spotrebitelia […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+