2 min. čítanie

Profilová mriežka na Instagrame sa zrejme zmení

Koniec vypiplaným dizajnom na instagramovom gride? Mriežka na používateľských profiloch podľa všetkého presedlá zo štvorcového formátu na vertikál.

Profilová mriežka na Instagrame sa zrejme zmení
Zdroj: Depositphotos

Instagram prechádza od klasických štvorcových miniatúr v používateľských profiloch na vertikálnu mriežku. Táto zmena, na ktorú upozornil šéf Instagramu Adam Mosseri, odráža narastajúci dôraz platformy na video obsah, najmä Reels. Nový formát mriežky podľa jeho slov lepšie zodpovedá rozmerom Reels a vertikálnych videí, čo umožňuje konzistentnejšiu prezentáciu obsahu.

Zdroj: Lindsey Gamble

Čo z toho plynie pre e-commerce

  1. Zmena vizuálnej stratégie: Prechod na vertikálne miniatúry znamená nutnosť prehodnotiť stratégie obsahu. Nový formát poskytne viac priestoru pre každý obrázok, čo môže zvýšiť viditeľnosť produktov, ale môže si tiež vyžadovať redizajn toho, ako sú produkty zobrazované na vašej profilovej mriežke.
  2. Dôraz na video: Vertikálnu mriežku evidujeme s príchodom Reels, preto pravdepodobne zvýši očakávania používateľov na video obsah. Značky, ktoré ešte nevyužili video, by mali zvážiť priorizáciu tohto formátu, aby udržali krok s konkurenciou.
  3. Dopad na vizuál: Ak ste venovali čas vytváraniu vizuálne uceleného profilu na Instagrame, pripravte sa, že zmena môže narušiť súčasné usporiadanie. Ak chcete ostať vizuálne príťažliví, budete sa musieť prispôsobiť a urobiť zmeny.

Na druhej strane, stále sa bavíme v teoretickej rovine. Keďže ide o testovaciu fázu, čokoľvek sa môže meniť. Ako uvádza Lindsey Gamble, ktorá priniesla správu o plánovaných zmenách, je tu ešte šanca, že štvorce sa predsa len zachovajú:

„Vzhľadom na niektoré prvé ohlasy môže Instagram testovanie ukončiť alebo ponúknuť používateľom možnosť vybrať si medzi novým obdĺžnikovým formátom a tým tradičným.“

Instagram však týmto krok jasne hovorí, že sa stále viac orientuje na video obsah. E-commerce značky by mali zmeny predvídať a primerane prispôsobiť svoje marketingové stratégie tak, aby si udržali silnú vizuálnu prítomnosť na platforme.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
TikTok predstavuje Search Ads Campaign
3 min. čítanie

TikTok predstavuje Search Ads Campaign

TikTok rozširuje svoje reklamné možnosti uvedením novej funkcie Search Ads Campaign. Jej cieľom je osloviť používateľov s vysokou pravdepodobnosťou nákupu prostredníctvom výsledkov vyhľadávania v aplikácii TikTok. Čoraz viac ľudí používa sociálne platformy na vyhľadávanie produktov namiesto tradičných vyhľadávačov. A TikTok chce inzerentom umožniť cielenie na používateľov práve v momente, keď aktívne hľadajú informácie.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+