Zaujíma ma
8. januára 2019

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge
8. januára 2019

Ako tvoriť produktové inzeráty v Google Ads rýchlo, efektívne a hlavne automatizovane? (Štefan Chochláč, Blue Winston)

4 min čítania

V tomto rozhovore sa budeme zaoberať personalizovanou produktovou inzerciou v Google Ads a konkrétne nástrojom na jej tvorbu – Blue Winstonom. Porozprávať o ňom nám prišiel projektový manažér celého projektu Štefan Chochláč. Pokiaľ sa chcete dozvedieť, ako si vytvoriť desiatky tisíc cielených reklamných sád aj s kľúčovými slovami doslova za pár minút, tento rozhovor je presne pre vás.

Ďakujeme Blue Winstonu za to, že podporuje ecommerce trh a komunitu. Aj vďaka tomu sponzorovanému, no nemenej výživnému, obsahu pre vás môžeme pripravovať desiatky rozhovorov. Ďakujeme!

Ako to funguje

Či už máte ako inzerent v eshope stovky alebo desiatky tisíc produktov, Blue Winston Vám dokáže veľmi rýchlo a efektívne zabezpečiť personalizované textové inzeráty. Ako celý proces funguje? Podľa Štefanovho návodu, veľmi jednoducho.

Vyskúšajte 30 skúšobných dní zadarmo a presvedčte sa sami.

Stačí sa len zaregistrovať do systému, spustiť novú kampaň a importovať produktové data feedy. Kľúčová je pritom šablóna, (jediná poloautomatická vec v celom procese) na základe ktorej sa budú vytvárať inzeráty. Pomocou šablóny si, napríklad, nastavíte premenné ako sú cena alebo skladovosť.

V skratke?

  • Blue Winston vám vytvorí ideálne produktové inzeráty – kľudne desiatky tisíc
  • Nemusíte hľadať kľúčové slová – systém ich tvorí za vás
  • Nemusíte písať inzeráty – postará sa to to systém
  • Môžete to vyskúšať paralelne s aktuálnymi kampaňami – nič sa tým nenahrádza, ale dopĺňa

Ideálne kľúčové slová a reklamy

Blue Winston dokáže pracovať s jednoslovným kľúčovým slovami, ale aj s tzv. longtailami, čiže s viacslovnými výrazmi. Podľa Štefana sú však longtaily z hľadiska cielenia určite efektívnejšie a sú aj cenovo výhodnejšie pre pay per click systém.

Blue Winston predstavuje v rámci inzercie kreatívnu zložku, v prvom rade ponúka kvalitnú kampaň.

Nástroj vytvára ideálne kľúčové slová a konkrétne reklamy, pri ktorých je najväčšia pravdepodobnosť, že budú konvertovať, pričom to robí úplne automatizovane a hlavne samostatne. Na druhej strane však nezabezpečuje komplexnú optimalizáciu ani bidding. Optimalizačná zložka sa rieši iba z časti, a to pomocou tzv. handbreaks, ktoré signalizujú, keď má produkt zlý výkon.

Rýchla synchronizácia

Eshop je veľmi dynamická vec a preto je pre klienta veľmi dôležitá synchronizácia, či už ide o skladovosť produktov alebo ceny. V prípade Blue Winstonu ide štandardne o 6 hodín, ale ak je to potrebné bez problémov dokáže produktové inzeráty synchronizovať aj po 30 minútach.

Potenciálni klienti

Či už ste klient bez produktových kampaní alebo ich už máte nasadené, Štefan tvrdí, že Blue Winston dokáže ponúknuť niečo každému. Product Performance Marketing, čiže produktovo cielené inzeráty, cielia na úzko špecifikovanú skupinu potenciálnych zákazníkov, preto sú podľa Štefanovho názoru pre každého inzerenta dôležité.

Blue Winston sa môže skvele využiť aj pri expanzii eshopu na nový trh. Pozrite si prípadové štúdie.

Už nejednému inzerentovi Blue Winston vstup na nový trh uľahčil – s jazykovou bariérou totiž problém nemá.

Konkurenčné výhody

A v čom sa Blue Winston líši od konkurencie? Určite je to predovšetkým úzka profilácia na produktovo cielenú inzerciu. Štefan však vymenováva aj ďalšie výhody. Tím sa od začiatku v drvivej väčšine času sústredil na jeho vývoj a to sa odrazilo aj na kvalite produktu.

Nástroj je na veľmi vysokej úrovni z hľadiska efektivity a jednoduchosti používania.

Čo sa týka rozhrania používateľa a samotnej integrácie nástroja, aplikácia má plno návodov, či už vo forme videa alebo PDF, pričom Štefan hrdo spomína aj rýchly a spoľahlivý support, čiže tím zákazníckej podpory, ktorý má veľmi dobré ohlasy z celého sveta. A v neposlednom rade je tu cena, ktorá je oproti konkurencii podstatne nižšia.

Ďalšie referencie a názory? Nech sa páči. 

Vznik

Pýtate sa, aký príbeh sa vlastne skrýva za týmto úspešným nástrojom? Štefan opisuje ako kedysi v rámci agentúry tvorili inzerciu manuálne, avšak pociťovali obrovský potenciál v Google vyhľadávaní a zároveň veľký deficit pri pokrytí inzercie v takom veľkom rozsahu. A tak sa vyvinul Blue Winston, ktorý zo začiatku fungoval len ako agentúrny nástroj.

Blue Winston sa sprístupnil kvôli slabej funkcionalite konkurenčných nástrojov.

Ďalší zaujímavým faktom je, že nástroj sa nespustil najskôr pre zahraničie, ako to už pri podobných produktoch býva, ale naopak začal na Slovensku a v Čechách. Štefan nám objasňuje, že slovenský a český trh patria globálne k jedným z najťažších trhov, čo sa týka inzercie a marketingu a práve z tejto skutočnosti ich tím vychádzal – ak Blue Winston uspeje na tunajšom trhu, zaručene uspeje aj vo svete. A tak sa aj stalo.

Financovanie projektu a plány na rok 2019

Čo sa týka financovania, projekt finančne podporuje materská firma tímu ASData.sk, avšak v tomto roku už produkt na seba začal zarábať sám, pričom sa začínajú ukazovať zaujímavé čísla. Kľúčový však bude pravdepodobne rok 2019 a myy preto držíme celému tímu Blue Winston palce a zároveň veríme, že Vás náš prvý sponzorovaný rozhovor zaujal a už teraz sa tešíte na ďalší!

Autor článku

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge

Zakladateľ a vedúci projektu Ecommerce Bridge. Online marketingu sa venuje už viac ako 10 rokov a okrem Ecommerce Bridge vedie aj Affiliate sieť Dognet.

Posledné
Obľubené
  • Kategórie

  • Podcasty





  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.

  • Tlačové správy

  • Získaj novinky ako prvý

    Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.