3 min. čítanie

Problémy so správou produktových informácií pociťuje až 99 % B2B firiem

Prieskum z roku 2024 od spoločnosti Akeneo poukázal na to, že takmer všetky B2B spoločnosti čelia významným výzvam v oblasti správy produktových informácií. Ide o problémy, ktorým firmy čelia pri zabezpečení, že informácie o ich produktoch sú presné, kompletné, aktuálne a konzistentné naprieč rôznymi kanálmi a platformami. Tieto výzvy môžu zahŕňať napríklad správu veľkého množstva dát o produktoch, automatizáciu procesov, spoluprácu medzi tímami, včasné uvedenie produktov na trh alebo zabezpečenie dodržiavania regulačných požiadaviek.

Problémy so správou produktových informácií pociťuje až 99 % B2B firiem
Zdroj: Depositphotos

Prieskum prebiehal medzi 650 B2B profesionálmi zo Spojených štátov, Spojeného kráľovstva, Francúzska a Nemecka. Zameriaval sa na kľúčové oblasti, ktoré si musia B2B firmy osvojiť.

Digitalizácia mení očakávania

Až 90 % B2B firiem chce rozšíriť svoju digitálnu predajnú stratégiu v priebehu nasledujúcich dvoch rokov. Z toho vyplýva, že digitálna transformácia sa stáva hlavnou prioritou podnikania. Zákazníci v B2B stále viac očakávajú samoobslužné možnosti, personalizáciu a plynulé digitálne interakcie podobné tým, ktoré zažívajú ako spotrebitelia. Medzi obľúbené digitálne kanály patria digitálne samoobslužné portály, sociálne médiá a produktové weby.

Zdroj: Akeneo

B2B firmy sa musia prispôsobiť očakávaniam zákazníkov, ktorí požadujú pohodlie a personalizáciu podobnú skúsenostiam z B2C.

Hlavná výzva: správa produktových informácií

Pre eCommerce profesionálov zostáva správa presných a komplexných produktových informácií kľúčovým problémom. Prieskum identifikoval hlavné body problémov, medzi ktoré patria aplikácia automatizácie a AI (37 %), spolupráca v tíme (31 %) či včasné uvedenie produktov na trh (28 %).

Aj keď sú technológie ako systémy správy produktových informácií (PIM) a AI čoraz viac využívané, 40 % spoločností stále spravuje produktové dáta manuálne. Priemerne trvá B2B firme dva týždne, kým zhromaždí údaje o produkte pre uvedenie na trh, pričom obohacovanie dát trvá ešte dlhšie.

Obohacovanie či doplňovanie dát, alebo Data Enrichment je proces doplňovania a zlepšovania základných produktových informácií o ďalšie údaje, ktoré sú pre zákazníkov užitočné alebo dôležité. To môže zahŕňať pridávanie podrobných technických špecifikácií, recenzií zákazníkov, obrázkov, videí, návodov, kompatibility s inými produktmi alebo informácií o záruke. Cieľom je poskytnúť zákazníkom kompletné, presné a atraktívne informácie, ktoré im pomôžu pri rozhodovaní o kúpe.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlosť brzdia predpisy

B2B firmy sa potýkajú s výzvami v oblasti regulačného dodržiavania predpisov. Až 99 % respondentov uviedlo problémy s dodržiavaním predpisov. Medzi hlavné obavy patrí riadenie dodávateľského reťazca, konzistentnosť údajov o produktoch a ich objaviteľnosť (SEO). Automatizácia procesov dodržiavania predpisov zostáva pre 45 % firiem problémom, čo často spomaľuje uvádzanie produktov na trh.

Skúsenosť nad zlato

Zameranie sa na doručovanie atraktívnych a konzistentných skúseností s produktom je pre B2B firmy zásadné. Dve tretiny respondentov uvádzajú opakované obchody a konverzie ako výhody vysokokvalitných produktových informácií. Kľúčový obsah produktov, ktorý zákazníci oceňujú, zahŕňa:

  • jasne napísané popisy produktov (79 %),
  • technické listy (78 %),
  • informácie o záruke (75 %),
  • referencie zákazníkov (75 %).

Pre e-commerce je udržiavanie kvalitných produktových informácií naprieč všetkými digitálnymi kanálmi nevyhnutné pre udržanie spokojnosti zákazníkov.

Aj tu platí, že rovnako, ako v B2C segmente, sa oplatí sledovať nové vymoženosti, ktoré obohatia nákupnú skúsenosť. Klasické e-shopy napríklad využívajú rozšírenú realitu. Do budúcna je vhodné zvážiť aj pokročilé digitálne technológie.

Zdroj: Akeneo

S digitálnymi kanálmi, ktoré už teraz tvoria takmer 50 % príjmov B2B, bude pokračujúca expanzia do omnichannel stratégií, integrácia IoT a prispôsobiteľná architektúra nevyhnutná pre budúci rast.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+