Prieskum prebiehal medzi 650 B2B profesionálmi zo Spojených štátov, Spojeného kráľovstva, Francúzska a Nemecka. Zameriaval sa na kľúčové oblasti, ktoré si musia B2B firmy osvojiť.
Digitalizácia mení očakávania
Až 90 % B2B firiem chce rozšíriť svoju digitálnu predajnú stratégiu v priebehu nasledujúcich dvoch rokov. Z toho vyplýva, že digitálna transformácia sa stáva hlavnou prioritou podnikania. Zákazníci v B2B stále viac očakávajú samoobslužné možnosti, personalizáciu a plynulé digitálne interakcie podobné tým, ktoré zažívajú ako spotrebitelia. Medzi obľúbené digitálne kanály patria digitálne samoobslužné portály, sociálne médiá a produktové weby.
B2B firmy sa musia prispôsobiť očakávaniam zákazníkov, ktorí požadujú pohodlie a personalizáciu podobnú skúsenostiam z B2C.
Hlavná výzva: správa produktových informácií
Pre eCommerce profesionálov zostáva správa presných a komplexných produktových informácií kľúčovým problémom. Prieskum identifikoval hlavné body problémov, medzi ktoré patria aplikácia automatizácie a AI (37 %), spolupráca v tíme (31 %) či včasné uvedenie produktov na trh (28 %).
Aj keď sú technológie ako systémy správy produktových informácií (PIM) a AI čoraz viac využívané, 40 % spoločností stále spravuje produktové dáta manuálne. Priemerne trvá B2B firme dva týždne, kým zhromaždí údaje o produkte pre uvedenie na trh, pričom obohacovanie dát trvá ešte dlhšie.
Obohacovanie či doplňovanie dát, alebo Data Enrichment je proces doplňovania a zlepšovania základných produktových informácií o ďalšie údaje, ktoré sú pre zákazníkov užitočné alebo dôležité. To môže zahŕňať pridávanie podrobných technických špecifikácií, recenzií zákazníkov, obrázkov, videí, návodov, kompatibility s inými produktmi alebo informácií o záruke. Cieľom je poskytnúť zákazníkom kompletné, presné a atraktívne informácie, ktoré im pomôžu pri rozhodovaní o kúpe.
Rýchlosť brzdia predpisy
B2B firmy sa potýkajú s výzvami v oblasti regulačného dodržiavania predpisov. Až 99 % respondentov uviedlo problémy s dodržiavaním predpisov. Medzi hlavné obavy patrí riadenie dodávateľského reťazca, konzistentnosť údajov o produktoch a ich objaviteľnosť (SEO). Automatizácia procesov dodržiavania predpisov zostáva pre 45 % firiem problémom, čo často spomaľuje uvádzanie produktov na trh.
Skúsenosť nad zlato
Zameranie sa na doručovanie atraktívnych a konzistentných skúseností s produktom je pre B2B firmy zásadné. Dve tretiny respondentov uvádzajú opakované obchody a konverzie ako výhody vysokokvalitných produktových informácií. Kľúčový obsah produktov, ktorý zákazníci oceňujú, zahŕňa:
- jasne napísané popisy produktov (79 %),
- technické listy (78 %),
- informácie o záruke (75 %),
- referencie zákazníkov (75 %).
Pre e-commerce je udržiavanie kvalitných produktových informácií naprieč všetkými digitálnymi kanálmi nevyhnutné pre udržanie spokojnosti zákazníkov.
Aj tu platí, že rovnako, ako v B2C segmente, sa oplatí sledovať nové vymoženosti, ktoré obohatia nákupnú skúsenosť. Klasické e-shopy napríklad využívajú rozšírenú realitu. Do budúcna je vhodné zvážiť aj pokročilé digitálne technológie.
S digitálnymi kanálmi, ktoré už teraz tvoria takmer 50 % príjmov B2B, bude pokračujúca expanzia do omnichannel stratégií, integrácia IoT a prispôsobiteľná architektúra nevyhnutná pre budúci rast.