Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Problémy so správou produktových informácií pociťuje až 99 % B2B firiem

Prieskum z roku 2024 od spoločnosti Akeneo poukázal na to, že takmer všetky B2B spoločnosti čelia významným výzvam v oblasti správy produktových informácií. Ide o problémy, ktorým firmy čelia pri zabezpečení, že informácie o ich produktoch sú presné, kompletné, aktuálne a konzistentné naprieč rôznymi kanálmi a platformami. Tieto výzvy môžu zahŕňať napríklad správu veľkého množstva dát o produktoch, automatizáciu procesov, spoluprácu medzi tímami, včasné uvedenie produktov na trh alebo zabezpečenie dodržiavania regulačných požiadaviek.

Problémy so správou produktových informácií pociťuje až 99 % B2B firiem
Zdroj: Depositphotos

Prieskum prebiehal medzi 650 B2B profesionálmi zo Spojených štátov, Spojeného kráľovstva, Francúzska a Nemecka. Zameriaval sa na kľúčové oblasti, ktoré si musia B2B firmy osvojiť.

Digitalizácia mení očakávania

Až 90 % B2B firiem chce rozšíriť svoju digitálnu predajnú stratégiu v priebehu nasledujúcich dvoch rokov. Z toho vyplýva, že digitálna transformácia sa stáva hlavnou prioritou podnikania. Zákazníci v B2B stále viac očakávajú samoobslužné možnosti, personalizáciu a plynulé digitálne interakcie podobné tým, ktoré zažívajú ako spotrebitelia. Medzi obľúbené digitálne kanály patria digitálne samoobslužné portály, sociálne médiá a produktové weby.

Zdroj: Akeneo

B2B firmy sa musia prispôsobiť očakávaniam zákazníkov, ktorí požadujú pohodlie a personalizáciu podobnú skúsenostiam z B2C.

Hlavná výzva: správa produktových informácií

Pre eCommerce profesionálov zostáva správa presných a komplexných produktových informácií kľúčovým problémom. Prieskum identifikoval hlavné body problémov, medzi ktoré patria aplikácia automatizácie a AI (37 %), spolupráca v tíme (31 %) či včasné uvedenie produktov na trh (28 %).

Aj keď sú technológie ako systémy správy produktových informácií (PIM) a AI čoraz viac využívané, 40 % spoločností stále spravuje produktové dáta manuálne. Priemerne trvá B2B firme dva týždne, kým zhromaždí údaje o produkte pre uvedenie na trh, pričom obohacovanie dát trvá ešte dlhšie.

Obohacovanie či doplňovanie dát, alebo Data Enrichment je proces doplňovania a zlepšovania základných produktových informácií o ďalšie údaje, ktoré sú pre zákazníkov užitočné alebo dôležité. To môže zahŕňať pridávanie podrobných technických špecifikácií, recenzií zákazníkov, obrázkov, videí, návodov, kompatibility s inými produktmi alebo informácií o záruke. Cieľom je poskytnúť zákazníkom kompletné, presné a atraktívne informácie, ktoré im pomôžu pri rozhodovaní o kúpe.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rýchlosť brzdia predpisy

B2B firmy sa potýkajú s výzvami v oblasti regulačného dodržiavania predpisov. Až 99 % respondentov uviedlo problémy s dodržiavaním predpisov. Medzi hlavné obavy patrí riadenie dodávateľského reťazca, konzistentnosť údajov o produktoch a ich objaviteľnosť (SEO). Automatizácia procesov dodržiavania predpisov zostáva pre 45 % firiem problémom, čo často spomaľuje uvádzanie produktov na trh.

Skúsenosť nad zlato

Zameranie sa na doručovanie atraktívnych a konzistentných skúseností s produktom je pre B2B firmy zásadné. Dve tretiny respondentov uvádzajú opakované obchody a konverzie ako výhody vysokokvalitných produktových informácií. Kľúčový obsah produktov, ktorý zákazníci oceňujú, zahŕňa:

  • jasne napísané popisy produktov (79 %),
  • technické listy (78 %),
  • informácie o záruke (75 %),
  • referencie zákazníkov (75 %).

Pre e-commerce je udržiavanie kvalitných produktových informácií naprieč všetkými digitálnymi kanálmi nevyhnutné pre udržanie spokojnosti zákazníkov.

Aj tu platí, že rovnako, ako v B2C segmente, sa oplatí sledovať nové vymoženosti, ktoré obohatia nákupnú skúsenosť. Klasické e-shopy napríklad využívajú rozšírenú realitu. Do budúcna je vhodné zvážiť aj pokročilé digitálne technológie.

Zdroj: Akeneo

S digitálnymi kanálmi, ktoré už teraz tvoria takmer 50 % príjmov B2B, bude pokračujúca expanzia do omnichannel stratégií, integrácia IoT a prispôsobiteľná architektúra nevyhnutná pre budúci rast.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+