5 min. čítanie

Ako vie zarábať auto-moto YouTube kanál s 30 miliónmi videní? Príbeh projektu volant.tv (Peter Šturdík)

Z vlastnej garáže až na influencera v oblasti auto-moto na Slovensku. Nie je to len senzácia, ale skutočný príbeh volant.tv, kedy Peter Šturdík premenil koníček na seriózne podnikanie. Aby projekt celkovo fungoval a zarábal, je potrebných veľké množstvo zručností. Čo všetko musí robiť a ako volant.tv funguje nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel porozprávať jeho zakladateľ Peter Šturdík.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:28 Čo si robil pre volant.tv tento týždeň?
  • 02:30 Čo je dnes volant.tv?
  • 05:02 Sú nejaké vtipné príhody z histórie šou?
  • 07:04 Prečo Peter začal s Volant.tv?
  • 11:45 Aký veľký tím pracuje pre projekt?
  • 16:17 Ako sa financuje celý projekt?
  • 18:34 Na aké časti sa delia peniaze od partnerov?
  • 25:39 Je lepšie byť niche alebo skôr pre všetkých a vo veľkom?
  • 27:18 Oslovuje Peter partnerov, alebo chodia sami?
  • 30:27 Ako urobiť projekt samonosný?
  • 32:23 Nebude z Volant.tv niekedy komplexný magazín?
  • 36:57 Volant.tv v skutočnej TV?
  • 40:06 Kde bude Volant.tv o 5 rokov?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Čo si robil pre volant.tv tento týždeň?

Pre Petra sa stal koníček prácou a žije projektom každý deň. Síce musí robiť viac, ako kedykoľvek predtým, no napĺňa ho to a je viac flexibilný.

Čo je dnes volant.tv?

Toto nie je “len ďalší web o autách”. Je to miesto, kde je prvoradý vlastný video obsah s automobilovou tematikou. Obsah, do ktorého dáva Peter srdce a automobilové know how. Tu je dôležitá pridaná hodnota, príbeh, emócia a nie „copy paste“ toho, čo práve „fičí“ na internete. Tvorí originálne video blogy, nudné, šedé texty necháva iným.

Nie je to teda len o jednom videu, ktoré si človek pozrie za 20 minút. Peter si zabezpečuje aj celú produkciu, partnerov a ďalšie aktivity okolo celej réžie projektu. Vždy pred natáčaním prebieha seriózna príprava, aby úroveň výsledku bola čo najvyššia. Sú tam nejaké poznámky, ale je lepšie, keď ide o rozhovor dvoch zanietených ľudí. S niektorými majiteľmi automobilov je to však náročnejšie.

Sú nejaké vtipné príhody z histórie šou?

Niektorí ľudia sa chcú príliš družiť a Peter s nim musí stráviť miesto pár hodín celý deň. Ale to sú tie príjemné starosti. Nájdu sa aj ľudia, ktorí sa snažia silou – mocou predvádzať a niekedy to bolo aj nebezpečné.

Prečo Peter začal s Volant.tv?

Vždy ho bavil automobilový priemysel a venoval sa tejto téme. Písal články, založil aj projekt topspeed.sk v roku 2006. Ten po čase predal a pokračoval vo svojej práci. Korporátna sféra ho ale nebavila dlho a potreboval zmenu. Popri práci cez víkendy spustil volant.tv a venoval sa video tvorbe ako hobby.

Aký veľký tím pracuje pre projekt?

Peter prevažne pracuje sám a zabezpečuje si veci po vlastnej ose. Vždy je dôležité mať prehľad o danej problematike a minimálne veciam rozumieť, pokiaľ si ich nechcete robiť sami. Šetrí to výrazne náklady. Aktuálne ale Peter využíva služby externého strihača, pretože mu to uvoľní priestor na ďalšie aktivity. A pri špeciálnych videách má taktiež externých kameramanov. Obsah vždy prebije formu a okrem teda kvalitného stvárnenia sú podstatné informácie vo videu. A to platí pri akomkoľvek obsahu.

Ako sa financuje celý projekt?

Na Slovensku je takmer nereálne fungovať iba z príjmov z platformy YouTube. Petrovi to aktuálne tvorí približne 1/3 z celkových mesačných ziskov. Zvyšok sú peniaze od partnerov. Čím je práca kvalitnejšia a človek ju robí dlhšie, môže si partnerov vyberať a dostáva aj lepšie ponuky. Peter nejde za každú cenu do všetkých spoluprác, ale musí produktom aj sám veriť.

Na aké časti sa delia peniaze od partnerov?

Väčšinou funguje na forme balíčkov, kde si dohaduje s partnermi individuálne podmienky. Vo videách sú umiestnené spoty, Peter robí recenzie na produkty a potom ďalšie formy spolupráce, ktorú si s partnermi dohodne.

Je lepšie byť niche alebo skôr pre všetkých a vo veľkom?

Pre Petra určite dáva viac zmysel sa špecializovať, než nejako naháňať len čísla.

Oslovuje Peter partnerov, alebo chodia sami?

Peter najskôr natočí video z nejakého segmentu a následne ide za partnerom. Ukáže mu výsledok a predstaví možnosti. Tento scenár väčšinou dobre funguje.

Ako urobiť projekt samonosný?

Má to Peter v pláne a chce sa osobne viac venovať starším autám. Zvažuje pridanie ďalšieho moderátora, ktorý by sa naopak sústredil na novinky a ďalšie veci. Rasťo Chvála môže v tomto segmente slúžiť ako skvelý príklad. Sám si všetko vybudoval, ale nakoniec prišiel do bodu, kedy potreboval rozšíriť svoj tím, aby mohol naplniť celý potenciál. A robí to skvelo.

|

Športovým fanúšikom, najmä F1 a futbalu, Števa Eiseleho určite netreba predstavovať. Úspešný slovenský komentátor a moderátor si popri práci, ktorá ho napĺňa, vybudoval aj solídnu vlastnú značku, tvorí podcasty a pôsobí aj ako influencer. V interview nám veľmi ochotne prezradil, ako sa stal tým, čím je dnes.

Nebude z Volant.tv niekedy komplexný magazín?

V budúcnosti to možné je, ale aktuálne z časových kapacít je to viac nereálne. Postupné rozširovanie je najlepšia možnosť. Pretože skúšať robiť všetko naraz by nemuselo dopadnúť dobre.

Volant.tv v skutočnej TV?

Je to jedna z možností a aktuálne je tento projekt v testovaní. Peter by chcel priniesť divákom v Čechách a na Slovensku lokálny obsah s kvalitnou produkciou. Tento projekt by sa následne skladal z viacerých tvorcov obsahu. Na takúto TV je potrebná licencia a potom dobrý obsah. Posledný krok je dostať to k nejakému poskytovateľovi vysielania, aby váš program zaradili k nim. Je to dosť komplexné a veľmi náročné, ale nie nemožné.

Kde bude Volant.tv o 5 rokov?

Postupne je vo vývoji, avšak Peter bude znovu hľadať nejakého partnera do tímu, aby to mohlo kvalitne fungovať. Okrem toho tiež plánuje aj lokalizovať obsah projektu do ďalších jazykov.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vypli sme influencerov a nič sa nestalo (Henrieta Martinková, Annemarie Börlind)
1 min. čítanie

Vypli sme influencerov a nič sa nestalo (Henrieta Martinková, Annemarie Börlind)

Využívanie Influencerov v poslednom období dostáva jednu ranu za druhou. Niet sa čomu čudovať. Vysoké ceny za spolupráce, vlažné vzťahy k prezentovaným produktom či službám a prílišná saturácia sponzorovaných príspevkov sú azda najväčšími výkričníkmi z pohľadu značiek. Či sú influenceri vhodní pre každú značku, ako fungujú krátkodobé kampane oproti dlhodobým a kam smeruje celé toto […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+