2 min. čítanie

Prepúšťanie oznámili Microsoft, Google a teraz aj Spotify. Čo sa to deje?

Spoločnosť Spotify v pondelok oznámila prepúšťanie, ktoré sa dotkne viac ako 6 % jej globálnej pracovnej sily s cieľom znížiť náklady, čím sa pripojila k spoločnostiam ako Amazon a Microsoft.

Prepúšťanie oznámili Microsoft, Google a teraz aj Spotify. Čo sa to deje?

Ťažké, ale nevyhnutné

V liste zamestnancom zverejnenom na webovej stránke spoločnosti prevzal generálny riaditeľ spoločnosti Daniel Ek plnú zodpovednosť za znižovanie počtu pracovných miest, ktoré označil za “ťažké, ale nevyhnutné”.

Situáciu nezmierni ani sypanie popola na vlastnú hlavu. “Pri spätnom pohľade môžem povedať, že som bol až príliš ambiciózny v investovaní pred rastom našich tržieb,” povedal Ek pre Insider.

Streamovacia spoločnosť so sídlom v Štokholme zamestnáva približne 9 800 zamestnancov. Teraz prepustí 6 % z nich.

Hromadné prepúšťania pokračujú

Podľa údajov Crunchbase News bolo v roku 2023 v rámci hromadného prepúšťania prepustených zatiaľ viac ako 46 000 pracovníkov technologických spoločností so sídlom v USA, pričom tento rok sa ešte len začína. Toto číslo zahŕňa aj zníženie počtu zamestnancov spoločnosti Microsoft o 10 000 osôb a tohtotýždňové oznámenie materskej spoločnosti Google Alphabet o prepustení 12 000 zamestnancov.

Ešte pred rokom v tomto čase bol sektor Big Tech v eufórii. Technologické akcie prudko rástli. Počet zamestnancov mnohých veľkých spoločností sa v priebehu dvoch rokov takmer zdvojnásobil. Mnohí ekonómovia teraz predpovedajú, že príde pokles; otázkou ostáva, aký hlboký bude.

Šéfovia najväčších technologických spoločností sú v napätí a pripravujú sa na príchod búrky. 

“Zdá sa, že stojíme pred novou kapitolou s názvom ‘veľké pochybnosti’,” hovorí Keith Hwang, riaditeľ technologického investičného fondu Selcouth Capital Management. “Nikto nemá úplne jasno v tom, aká silná bude kríza. Nikto nedokáže predpovedať jej skutočný dopad. Na základe toho vidíme, že mnohé spoločnosti sa tvárou v tvár pochybnostiam snažia predovšetkým výrazne znížiť náklady,” vysvetľuje.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?
4 min. čítanie

Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?

Príjmy zo streamovacích služieb prvýkrát v histórii prekonali tradičnú televíziu. Podľa eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podiel lineárnej TV na trhu predplatného v USA tvoriť už len tretinu. Spotrebitelia čoraz viac uprednostňujú flexibilné služby dostupné kedykoľvek a kdekoľvek. Ako sa tým môže inšpirovať e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah
3 min. čítanie

Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah

Snažili ste sa strihať videá do 15 sekúnd? Máme pre vás nové dáta z TikToku, ktoré môžu zmeniť váš prístup. Platforma minulý týždeň zverejnila prekvapivé štatistiky z analýzy za prvý kvartál. Ukázalo sa, že videá dlhšie ako 60 sekúnd majú výrazne lepšie výsledky než krátke klipy. Áno, aj nás to prekvapilo. Je to úplne proti […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+