Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Predpokladá sa, že live shopping tento rok osloví viac ako 20 % Američanov

Online nakupovanie sa mení a jedným z rastúcich trendov je live shopping – forma predaja, kde si spotrebitelia môžu v reálnom čase prezerať produkty, klásť otázky a okamžite nakupovať. Podľa predpovede EMARKETER bude v roku 2025 prostredníctvom livestreamu nakupovať viac ako 21,7 % digitálnych kupujúcich v USA. Tento trend naznačuje, že interaktívne formy e-commerce naberajú na sile a menia spôsob, akým značky oslovujú zákazníkov.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Predpokladá sa, že live shopping tento rok osloví viac ako 20 % Američanov
Zdroj: Depositphotos

Počet nakupujúcich počas živých vysielaní v USA by mal v roku 2025 dosiahnuť 49 miliónov, čo predstavuje 19,3 % nárast oproti roku 2024. Očakáva sa, že toto číslo bude stále rásť a v roku 2028 prekročí 60 miliónov.

Hoci live shopping (používa sa aj slovné spojenie livestream shopping) získava na popularite, dynamika rastu sa postupne spomaľuje. V roku 2022 zaznamenal tento segment 26,1 % medziročný rast, no v roku 2026 sa očakáva pokles na 9,6 %, pričom do roku 2028 bude tempo rastu len 5,3 %.

To naznačuje, že live shopping prechádza z fázy novinky do etablovaného formátu, kde si bude musieť udržať svoju relevantnosť a prilákať ďalších spotrebiteľov.

live shopping USA

Záujem spotrebiteľov stále nie dominantný

Podľa prieskumu EMARKETER a Bizrate Insights je 23,4 % amerických spotrebiteľov otvorených livestream nakupovaniu pri kúpe luxusného tovaru. Prémiové značky môžu tento formát využiť na efektívnejšie prezentovanie produktov a lepšiu zákaznícku interakciu.

Na druhej strane, 43 % dospelých Američanov uviedlo, že livestream shopping ich nezaujíma a neplánujú ho využívať. To znamená, že aj keď tento trend rastie, stále existuje značná skupina zákazníkov, ktorých neoslovuje a značky budú musieť investovať do edukácie a presviedčania.

Ako je na tom Európa? Nemecký trh rastie, ale pomalým tempom

Kým v USA livestream shopping už získal silnú pozíciu a stabilizuje sa ako súčasť e-commerce, v Európe sa rozbieha len pomaly. Nedávny prieskum ECC Köln ukázal, že 6 z 10 nemeckých spotrebiteľov dnes pozná pojem live shopping, čo je dvojnásobok oproti situácii pred tromi rokmi. No napriek rastúcej informovanosti zostáva miera prijatia tejto formy nakupovania nízka – len 8 % Nemcov doteraz vyskúšalo nákup cez livestream, hoci ide o dvojnásobok oproti 4 % v roku 2021.

Dlhodobé predpovede naznačujú, že livestream shopping v Nemecku osvojí len menšina zákazníkov – do budúcnosti si len 21 % Nemcov dokáže predstaviť, že by tento spôsob nakupovania využili. Najväčší záujem prejavujú mladší spotrebitelia vo veku 18 až 29 rokov. Aj tu však platí, že dve tretiny mladých Nemcov zostávajú voči live shoppingu skeptické.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Čo to znamená pre e-commerce?

Na prvý pohľad sa livestream shopping môže zdať len ako ďalší predajný kanál. V skutočnosti však môže byť silným nástrojom v marketingovom mixe, ktorý pomôže pri budovaní značky a prehlbovaní vzťahov so zákazníkmi.

Vzhľadom na jeho rastúcu popularitu a pomalú, ale stabilnú globálnu expanziu by firmy mali zvážiť, ako túto príležitosť využiť.

Úspešná implementácia live nakupovania stojí na troch kľúčových pilieroch:

  • Interaktívny obsah, ktorý z nákupu spraví zážitok, nie len pasívne prezeranie produktov.
  • Spolupráca s influencermi, ktorí prirodzene vtiahnu svoju komunitu a zvýšia angažovanosť.
  • Optimalizácia pre mobilné zariadenia, pretože väčšina live nákupov sa odohráva práve na mobiloch.

Aj keď sa livestream shopping na českom a slovenskom trhu zatiaľ naplno neujal, príklady z USA a Nemecka ukazujú, že ide o formát, ktorý sa postupne dostáva do povedomia zákazníkov.

Pre e-commerce hráčov je preto dôležité sledovať tento trend, testovať ho a byť pripravený na jeho širšie prijatie. V online svete totiž nerozhoduje len rýchlosť, ale aj schopnosť rozpoznať, ktoré trendy majú skutočný potenciál. Tí, ktorí ich uchopia v správny moment, môžu posilniť svoju pozíciu na trhu – tí, ktorí ich ignorujú, riskujú stratu konkurencieschopnosti.

Vyberáme
Zdieľať článok
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge

Starám sa o obsah na ecommercebridge.sk a ecommercebridge.cz. 💌 Filtrujem témy z oblasti e-commerce a marketingu, aby ste mali všetko na jednom mieste a získali prehľad o tom, čo sa deje doma aj vo svete. 📰 Tvorím aj časopis Ecommerce Bridge, ktorý odberateľom posielame zadarmo.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?
3 min. čítanie

Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?

Online recenzie sú dôležitý nástroj pri rozhodovaní spotrebiteľov a budovaní dôvery. Najnovší prieskum, ktorý realizovala platforma Trustpilot medzi 600 decision makermi v britských malých a stredných podnikoch a 2 000 spotrebiteľmi, ukazuje na ich význam pre ekonomický rast aj výzvy, ktoré so sebou prinášajú.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+