Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Predikcie z českého trhu: e-shopy tento rok budú rásť, ale pomalšie

Výdavky českých domácností v online obchodoch tento rok ďalej porastú, medziročne až o 8 %. Tempo rastu však spomalí z dvojciferných hodnôt z minulého roka. E-shopy sa tento rok musia pripraviť na ďalšie reguláciespojené s ochranou osobných údajov, porastie dôraz na personalizáciu ponuky.

Predikcie z českého trhu: e-shopy tento rok budú rásť, ale pomalšie
Zdroj: Depositphotos

Tržby českých e-shopov v tomto roku medziročne porastú o 5 – 8 %. „Reálne mzdy českých domácností budú tento rok opäť vyššie, priemerná mzda sa pomaly priblíži k 50 tisícom korún mesačne. To sa odrazí aj vo väčšej ochote míňať. Tempo rastu však bude nižšie ako minulý rok, keď e-commerce prostredie rástlo o viac než 10 percent,“ vysvetľuje Tomáš Čupr, riaditeľ spoločnosti PPC Profits.

Podľa odhadu PPC Profits bude pokračovať aj trend segmentácie trhu a špecializácie e-shopov na úzke oblasti. „Trhu, samozrejme, naďalej budú dominovať veľké agregované trhoviská, či už české, alebo zahraničné. Avšak tržby špecializovaných e-shopov by tento rok mali rásť rýchlejšie, až o 15 %. Užšia špecializácia bude oslovovať stále viac ľudí, čo povedie nielen k väčšej konkurencii, ale aj k ponuke lepších špecializovaných služieb,“ dodal Tomáš Čupr.

Veľká časť českých domácností nakupuje na zahraničných e-shopoch. „Na druhej strane, českým e-shopom sa darí nielen na domácom trhu, ale mnohé z nich úspešne exportujú aj do zahraničia, kde využívajú popri doručení na adresu čoraz viac aj rastúci počet výdajných miest. Našou medzinárodnou sieťou tak putuje z českých e-shopov do celej Európy medziročne o desiatky percent viac zásielok,“ dopĺňa k tomu za dopravcov riaditeľ prepravnej spoločnosti GLS Pavel Včela.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Aj v tomto roku české e-shopy čakajú ďalšie legislatívne zmeny, predovšetkým v oblasti ochrany osobných údajov súvisiace s implementáciou ďalších prvkov pravidiel GDPR. Porastie preto aj tlak na transparentnosť reklamných kampaní e-shopov. Podľa Čupra to pre e-shopy znamená zvýšené náklady približne o päť percent.

„V roku 2025 by mohol ujsť vlak tým e-shopom, ktoré nebudú implementovať riešenia pre maximálne personalizovaný nákupný zážitok zákazníkov. Pritom sa dá začať jednoducho pomocou dát, ktoré zbiera a spracováva napríklad e-mailingový nástroj. Na trhu sa naopak udržia e-shopy, ktoré ustáli konkurenciu domácich aj zahraničných marketplacov,“ zdôrazňuje Ladislav Hrbáček, spoluzakladateľ a CEO spoločnosti Leadhub.

Podľa neho uspejú tí, ktorí si získajú zákazníkov autentickou reprezentáciou značky, hodnôt a kvality, nie ponúkaním veľkých zliav. Každého získaného zákazníka si následne budú musieť udržať personalizovanou komunikáciou. „U mnohých klientov sledujeme, ako skvele fungujú vernostné programy prepojené s e-mailingom, ktoré dramaticky zvyšujú počet dvoch a viac nákupov na zákazníka – môže ísť o nárast až takmer o 50 percent,“ dopĺňa Ladislav Hrbáček.

Trendom bude aj zvýšený dopyt zákazníkov po udržateľných produktoch. „Z našich dát vidíme, že už viac než polovica zákazníkov rieši udržateľnosť celého výrobného a dodávateľského cyklu. Trochu prekvapivé je, že udržateľnosť menej zaujíma mladých ľudí nakupujúcich predovšetkým oblečenie na rôznych čínskych trhoviskách,“ dodal Tomáš Čupr za PPC Profits.

Hoci kúpna sila obyvateľov naďalej porastie, stále bude záujem o zľavové akcie, a to počas celého roka. „Na konkrétne zľavové akcie sa záujemcovia minulý rok preklikli o 14 % viac, ako rok predtým. Najväčší záujem je o zľavy v oblasti elektroniky (+22 %), módy a športového vybavenia,“ pripomína Tomáš Čupr.

Tržby v maloobchode začali rásť už minulé leto a na jeseň ich tempo rastu presiahlo 5 %. Po období poklesu minulý rok opäť začali rásť reálne mzdy, v 3. štvrťroku priemerná reálna mzda medziročne vzrástla o viac než 5 % a presiahla 45 tisíc korún.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+