Aké sú teda v súčasnosti trendy v online nakupovaní? Veľa ľudí využíva marketplaces. Približne 30,9 % tých, ktorí odpovedali, niečo nakúpi niekoľkokrát za mesiac a približne 20,1 % nakupuje niekoľkokrát za týždeň. Respondenti uviedli, že využívajú online trhoviská; len 0,69 % si nebolo istých, ako často ich využívajú.
Vzorce nakupovania na trhoviskách
Väčšina ľudí (78,1 % z tých, ktorí odpovedali) si kúpila niečo od externého predajcu na Amazone. Až 35,2 % kupujúcich na Amazone si nebolo istých, či tovar pochádza od firmy, alebo od predajcu na trhu. Približne tretina tých, ktorí odpovedali (32,84 %), uviedla, že by radšej nakupovali priamo od spoločnosti Amazon ako od predajcu tretej strany.
Prieskum sa zameral aj na nákupné trendy na online trhoviskách na iných stránkach, ktoré majú svoj marketplace. Z tých, ktorí odpovedali, si 38,05 % niečo kúpilo na trhovisku Walmart a 37,56 % si niečo kúpilo na inom americkom trhovisku ako Amazon, eBay alebo Walmart. 27,53 % kupujúcich bolo na špecializovaných stránkach ako Etsy a Newegg a 28,12 % nakúpilo na čínskych stránkach ako Tmall alebo AliExpress.
Vo všeobecnosti to vyzerá, že dostupnosť výrobkov je celkom dobrá; len 13,37 % respondentov uviedlo, že mali problémy s tým, že veci došli alebo prichádzali príliš pomaly.
Nákupné trendy a správanie spotrebiteľov v e-shope
Ľudia majú rôzne predstavy o trhoviskách. Z tých, ktorí odpovedali, 21,53 % uviedlo, že ceny sú nižšie ako na iných nákupných stránkach a 16,52 % uviedlo, že aj poplatky, ktoré zahŕňajú dopravu, sú nižšie. 19,37 % zákazníkov sa trhoviská páčili viac ako iné obchody, pretože mali viac tovaru.
21,14 % zákazníkov tvrdí, že v roku 2024 budú online trhoviská využívať viac, zatiaľ čo 58,11 % tvrdí, že v nich budú nakupovať veci v rovnakej miere. Pokiaľ ide o nakupovanie, na veku naozaj veľmi záleží. V nadchádzajúcom roku budú mladší ľudia s väčšou pravdepodobnosťou nakupovať viac. Až 52,61 % respondentov uviedlo, že dôležitým dôvodom sú lepšie ceny, cena je stále hlavným dôvodom, prečo si ľudia vyberajú marketplace pred nákupom z e-shopu priameho predajcu. Dôležitý je aj rýchle doručenie (38,74 %) a bezplatná alebo lacná doprava (50,34 %).
Aj keď sú trhoviská celkom dobre známe, stále je tu zopár neistých bodov. Zákazníci sa najčastejšie stretávajú s vysokými nákladmi na doručenie (39,23 %), dlhými dodacími lehotami (37,36 %) a obavami z podvodného alebo falošného tovaru (33,43 %).