3 min. čítanie

Prečo sú trhoviská v USA populárne?

Nová štúdia spoločností Digital Commerce 360 a Bizrate Insights ukazuje niekoľko zaujímavých vzorcov toho, ako ľudia v USA nakupujú online. Prieskum, ktorého sa zúčastnilo 1 017 ľudí, ukazuje na motivácie, preferencie a obavy spotrebiteľov týkajúce sa nakupovania na online trhovisku.

Prečo sú trhoviská v USA populárne?
Zdroj: Depositphotos

Aké sú teda v súčasnosti trendy v online nakupovaní? Veľa ľudí využíva marketplaces. Približne 30,9 % tých, ktorí odpovedali, niečo nakúpi niekoľkokrát za mesiac a približne 20,1 % nakupuje niekoľkokrát za týždeň. Respondenti uviedli, že využívajú online trhoviská; len 0,69 % si nebolo istých, ako často ich využívajú.

Vzorce nakupovania na trhoviskách

Väčšina ľudí (78,1 % z tých, ktorí odpovedali) si kúpila niečo od externého predajcu na Amazone. Až 35,2 % kupujúcich na Amazone si nebolo istých, či tovar pochádza od firmy, alebo od predajcu na trhu. Približne tretina tých, ktorí odpovedali (32,84 %), uviedla, že by radšej nakupovali priamo od spoločnosti Amazon ako od predajcu tretej strany.

Prieskum sa zameral aj na nákupné trendy na online trhoviskách na iných stránkach, ktoré majú svoj marketplace. Z tých, ktorí odpovedali, si 38,05 % niečo kúpilo na trhovisku Walmart a 37,56 % si niečo kúpilo na inom americkom trhovisku ako Amazon, eBay alebo Walmart. 27,53 % kupujúcich bolo na špecializovaných stránkach ako Etsy a Newegg a 28,12 % nakúpilo na čínskych stránkach ako Tmall alebo AliExpress.

Vo všeobecnosti to vyzerá, že dostupnosť výrobkov je celkom dobrá; len 13,37 % respondentov uviedlo, že mali problémy s tým, že veci došli alebo prichádzali príliš pomaly.

Nákupné trendy a správanie spotrebiteľov v e-shope

Ľudia majú rôzne predstavy o trhoviskách. Z tých, ktorí odpovedali, 21,53 % uviedlo, že ceny sú nižšie ako na iných nákupných stránkach a 16,52 % uviedlo, že aj poplatky, ktoré zahŕňajú dopravu, sú nižšie. 19,37 % zákazníkov sa trhoviská páčili viac ako iné obchody, pretože mali viac tovaru.

21,14 % zákazníkov tvrdí, že v roku 2024 budú online trhoviská využívať viac, zatiaľ čo 58,11 % tvrdí, že v nich budú nakupovať veci v rovnakej miere. Pokiaľ ide o nakupovanie, na veku naozaj veľmi záleží. V nadchádzajúcom roku budú mladší ľudia s väčšou pravdepodobnosťou nakupovať viac. Až 52,61 % respondentov uviedlo, že dôležitým dôvodom sú lepšie ceny, cena je stále hlavným dôvodom, prečo si ľudia vyberajú marketplace pred nákupom z e-shopu priameho predajcu. Dôležitý je aj rýchle doručenie (38,74 %) a bezplatná alebo lacná doprava (50,34 %).

Aj keď sú trhoviská celkom dobre známe, stále je tu zopár neistých bodov. Zákazníci sa najčastejšie stretávajú s vysokými nákladmi na doručenie (39,23 %), dlhými dodacími lehotami (37,36 %) a obavami z podvodného alebo falošného tovaru (33,43 %).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Digitálne médiá v kamenných obchodoch majú zmysel
2 min. čítanie

Digitálne médiá v kamenných obchodoch majú zmysel

Nová správa od eMarketer a Placer.ai prináša prehľad o novom trende v retailovom prostredí – spotrebitelia čoraz viac interagujú s digitálnymi médiami priamo v kamenných obchodoch. Táto príležitosť ponúka nový spôsob, ako sa spojiť so zákazníkmi v kamenných predajniach, kde sa stále uskutočňuje viac ako 80 % maloobchodných tržieb v USA. Aj keď v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly
2 min. čítanie

Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly

Nedávny prieskum spoločnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupovanie v Nemecku, známe aj ako “live shopping” či “in-stream shopping”, získava na obľube. Šesť z desiatich nemeckých spotrebiteľov v súčasnosti rozumie tomuto pojmu, čo je dvojnásobne viac ako pred tromi rokmi. Miera prijatia live shoppingu v Nemecku je však stále nízka.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+