Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Prečo sú trhoviská v USA populárne?

Nová štúdia spoločností Digital Commerce 360 a Bizrate Insights ukazuje niekoľko zaujímavých vzorcov toho, ako ľudia v USA nakupujú online. Prieskum, ktorého sa zúčastnilo 1 017 ľudí, ukazuje na motivácie, preferencie a obavy spotrebiteľov týkajúce sa nakupovania na online trhovisku.

Prečo sú trhoviská v USA populárne?
Zdroj: Depositphotos

Aké sú teda v súčasnosti trendy v online nakupovaní? Veľa ľudí využíva marketplaces. Približne 30,9 % tých, ktorí odpovedali, niečo nakúpi niekoľkokrát za mesiac a približne 20,1 % nakupuje niekoľkokrát za týždeň. Respondenti uviedli, že využívajú online trhoviská; len 0,69 % si nebolo istých, ako často ich využívajú.

Vzorce nakupovania na trhoviskách

Väčšina ľudí (78,1 % z tých, ktorí odpovedali) si kúpila niečo od externého predajcu na Amazone. Až 35,2 % kupujúcich na Amazone si nebolo istých, či tovar pochádza od firmy, alebo od predajcu na trhu. Približne tretina tých, ktorí odpovedali (32,84 %), uviedla, že by radšej nakupovali priamo od spoločnosti Amazon ako od predajcu tretej strany.

Prieskum sa zameral aj na nákupné trendy na online trhoviskách na iných stránkach, ktoré majú svoj marketplace. Z tých, ktorí odpovedali, si 38,05 % niečo kúpilo na trhovisku Walmart a 37,56 % si niečo kúpilo na inom americkom trhovisku ako Amazon, eBay alebo Walmart. 27,53 % kupujúcich bolo na špecializovaných stránkach ako Etsy a Newegg a 28,12 % nakúpilo na čínskych stránkach ako Tmall alebo AliExpress.

Vo všeobecnosti to vyzerá, že dostupnosť výrobkov je celkom dobrá; len 13,37 % respondentov uviedlo, že mali problémy s tým, že veci došli alebo prichádzali príliš pomaly.

Nákupné trendy a správanie spotrebiteľov v e-shope

Ľudia majú rôzne predstavy o trhoviskách. Z tých, ktorí odpovedali, 21,53 % uviedlo, že ceny sú nižšie ako na iných nákupných stránkach a 16,52 % uviedlo, že aj poplatky, ktoré zahŕňajú dopravu, sú nižšie. 19,37 % zákazníkov sa trhoviská páčili viac ako iné obchody, pretože mali viac tovaru.

21,14 % zákazníkov tvrdí, že v roku 2024 budú online trhoviská využívať viac, zatiaľ čo 58,11 % tvrdí, že v nich budú nakupovať veci v rovnakej miere. Pokiaľ ide o nakupovanie, na veku naozaj veľmi záleží. V nadchádzajúcom roku budú mladší ľudia s väčšou pravdepodobnosťou nakupovať viac. Až 52,61 % respondentov uviedlo, že dôležitým dôvodom sú lepšie ceny, cena je stále hlavným dôvodom, prečo si ľudia vyberajú marketplace pred nákupom z e-shopu priameho predajcu. Dôležitý je aj rýchle doručenie (38,74 %) a bezplatná alebo lacná doprava (50,34 %).

Aj keď sú trhoviská celkom dobre známe, stále je tu zopár neistých bodov. Zákazníci sa najčastejšie stretávajú s vysokými nákladmi na doručenie (39,23 %), dlhými dodacími lehotami (37,36 %) a obavami z podvodného alebo falošného tovaru (33,43 %).

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 najlepších príkladov retargetingových reklám
9 min. čítanie

6 najlepších príkladov retargetingových reklám

Keď sa povie retargeting, väčšine z nás napadnú jednoduché bannerové reklamy zobrazujúce produkty, o ktoré sme sa nedávno zaujímali. Retargeting však dokáže oveľa viac. So správnymi dátami a technológiami môžeme osloviť veľmi špecifické skupiny používateľov alebo dosiahnuť komplexné ciele. Pozrime sa na niekoľko príkladov retargetingových reklám a čo nám hovoria o retargetingu všeobecne. Dozviete sa, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?
2 min. čítanie

Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?

Iniciatíva Teach, známa svojou snahou podporiť mladých ľudí pri vstupe do školstva, zažila tento rok revolučnú zmenu v komunikácii. Kampaň Teach Next, ktorá si odniesla ocenenie v kategórii Digital na Young Lions 2024, spojila originálnu kreatívu a technologickú inovatívnosť, aby ukázala mladým absolventom, že ich budúcnosť môže byť naozaj v ich rukách.

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Prečítať článok
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+