2 min. čítanie

Pravidlá GDPR pripravili české e-shopy o zhruba tretinu dát

Od roku 2016 musia všetky členské štáty EÚ dodržiavať všeobecné nariadenia o ochrane osobných údajov.

Pravidlá GDPR pripravili české e-shopy o zhruba tretinu dát

Menej údajov = ťažšie zacielenie

Po zavedení pravidiel ochrany súkromia GDPR prišli internetoví obchodníci a ďalšie internetové firmy v Česku zhruba o 30 percent dát o používateľoch. Úbytok spôsobila povinná žiadosť o vyslovenie súhlasu so spracovaním osobných údajov. Uviedol to generálny riaditeľ tvorcu internetových obchodov Shopsys Matěj Kapošváry.

Úbytok dát podľa neho spôsobil, že obchodníci mali sťaženú možnosť zacielenia na zákazníkov, ale aj horšie podmienky na plánovanie nákupu zásob. GDPR je jedným z dôvodov, prečo obchodníci začali venovať oveľa väčšiu pozornosť vernostným zákazníckym programom, uviedol.

Týždenný podcast UPdate

„Vernostné programy zjednodušujú získavanie súhlasov, zber dát aj marketingovou komunikáciou, pretože ich spája do jedného kroku – registrácia do vernostného programu výmenou za ďalšie členské výhody,“ uviedol Kapošváry.

Za sťažením remarketingu nestojí podľa neho iba GDPR, ale aj rozhodnutie spoločnosti Apple a neskôr aj Google ukončiť podporu cookies tretích strán. Spoločnosti ako Facebook tak prišli o veľké množstvo informácií, čo ich používateľov zaujíma a aké kampane na nich zacieliť, povedal expert.

V oblasti trhu s ojazdenými vozidlami zase GDPR môže viesť k zhoršeniu možnosti získať informácie o histórii vozidiel, najmä ak boli dovezené z inej krajiny, napríklad z Nemecka. Nemecko totiž považuje VIN kód vozidla za osobný údaj a na jeho základe neumožňuje verejne získať informácie o pôvode, stave alebo opravách vozidla.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+