1 min. čítanie

Potraviny bez obsluhy. Nový koncept predajní bude čoraz rozšírenejší

Na Slovensko zrejme čoskoro príde nový predajný koncept obchodov s potravinami bez obsluhy, svoje prvé prevádzky zvažujú niektoré obchodné reťazce, píše Finweb Hospodárskych novín a pripomína, že prvú predajňu Potraviny od našich otvoril finančník Patrik Tkáč v Devíne.

Potraviny bez obsluhy. Nový koncept predajní bude čoraz rozšírenejší
Zdroj: Tomáš Lakota

Coop Jednota a Billa nový formát už testujú

Vstup aj odchod z predajne bez obsluhy je zabezpečený najmä tým, že zákazník musí disponovať platobnou kartou, aplikáciou alebo inteligentnými hodinkami.  „V niektorých zahraničných krajinách, ako napríklad Švédsko či Dánsko, však už ide o pomerne rozšírený koncept,” dodáva ekonomický portál.

O otvorení prevádzok bez obsluhy uvažuje nielen Billa, ale aj Coop Jednota. Podľa hovorkyne Kvetoslavy Kirchnerovej Billa testuje potraviny bez obsluhy v Rakúsku, Nemecku a Litve a zvažuje testovanie aj na Slovensku.

Coop Jednota aktuálne uskutočňuje prieskum trhu, ako aj ďalšie náležitosti nevyhnutné na prinesenie konceptu na Slovensko.

„S kolegami zo Zväzu českých a moravských družstiev, ktorí autonómne predajne v Českej republike prevádzkujú, sme aj v tejto súvislosti v intenzívnom kontakte,” vraví hovorkyňa Jana Kuklová.

Ďalšie siete maloobchodov nepredstavili svoje plány k otváraniu autonómnych predajní. Trhová jednotka Lidl ich však nevylúčila, ale Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie, objasnil, že skôr pracujú na raste predajní so samoobslužnými kasami.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky
4 min. čítanie

Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky

Značky, ktoré sa snažia spolupracovať s influencermi, často netrafia podstatu. Nový výskum ukazuje, že influenceri kladú oveľa väčší dôraz na zdieľané hodnoty a jasné finančné podmienky než na to, či ide o známu značku. A chcú mať aj slovo v kreatíve – čo im väčšina firiem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge