1 min. čítanie

Potraviny bez obsluhy. Nový koncept predajní bude čoraz rozšírenejší

Na Slovensko zrejme čoskoro príde nový predajný koncept obchodov s potravinami bez obsluhy, svoje prvé prevádzky zvažujú niektoré obchodné reťazce, píše Finweb Hospodárskych novín a pripomína, že prvú predajňu Potraviny od našich otvoril finančník Patrik Tkáč v Devíne.

Potraviny bez obsluhy. Nový koncept predajní bude čoraz rozšírenejší
Zdroj: Tomáš Lakota

Coop Jednota a Billa nový formát už testujú

Vstup aj odchod z predajne bez obsluhy je zabezpečený najmä tým, že zákazník musí disponovať platobnou kartou, aplikáciou alebo inteligentnými hodinkami.  „V niektorých zahraničných krajinách, ako napríklad Švédsko či Dánsko, však už ide o pomerne rozšírený koncept,” dodáva ekonomický portál.

O otvorení prevádzok bez obsluhy uvažuje nielen Billa, ale aj Coop Jednota. Podľa hovorkyne Kvetoslavy Kirchnerovej Billa testuje potraviny bez obsluhy v Rakúsku, Nemecku a Litve a zvažuje testovanie aj na Slovensku.

Coop Jednota aktuálne uskutočňuje prieskum trhu, ako aj ďalšie náležitosti nevyhnutné na prinesenie konceptu na Slovensko.

„S kolegami zo Zväzu českých a moravských družstiev, ktorí autonómne predajne v Českej republike prevádzkujú, sme aj v tejto súvislosti v intenzívnom kontakte,” vraví hovorkyňa Jana Kuklová.

Ďalšie siete maloobchodov nepredstavili svoje plány k otváraniu autonómnych predajní. Trhová jednotka Lidl ich však nevylúčila, ale Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie, objasnil, že skôr pracujú na raste predajní so samoobslužnými kasami.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+