2 min. čítanie

Potenciál B2B e-commerce v Európe ešte nedosiahol svoj vrchol

B2B sektor svojím rastom a potenciálom prekonáva B2C. Cezhraničné transakcie naberajú na význame a spolu s digitalizáciou zohrávajú nevyhnutnú úlohu pri urýchľovaní tohto rastu.

Potenciál B2B e-commerce v Európe ešte nedosiahol svoj vrchol
Zdroj: Depositphotos

B2B prekonáva B2C

Elektronický obchod B2B v Európe zaznamenáva výrazný rast a prekonáva B2C transakcie. Túto dynamiku podčiarkuje pozoruhodná trhová hodnota tohto sektora, ktorá v roku 2022 dosiahla 7 biliónov dolárov, čo je viac ako dvojnásobok hodnoty B2C. Takéto čísla naznačujú rozširujúce sa obzory B2B obchodovania, a tiež zdôrazňujú obrovský potenciál, ktorý ponúka.

Dynamika európskeho trhu

Podľa prognóz bude mať európsky online B2B e-commerce celkovú hodnotu 1,8 bilióna dolárov do roku 2025. V porovnaní s Čínou či USA je však presah sektora na starom kontinente výrazne menší. Zatiaľ čo krajiny ako Nemecko, Francúzsko a Spojené kráľovstvo vedú, Európa má značne nevyužitý potenciál rastu. Napríklad kupujúci v škandinávskych krajinách majú vysokú digitálnu zdatnosť a značná časť B2B predaja sa už uskutočňuje online.

Zdroj: Billie

Cezhraničné výzvy a príležitosti

Na rozdiel od B2C, B2B transakcie sa v rámci Európy dejú prevažne na domácich trhoch a počet cezhraničných transakcií ostáva obmedzený. To však predstavuje významnú príležitosť na rast. Iniciatívy zamerané na štandardizáciu obchodných postupov a podporu digitalizácie, ako napríklad elektronická fakturácia, sú pripravené uvoľniť celý potenciál cezhraničného B2B obchodu.

“Cieľom rôznych verejných iniciatív na úrovni Európskej únie aj na vnútroštátnej úrovni je podporiť digitalizáciu podnikov a ďalej posilniť jednotný trh,” hovorí správa spoločnosti Billie.

Platobná revolúcia

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Platby zohrávajú kľúčovú úlohu pri uľahčovaní cezhraničných transakcií a zlepšovaní interakcií medzi kupujúcim a predávajúcim. Tradičné platobné metódy ustupujú moderným, flexibilným riešeniam, ako je napríklad Buy Now, Pay Later (BNPL) a platby na faktúru. Tieto možnosti ponúkajú kupujúcim väčšiu flexibilitu a predajcom zjednodušujú riadenie peňažných tokov, čím zvyšujú spokojnosť a podporujú rast.

Zdroj: Billie

Európsky e-commerce prechádza zmenou, ktorú prináša technologický pokrok a meniace sa preferencie spotrebiteľov. Keďže podniky sa pohybujú v zložitých podmienkach cezhraničného obchodu, prijatie digitalizácie a inovatívnych platobných riešení bude mať prvoradý význam pri uvoľňovaní plného potenciálu B2B obchodu v regióne.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+