2 min. čítanie

Pokles tržieb v českom maloobchode spomalil na osemmesačné minimum

Tržby v českom maloobchode bez započítania áut a motocyklov klesli v máji po úprave o kalendárne vplyvy medziročne o 6,1 percenta.

Pokles tržieb v českom maloobchode spomalil na osemmesačné minimum
Zdroj: Depositphotos

Pokles tržieb trvá už viac než rok

Maloobchodné tržby v Česku klesli aj v máji, čo znamená, že pokles tržieb v českom maloobchode trvá už viac než rok. Tempo ich poklesu však bolo najmiernejšie za posledných osem mesiacov. Klesli tak tržby z predaja potravín, ako aj tržby z predaja nepotravinových produktov. Vyplýva to z údajov Českého štatistického úradu (ČSÚ).

Tržby v českom maloobchode bez započítania áut a motocyklov klesli v máji po úprave o kalendárne vplyvy medziročne o 6,1 percenta po 8,4-percentnom poklese v predchádzajúcom mesiaci. Je to pokles už trinásty mesiac v rade, májové tempo poklesu však bolo najnižšie od septembra minulého roka.

Týždenný podcast UPdate

Naďalej klesajú tržby z predaja potravín aj nepotravinových produktov, v obidvoch prípadoch sa však tempo poklesu spomalilo. V prípade potravín, nealkoholických nápojov a tabakových výrobkov sa tržby znížili medziročne o 6,4 percenta po 10-percentnom poklese v apríli a v prípade nepotravinových produktov pokles dosiahol 9,2 percenta. V apríli predstavoval 10,1 percenta. Naopak, tržby z predaja pohonných látok vzrástli o 11,5 percenta (v apríli o 6,6 percenta).

V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom maloobchodné tržby v Česku upravené o sezónne vplyvy v máji vzrástli, a to o 0,5 percenta. V apríli zaznamenali po revízii pokles o 0,6 percenta. Pôvodne ČSÚ odhadoval za apríl medzimesačný pokles tržieb na úrovni 0,3 percenta.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe