2 min. čítanie

Pokles tržieb v českom maloobchode spomalil na osemmesačné minimum

Tržby v českom maloobchode bez započítania áut a motocyklov klesli v máji po úprave o kalendárne vplyvy medziročne o 6,1 percenta.

Pokles tržieb v českom maloobchode spomalil na osemmesačné minimum
Zdroj: Depositphotos

Pokles tržieb trvá už viac než rok

Maloobchodné tržby v Česku klesli aj v máji, čo znamená, že pokles tržieb v českom maloobchode trvá už viac než rok. Tempo ich poklesu však bolo najmiernejšie za posledných osem mesiacov. Klesli tak tržby z predaja potravín, ako aj tržby z predaja nepotravinových produktov. Vyplýva to z údajov Českého štatistického úradu (ČSÚ).

Tržby v českom maloobchode bez započítania áut a motocyklov klesli v máji po úprave o kalendárne vplyvy medziročne o 6,1 percenta po 8,4-percentnom poklese v predchádzajúcom mesiaci. Je to pokles už trinásty mesiac v rade, májové tempo poklesu však bolo najnižšie od septembra minulého roka.

Týždenný podcast UPdate

Naďalej klesajú tržby z predaja potravín aj nepotravinových produktov, v obidvoch prípadoch sa však tempo poklesu spomalilo. V prípade potravín, nealkoholických nápojov a tabakových výrobkov sa tržby znížili medziročne o 6,4 percenta po 10-percentnom poklese v apríli a v prípade nepotravinových produktov pokles dosiahol 9,2 percenta. V apríli predstavoval 10,1 percenta. Naopak, tržby z predaja pohonných látok vzrástli o 11,5 percenta (v apríli o 6,6 percenta).

V porovnaní s predchádzajúcim mesiacom maloobchodné tržby v Česku upravené o sezónne vplyvy v máji vzrástli, a to o 0,5 percenta. V apríli zaznamenali po revízii pokles o 0,6 percenta. Pôvodne ČSÚ odhadoval za apríl medzimesačný pokles tržieb na úrovni 0,3 percenta.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou
3 min. čítanie

Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou

Pred dvoma rokmi sa spustila čínska e-commerce platforma Temu. Za ten čas sa jej darí plniť mediálny priestor, mútiť hlavy ostatným e-commerce hráčom a predčiť eBay v návštevnosti. S druhou najnavštevovanejšou e-commerce stránkou na svete môžeme Temu považovať za významného globálneho hráča. Tento pozoruhodný nárast prináša niekoľko dôležitých poznatkov o dynamike online obchodu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb
2 min. čítanie

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb

Skoro každý tretí Čech, ktorý je užívateľom internetu, si počas letných mesiacov objednal niektorú zo služieb on-line. V júli to pritom bolo v priemere za viac ako osemtisíc korún, čo je tohtoročný jednoznačný rekord. Ako ďalej vyplýva z prieskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK), spotrebitelia v lete míňali nadštandardne aj v e-shopoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Móda, krása a luxus vedú v online. Minulý rok dosiahli rekordné čísla
4 min. čítanie

Móda, krása a luxus vedú v online. Minulý rok dosiahli rekordné čísla

Európsky módny trh spolu so segmentom krásy a luxusu dosiahol v roku 2023 rekordných 213 miliárd eur. Ide o významný rast, a to aj napriek súčasnej finančnej neistote a postcovidovej skepse, ktorá hovorila o umelo vystrelených predajoch počas lockdownu. Cezhraničné e-commerce platformy a marketplaces dodávajú palivo k ďalším predajom. Pozrime sa, čo stojí za nečakanými […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+