Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Pohľad do nákupného správania Gen Z

Nedávny prieskum spoločnosti SheerID sa zameral na preferencie nákupov a ekonomické nálady spotrebiteľov z Generácie Z v Spojených štátoch a Spojenom kráľovstve. Tu sú významné body:

Pohľad do nákupného správania Gen Z
Zdroj: Depositphotos

Ekonomické obavy ovládajú výdavky

V roku 2023 americká ekonomika rástla o 2,5 % a inflácia klesla na 3,4 %. Napriek správam o zlepšujúcej sa ekonomickej situácii, len 30% spotrebiteľov z Gen Z v tomto smere vyjadrilo optimizmus v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Opatrnosť je ešte zreteľnejšia v Európe, kde ekonomika má takmer nulový rast. Britská Generácia Z je o 25 % pesimistickejšia ako tá v Amerike.

„To vysvetľuje, prečo je TikTok plný videí o „loud budgeting“, kde ľudia otvorene hovoria o svojich peňažných plánoch a snahách míňať menej. Tento trend vedie k tomu, že takmer tretina Generácie Z sa snaží šetriť, kupuje lacnejšie veci a menej zbytočností.“

36 % respondentov Generácie Z tvrdí, že míňajú menej. Trpia najmä v kategórie ako je jedlo so sebou, hranie hier, elektronika a online správy. Medzi vysokoškolákmi Generácie Z je táto nálada ešte horšia, pričom 45 % z nich je pesimistických ohľadom budúcnosti ekonomiky a 77 % z nich sa snaží prispôsobiť svojim rozpočtom týmto obavám.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ako zaujať Generáciu Z?

Instagram, TikTok a Snapchat zohrávajú kľúčovú úlohu pri predstavovaní nových značiek. 68% respondentov uviedlo, že hlavným zdrojom na objavovanie značiek sú pre nich sociálne médiá. Odporúčania od priateľov a rodiny majú tiež významný vplyv.

Zdroj: SheerID

Exkluzívne ponuky sa ukázali ako významný faktor pri získavaní pozornosti Generácie Z. Až 91 % vysokoškolských študentov skúma pred nákupom zľavy. Okrem toho sa ukázalo, že exkluzívne ponuky boli účinnejšie ako iné taktiky. Patrí medzi ne napríklad Buy Now Pay Later (BNPL) alebo predĺžené lehoty na vrátenie tovaru.

Exkluzívne zľavy podporujú nielen nákupné správanie, ale aj vernosť značke. Významný podiel respondentov naznačil, že by pre exkluzívnu ponuku prešli k inému brandu alebo sa prihlásili do vernostného programu výmenou za zľavu.

Týždenný podcast UPdate

Darčeky zadarmo a bezplatná doprava boli označené ako najpríťažlivejšie exkluzívne ponuky, nasledované zľavami na nákupy. Ako preferovaný komunikačný kanál na zasielanie ponúk sa prekvapivo ukázal e-mail, tesne nasledovali textové správy.

Zdroj: SheerID

Objednávky so sebou/rozvozy sa umiestnili na prvom mieste medzi produktovými kategóriami, ktoré by Generácia Z zakúpila so zľavou. Nasledujú odevy, kozmetika/osobná starostlivosť, hry a elektronika. Najmenej populárnou voľbou bolo online spravodajstvo, čo naznačuje, že Gen Z uprednostňuje bezplatné zdroje informácií.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+