Leto utieklo ako voda a OOO e-maily vystriedali pozvánky na eventy. Prispeli sme svojou troškou aj s Ecommerce Bridge LIVE. Za celý rok organizujeme až 11 podujatí po celom Slovensku. Začali sme v Bardejove, prešli sme strednom aj západnom a teraz prišli na rad krásne Košice.
Hlavou v Košiciach, telom v Bratislave
Aj keď sa tradične konferencií účastním v sprievode Michala a Štefana, tentokrát som využila sledovanie živého vysielania. Tradične ho ponúkame každému, kto sa chce vzdelávať v e-commerce sfére, a to úplne zadarmo.
Nevýhodou je, že človek príde o možnosť spoznať zaujímavých ľudí, ktorí zažívajú podobné veci ako vy. Alebo už majú určité výzvy za sebou, a tak dokážu inšpirovať k zlepšeniu či zmene. Nehovoriac o tom, že networking dokáže priniesť nové obchodné kontakty.
Druhá vec je, že človek si doma neprichystá také skvostné občerstvenie, o aké sa postarali ľudia z Platz kantína.
A v neposlednom rade, špeciálny bonus majú účastníci konferencie v tom, že si v závere zažijú panelovú diskusiu so všetkými rečníkmi a súťaž o ceny. V panelovke je priestor venovať sa otázkam, na ktoré možno neostal čas priamo po prednáške. Účastníci (nielen tí priamo na mieste, ale aj z live streamu) totiž môžu už počas prednášky dávať spíkrom otázky cez Slido. A výhodou pýtať sa v rámci panelovky je aj to, že získate rôzne pohľady od viacerých profesionálov.
Poďme si zrekapitulovať, čo odznelo na štvrtkovom stretnutí e-commerce profesionálov.
Šimon Radil, Möbelix: Čo robiť, keď sa nedarí?
V marketingu treba dodržiavať jasnú stratégiu a byť konzistentný. Prednáška upozornila, že obdobie od pandémie prinieslo neustále výkyvy a neistoty. Firmy však musia byť pripravené reagovať na zmeny, ktoré môžu prísť nečakane. A nevzdávať sa.
„Už som to skúšal, nešlo to, tak to robiť nebudem. Lenže sortiment, trh, zákazníci… všetko sa mení. To, čo nefungovalo – nie pri kampani, ktorá bola minulý mesiac, ale napr. pred dvomi rokmi –, možno bude fungovať teraz.“
Mário Babej, WAME: Reklamáciám a vratkám sa nevyhnete. Tak s nimi začnite pracovať
Pri predajoch sa obchodníci usmievajú, no pri vratkách vraštia čelo. Žiaľ, nikto sa im nevyhne. Najvernejšie to pozná segment módy, doplnkov a obuvi, ako naznačil graf z prezentácie. Je to súčasť online predaja a treba sa s tým zmieriť.
Zákazník by na to nemal doplatiť. Mário sa podelil o zaujímavý údaj – 92 % zákazníkov rado nakúpi znovu v rovnakom e-shope, ak bola reklamácia vybavená jednoducho.
„Sám som sa čudoval, že 67 % zákazníkov si pred nákupom pozrie, ako máte v prípade výmeny riešenú reklamáciu. Verte, že to môže mať zásadný vplyv na konverznú mieru.“
Peter Zliechovec, dabl.: Ako zistiť, že je váš obsah efektívny?
Kvalitný obsah buduje cestu k srdciam zákazníkov. Mnoho značiek si pod slovom „obsah“ predstaví, že musí naštartovať blog a písať generické texty. No nie je obsah ako obsah. Navyše, táto disciplína si vyžaduje trpezlivosť.
Peter sa dotkol UCG contentu a zdôraznil vyhodnocovanie a optimalizáciu. Jasne ukázal, na čo je vhodné zamerať sa a prezradil aj to, ktoré nástroje sa im v agentúre osvedčili.
„Kto sa pustí do content marketingu, čaká zázraky. Myslí si, že po mesiaci mu to prinesie stovky či tisícky návštev a pôjde to bomby. Tvorba užitočného obsahu však potrebuje čas. Aktivity aj procesy trvajú nejakú dobu a samotný nábeh organických návštev je postupný.“
Hana Vršanská, ABRA Flexi & Petr Ferschmann, Dativery: Výhody integrácie moderných e-commerce aplikácií
Aplikácie sa stali našou každodennou súčasťou v osobnom aj pracovnom živote. A pri práci v e-commerce dokáže dobrá integrácia výrazne uľahčiť život.
Hana s Petrom ukázali, ako umožní integrácia moderných aplikácií a služieb do podnikového informačného systému efektívne riadiť firmu. Praktické prístupy k prepojeniu aplikácií a kroky potrebné pre úspešnú implementáciu vám pomôžu optimalizovať procesy a zvýšiť ziskovosť.
„Nie je to tak dávno, čo boli v ERP systémoch newsletterové aplikácie. Teraz však na to máte iné nástroje. A to, čo sa stalo s týmito aplikáciami, sa stalo aj so skladmi, expedíciami a ďalšími. To je podľa mňa budúcnosť.“
Jozef Verbovský, SOS electronic: B2B marketing nie je strašiak
Nedôvera B2B firiem voči predaju fyzických produktov cez e-shop je pomerne častý jav. Príklad od SOS electronic však dokázal, že tento model môže byť úspešný.
Jozef vo svojej prednáške predstavil niekoľko osvedčených stratégií pre B2B e-shopy. Varoval aj pred chybami, ktorým sa treba vyhnúť.
„Nepredávajte, ale zbierajte leady. A musíte sa s obchodom dohodnúť, čo budete považovať za lead. V tom musíte mať úplne jasno.“
Vidíme sa v Banskej Bystrici
Domáce sledovanie má svoje plusy, no zažiť pohodovú konferenciu nabitú inšpiratívnymi myšlienkami a ľuďmi je nezameniteľné. Buďte pri tom s nami na ďalších podujatiach. Lístky do Banskej Bystrice už sú von.