
Celosvetový úspech a vstup do Európy
Toto rozšírenie prichádza po úspešnom štarte TikTok Shop pred troma rokmi v Ázii a následnom spustení vo Veľkej Británii a Spojených štátoch. Napriek právnym problémom sa USA stali najväčším trhom pre TikTok Shop.
Prevádzka vo Veľkej Británii zaznamenala pôsobivý rast – objem obchodu sa viac ako zdvojnásobil a na platformu sa pripojilo vyše 200 000 firiem.
TikTok Shop využil tento úspech na spustenie služieb v Írsku a Španielsku koncom roka 2024, čím oficiálne vstúpil na pevninskú Európu.
Stratégia TikToku pre nemecký trh
Spustenie FBT v Nemecku je kľúčovou stratégiou na posilnenie logistickej siete TikToku v Európe. Služba, ktorá poskytuje skladovanie, výber, balenie a doručovanie tovaru pre predajcov, bola vo Veľkej Británii spustená v lete 2023. V USA pri poskytovaní týchto služieb spolupracuje TikTok so spoločnosťou ShipBob.
Analytici očakávajú významnú účasť Zalanda, vedúceho nemeckého online predajcu módy, ktorý sa už osvedčil na TikTok Shop UK. TikTok túto spoluprácu spomenul aj vo svojom blogovom príspevku, kde sa označil za „dokonalého partnera pre Zalando“.
Plány celoeurópskej expanzie
Plány spoločnosti v Európe presahujú hranice Nemecka – nové pracovné pozície v oblasti obchodu sa objavujú v Amsterdame, Paríži a Miláne, kde TikTok Shop ešte nefunguje.
Aktívne hľadanie nových zamestnancov naznačuje, že TikTok chce rozšíriť svoju e-commerce sieť do celej Európy. Nemeckí predajcovia budú môcť využívať služby FBT na skladovanie tovaru v miestnych skladoch, čo zefektívni logistiku a skráti dodacie lehoty.
Touto expanziou TikTok potvrdzuje svoj zámer transformovať sa zo sociálnej siete na významného hráča na európskom e-commerce trhu, podobne ako to urobil na iných trhoch prostredníctvom integrácie sociálneho obchodu.