V rozhovore sa dozviete:
- 01:52 Hlavné zameranie agentúry Aleph
- 03:30 Prečo Pinterest? Aký má potenciál?
- 04:46 O čom je vlastne Pinterest?
- 05:43 Ako to tam funguje?
- 07:16 Je tam aj nejaká forma nástenky s odporúčaniami?
- 08:11 Môžem tvoriť obsah aj ako firma?
- 09:25 Vie sa na Pintereste dnes niekto presadiť aj organicky?
- 17:15 Sú nejaké reálne case studies z Pinterestu?
- 21:45 Ako sa spravujú kampane na Pintereste?
- 23:48 Je Aleph priamym kontaktom na Pinterest na Slovensku?
- 25:39 Priebeh spolupráce s Aleph
- 31:23 Novinky na Spotify
Hlavné zameranie agentúry Aleph
Táto spoločnosť sa nezameriava na pomoc len koncovým zákazníkom, ale je taktiež skúseným partnerom iným agentúram, ktoré by chceli využiť ich služby. Ide o zaradenie menej známych sociálnych sietí do media mixu a pomôcť tak klientom dosiahnuť ešte lepšie výsledky. Agentúra Aleph zastupuje od povedomia značky, až po nákup mediálneho priestoru. A práve v tomto rozhovore sa viac do hĺbky preberal Pinterest a jeho možnosti inzerovania.
Prečo Pinterest? Aký má potenciál?
Celosvetovo je mesačne na tejto sieti aktívnych približne 450 miliónov používateľov. Na Slovensku je to cez 800 tisíc aktívnych mesačných používateľov. Pritom viac ako 80 % z toho tvoria ženy. Práce pre to je to ideálne prostredie pre klientov, ktorí inzerujú produkty či služby zamerané práve na ženské publikum. Celkovo je to sieť o inšpirácii, dobrej nálade a človek má z toho iné pocity, ako na ostatných sociálnych sieťach.
O čom je vlastne Pinterest?
Ide najmä o inspiráciu a akési nakopnutie do nového projektu, nad ktorým zatiaľ možno len človek uvažuje. Taktiež je to vhodné pri organizovaní akcií na inšpirácie a podnety, alebo taktiež pri prerábaní nehnuteľností a podobne. Komplexne sa tam hľadajú nápady a inšpirácia.
Ako to tam funguje?
Profil si pripína príspevky na nástenku. Môže ísť o obrázkový Pin, alebo video Pin. Viete si tam zhromažďovať publikované prvky do zoznamov, ktoré môžu byť verejné, ale aj skryté. A okrem iného si pri projekte môžete vytvoriť akýsi moodboard. Cez vyhľadávanie sa potom ľahko dá dostať k presný veciam, ktoré človek potrebuje. Funguje to na kľúčových slovách ako Google, a rovnako tak sa dá na tieto slová cieliť aj reklama. Má to veľmi dobré výsledky.
Je tam aj nejaká forma nástenky s odporúčaniami?
Na začiatku pri zostavovaní profilu si človek vyberá, aké okruhy ho približne zaujímajú a tieto príspevky sú mu následne zobrazované. Samozrejme sa to dá hocikedy upraviť, ale je to akýsi základ, na ktorom Pinterest funguje.
Môžem tvoriť obsah aj ako firma?
Funguje to rovnako, ako aj iné sociálne siete. Máte tam vytvorený profil a pridávate príspevky. Môže tam byť aj popis a hashtagy. Hlavný rozdiel je v tom, že na Pinterest chodia ľudia za inšpiráciou, ktorú si ukladajú a následne sa k nej vracajú. Na druhej strane pri Facebooku alebo najmä Instagrame po skonzumovaní obsahu naňho ľudia veľmi rýchlo zabúdajú.
Vie sa na Pintereste dnes niekto presadiť aj organicky?
Dá sa tam fungovať, ale musia byť na maximum vyladené popisy a pridané správne hashtagy, no v agentúre Aleph sa venujú výlučne platenej reklame. Obsah sa však dá recyklovať aj z iných sociálnych sietí a pokiaľ to nie je úplne špecificky zamerané na nejakú sieť, môže si to nájsť svoje publikum aj na Pintereste. Vyprodukovaný obsah musí byť nejakým spôsobom užitočný, aby mal šancu na úspech na tejto sieti. Rozdiel je aj v časovaní. Pinterest slúži ako inšpirácia pred niečím, kdežto iné siete ukazujú veci, ktoré sa dejú alebo už stali.
Sú nejaké reálne case studies z Pinterestu?
David v predchádzajúcej práci robil kampaň pre bankového klienta a tento sa zameriaval na témy udržateľnej módy. Kampaň bola správne nastavená a mali teda super výsledky aj s konverziami. Avšak hlavným rozdielom je, že ľudia na túto sieť už idú s nejakým jasným cieľom a aj s možnou túžbou niečo nakúpiť. Pokiaľ im to teda dokážete splniť, viete pomerne jednoducho uspieť.
Reklama na Spotify. Ako funguje a čo sú jej benefity (Matúš Konečný)
Ako sa spravujú kampane na Pintereste?
Je to rovnaké ako pri Facebooku. Je potrebné založiť si biznis profil a cez neho sa to spravuje. Aj rozhranie na správu reklám vyzerá veľmi podobne, ako to od Meta. Človek si to vie obsluhovať aj sám pri voľných kapacitách, ale v prípade vidiny lepších výsledkov je vždy lepšie obrátiť sa na odborníkov.
Je Aleph priamym kontaktom na Pinterest na Slovensku?
Sú prepojením medzi veľkými platformami a menšími klientami, ktorí si to možno nevedia zabezpečiť sami. Okrem Pinterestu je to aj Spotify, kde majú dokonca exkluzívne partnerstvo. Jednoducho povedané, dokážu pre vás získať viac aj nových prvkov alebo testovaní, ktoré zatiaľ nemusia byť verejne dostupné pre masu. Aj to je ďalšia z výhod spolupráce so skúseným partnerom.
Priebeh spolupráce s Aleph
Nie je žiadne stanovené fee, ktoré by Aleph bral od klientov. Sú prevažne platení práve platformami, ktorým oni pomáhajú vyplniť ich reklamný priestor. Dá sa následne pracovať aj s menšími rozpočtami, ale treba sa potom najmä pozerať na ciele, ktoré chce klient dosiahnuť. Ideálny cieľ je spojenie povedomia a výkonnosti.