5 min. čítanie

Pinterest a e-shopy? Zmeškaný vlak v e-commerce? (Dávid Šerfözö, Aleph)

Pinterest patrí medzi sociálne siete a aj keď sa to možno nezdá, je medzi ľuďmi populárny. Na Slovensku má viac než 800 tisíc aktívnych mesačných používateľov, kde až 80 % tvoria ženy. Aj preto je to zaujímavý komunikačný nástroj pre biznisy, ktoré majú čo na tejto platforme ponúknuť. Avšak treba myslieť na to, že ide viac o nápady a inšpirácie, než len o klasické zdieľanie fotiek či videí. Ako to celé uchopiť a čo vie e-commerce segmentu Pinterest dať nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel porozprávať Dávid Šerfözö z Aleph.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:52 Hlavné zameranie agentúry Aleph
  • 03:30 Prečo Pinterest? Aký má potenciál?
  • 04:46 O čom je vlastne Pinterest?
  • 05:43 Ako to tam funguje?
  • 07:16 Je tam aj nejaká forma nástenky s odporúčaniami?
  • 08:11 Môžem tvoriť obsah aj ako firma?
  • 09:25 Vie sa na Pintereste dnes niekto presadiť aj organicky?
  • 17:15 Sú nejaké reálne case studies z Pinterestu?
  • 21:45 Ako sa spravujú kampane na Pintereste?
  • 23:48 Je Aleph priamym kontaktom na Pinterest na Slovensku?
  • 25:39 Priebeh spolupráce s Aleph
  • 31:23 Novinky na Spotify
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Hlavné zameranie agentúry Aleph

Táto spoločnosť sa nezameriava na pomoc len koncovým zákazníkom, ale je taktiež skúseným partnerom iným agentúram, ktoré by chceli využiť ich služby. Ide o zaradenie menej známych sociálnych sietí do media mixu a pomôcť tak klientom dosiahnuť ešte lepšie výsledky. Agentúra Aleph zastupuje od povedomia značky, až po nákup mediálneho priestoru. A práve v tomto rozhovore sa viac do hĺbky preberal Pinterest a jeho možnosti inzerovania.

Prečo Pinterest? Aký má potenciál?

Celosvetovo je mesačne na tejto sieti aktívnych približne 450 miliónov používateľov. Na Slovensku je to cez 800 tisíc aktívnych mesačných používateľov. Pritom viac ako 80 % z toho tvoria ženy. Práce pre to je to ideálne prostredie pre klientov, ktorí inzerujú produkty či služby zamerané práve na ženské publikum. Celkovo je to sieť o inšpirácii, dobrej nálade a človek má z toho iné pocity, ako na ostatných sociálnych sieťach.

O čom je vlastne Pinterest?

Ide najmä o inspiráciu a akési nakopnutie do nového projektu, nad ktorým zatiaľ možno len človek uvažuje. Taktiež je to vhodné pri organizovaní akcií na inšpirácie a podnety, alebo taktiež pri prerábaní nehnuteľností a podobne. Komplexne sa tam hľadajú nápady a inšpirácia.

Ako to tam funguje?

Profil si pripína príspevky na nástenku. Môže ísť o obrázkový Pin, alebo video Pin. Viete si tam zhromažďovať publikované prvky do zoznamov, ktoré môžu byť verejné, ale aj skryté. A okrem iného si pri projekte môžete vytvoriť akýsi moodboard. Cez vyhľadávanie sa potom ľahko dá dostať k presný veciam, ktoré človek potrebuje. Funguje to na kľúčových slovách ako Google, a rovnako tak sa dá na tieto slová cieliť aj reklama. Má to veľmi dobré výsledky.

Je tam aj nejaká forma nástenky s odporúčaniami?

Na začiatku pri zostavovaní profilu si človek vyberá, aké okruhy ho približne zaujímajú a tieto príspevky sú mu následne zobrazované. Samozrejme sa to dá hocikedy upraviť, ale je to akýsi základ, na ktorom Pinterest funguje.

Môžem tvoriť obsah aj ako firma?

Funguje to rovnako, ako aj iné sociálne siete. Máte tam vytvorený profil a pridávate príspevky. Môže tam byť aj popis a hashtagy. Hlavný rozdiel je v tom, že na Pinterest chodia ľudia za inšpiráciou, ktorú si ukladajú a následne sa k nej vracajú. Na druhej strane pri Facebooku alebo najmä Instagrame po skonzumovaní obsahu naňho ľudia veľmi rýchlo zabúdajú.

Vie sa na Pintereste dnes niekto presadiť aj organicky?

Dá sa tam fungovať, ale musia byť na maximum vyladené popisy a pridané správne hashtagy, no v agentúre Aleph sa venujú výlučne platenej reklame. Obsah sa však dá recyklovať aj z iných sociálnych sietí a pokiaľ to nie je úplne špecificky zamerané na nejakú sieť, môže si to nájsť svoje publikum aj na Pintereste. Vyprodukovaný obsah musí byť nejakým spôsobom užitočný, aby mal šancu na úspech na tejto sieti. Rozdiel je aj v časovaní. Pinterest slúži ako inšpirácia pred niečím, kdežto iné siete ukazujú veci, ktoré sa dejú alebo už stali.

Sú nejaké reálne case studies z Pinterestu?

David v predchádzajúcej práci robil kampaň pre bankového klienta a tento sa zameriaval na témy udržateľnej módy. Kampaň bola správne nastavená a mali teda super výsledky aj s konverziami. Avšak hlavným rozdielom je, že ľudia na túto sieť už idú s nejakým jasným cieľom a aj s možnou túžbou niečo nakúpiť. Pokiaľ im to teda dokážete splniť, viete pomerne jednoducho uspieť.

|

Reklama na Spotify. Ako funguje a čo sú jej benefity (Matúš Konečný)

Ako sa spravujú kampane na Pintereste?

Je to rovnaké ako pri Facebooku. Je potrebné založiť si biznis profil a cez neho sa to spravuje. Aj rozhranie na správu reklám vyzerá veľmi podobne, ako to od Meta. Človek si to vie obsluhovať aj sám pri voľných kapacitách, ale v prípade vidiny lepších výsledkov je vždy lepšie obrátiť sa na odborníkov.

Je Aleph priamym kontaktom na Pinterest na Slovensku?

Sú prepojením medzi veľkými platformami a menšími klientami, ktorí si to možno nevedia zabezpečiť sami. Okrem Pinterestu je to aj Spotify, kde majú dokonca exkluzívne partnerstvo. Jednoducho povedané, dokážu pre vás získať viac aj nových prvkov alebo testovaní, ktoré zatiaľ nemusia byť verejne dostupné pre masu. Aj to je ďalšia z výhod spolupráce so skúseným partnerom.

Priebeh spolupráce s Aleph

Nie je žiadne stanovené fee, ktoré by Aleph bral od klientov. Sú prevažne platení práve platformami, ktorým oni pomáhajú vyplniť ich reklamný priestor. Dá sa následne pracovať aj s menšími rozpočtami, ale treba sa potom najmä pozerať na ciele, ktoré chce klient dosiahnuť. Ideálny cieľ je spojenie povedomia a výkonnosti.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako robí online marketing slovenský Decathlon? (Tomáš Obal, Decathlon)
6 min. čítanie

Ako robí online marketing slovenský Decathlon? (Tomáš Obal, Decathlon)

Nahliadnite do zákulisia marketingu a e-commerce jednej z popredných značiek športového vybavenia. Zistíte, aké stratégie používa pri cenovej politike, ako pristupuje k sezónnym kampaniam a zľavám, a aké technológie využíva na meranie úspešnosti kampaní, vrátane nového nástroja Amplitude. Dozviete sa tiež, prečo sa Decathlon na Slovensku vyhýba spolupráci s influencermi a namiesto toho sa orientuje […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
SK-NIC a aukcia .sk domén, ktorá sa už nikdy nebude opakovať (Peter Bíro, SK-NIC)
6 min. čítanie

SK-NIC a aukcia .sk domén, ktorá sa už nikdy nebude opakovať (Peter Bíro, SK-NIC)

Doteraz nevídaná akcia sa chystá na slovenskom internete! Národný registrátor domén SK-NIC sa chystá uvoľniť domény, ktoré sa doteraz nedali registrovať. Boli jednoducho historicky blokované a nikto ich nevlastní. Či už sa jedná o domény ako 1.sk, 7.sk, a.sk a mnohé ďalšie, teraz si ich budete môcť v aukcii vydražiť. Ako to celé bude prebiehať, […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+