6 min. čítanie

Personalizovaný e-mail

„Ahoj, {{meno}}. Sme radi, že ste sa pridali do nášho newletteru. Radi by sme Vám ponúkli v nastávajúcom mesiaci nasledovné produkty v zľave.“ Dostali ste niekedy podobný e-mail (e-maily) z webovej stránky, kde ste sa nedávno prihlásili do odberu noviniek alebo realizovali nákup?

Personalizovaný e-mail

Chceli ste odoberať zaujímavé novinky o zaujímavej online službe alebo ste po realizovanom nákupe produktu cez e-shop čiastočne frustrovaní a neviete či ste vôbec mali zveriť svoje údaje práve tejto spoločnosti? Toto je príklad neúspešne nastaveného e-mailu s nefunkčným dynamickým (personalizovaným) obsahom.

Či už ste developer, ktorý vytvoril svoju aplikáciu ako malý startup, alebo, naopak, obchodník s už etablovanou a rastúcou značkou, potrebujete mať dobre fungujúci newsletter. Vaši klienti predsa čakajú na potvrdenia objednávky, limitované ponuky alebo tipy na efektívnejšie využívanie vašich online služieb.

V prípade, že ste marketingová agentúra, môžete ich informovať o novinkách, svojich úspechoch či odborných článkoch, ktoré ste publikovali na blogu. Nedovoľte vašim zákazníkom, aby si vybrali vašu konkurenciu, alebo na vás zabudli.

Čo je personalizovaný e-mail?

Personalizované e-maily sú e-mailové správy prispôsobené konkrétnemu príjemcovi. Sú považované za súčasť automatizovaného marketingu. Vytvorené sú pomocou špecifických šablón, ktoré sa stávajú individuálnymi (personalizovanými) vďaka dynamickému obsahu.

Zákazníkovo meno, poloha, dátum narodenia alebo nákupné správanie na e-shope – skoro každý z uvedených parametrov sa mení od zákazníka k zákazníkovi a môže ovplyvniť druh informácie obsiahnutej vo vašej e-mailovej správe.

Práve dynamický obsah slúži na prispôsobenie e-mailov. Takto vylepšený e-mail dokážete obohatiť o údaje o používateľoch alebo dokonca zobrazovať rôzne informácie rôznym používateľom. Držať si svojich pravých, získaných zákazníkov pri svojom biznise.

Oslovenie v uvítacej vete

Prvá zo spomenutých možností vám umožní zahrnúť alebo nahradiť informácie o používateľovi v šablóne. Spomenutý postup sa realizuje pomocou premenných (istá forma symbolov alebo zlučovacích značiek).

Najbežnejším príkladom je odoslanie newsletteru na zoznam odberateľov a práve cez symboly vloženie ich krstných mien do uvítacej vety. V tomto prípade použijete jednu šablónu a pridáte napríklad značku “{{meno}}” na prispôsobenie. Značky sa líšia od typu použitého e-mailového riešenia.

“Transakčné” e-maily

Táto metóda platí pre hromadné alebo transakčné e-maily. V prípade transakčných e-mailov pridáte mechanizmus riadený udalosťami, ktorý funguje podľa akcií používateľov a spúšťa odoslanie konkrétnej šablóny. Napríklad sa zaregistrujete do aplikácie a dostanete uvítací e-mail.

Transakčné e-maily sa v tomto kontexte neodkazujú výhradne na akciu nákupu a predaja produktu. Spúšťajú sa v prípade akejkoľvek “transakcie”. Môžu teda zahŕňať široké spektrum “transakcií” ako napríklad žiadosť o obnovenie hesla, prekonanie nového rekordu vo vašej bežeckej aplikácii alebo pridanie novej karty vo vašom účte. Môže to byť doslova akákoľvek akcia, ktorá môže vyvolať reakciu – transakčný email.

Marketingové e-maily – newsletter

E-maily tohto typu sú známe ako newslettery, typicky rozosielané hromadne. Informujú o aktualizácii produktov, najčastejšie s rovnakým obsahom a doručujú sa všetkým príjemcom v rovnakom čase.

Cieľom spomenutých newsletterov je zvyčajne odporučiť produkt alebo funkciu, prípadne vzbudiť záujem o aktualizáciu vášho predplatného (subscription). Inými slovami – niečo vám predať z aktuálnej ponuky.

Personalizácia “if – then”

Existuje aj pokročilejší typ personalizácie – vkladanie obsahu. Nasledovný typ personalizácie využíva logiku „if – then“ (ak – potom) a umožňuje vám zobraziť rôzne časti obsahu rôznym používateľom. Takýmto spôsobom ostáva základná šablóna rovnaká, ale obsah konkrétnych sekcií sa líši.

Napríklad môžete tak posielať aktualizácie svojho blogu. Pre marketérov zobrazíte zoznam článkov publikovaných v kategórii “marketing” a pre vývojárov “o vývoji“. Zároveň hlavná téma newsletteru – “aktualizácie produktu“ spolu s hlavičkou a pätou obsahu zostanú rovnaké.

Typy personalizovaných e-mailov a prečo ich chcete

Považujeme za samozrejmosť vidieť naše mená pri oslovení v newsletteroch alebo byť informovaný o podrobnostiach našej objednávky v e-mailových potvrdeniach. Rozvoj digitálnych trendov nám prináša možnosti ako zautomatizovať správy na individuálnej úrovni. Existuje relatívne nový pojem – behaviorálna marketingová automatizácia.

Prečo by vás práve tento termín mal zaujímať? Získať nového zákazníka vás stojí viac úsilia ako si udržať už existujúceho. Správne zavedené automatizačné procesy v personalizovaných e-mailoch majú za následok spokojných zákazníkov. Sú ďalším dôležitým aspektom úspechu vášho online produktu.

Týždenný podcast UPdate

Ako môžete lepšie zaobchádzať so svojimi zákazníkmi posielaním správnych personalizovaných a automatizovaných e-mailov spíšeme aspoň v tých najdôležitejších bodoch:

Uvítacie e-maily

Odošlite priateľské pozdravenie – potvrdenie vytvorenia účtu, aby váš nový zákazník vedel, že registrácia bola úspešná. Bude tak pokračovať v používaní vašej služby.

V prípade nákupu na e-shope takto nezabudne na vytvorený účet a pri budúcom nákupe nemusí vypĺňať adresu pre doručenie a prípadné ostatné informácie.

Pre lepšiu personalizáciu vám postačí krstné meno používateľa. Jeho poloha, preferovaný jazyk, prípadne zariadenie môže pomôcť pri hlbšom prispôsobení obsahu v newsletteroch.

Uvítací e-mail od spoločnosti po dokončení prvej objednávky.

Registračné e-maily

Registračné e-mailové správy sú široká skupina e-mailov, ktoré sú väčšinou určené na zvýšenie spokojnosti zákazníkov v procese registrácie. Osvedčeným postupom je odosielanie série e-mailov, ktoré používateľovi pomáhajú lepšie spoznať napríklad mobilnú aplikáciu, konto na webovom portáli, e-shope.

Aktivovať si tak čerstvo vytvorené konto pomocou rôznych typov verifikácie (e-mailový link, SMS) a vyťažiť z neho v ďalšom používaní maximum.

Potvrdzovací email po registrácii na coursera.org.

E-maily na výročie

Prečo neosláviť narodeniny vášho zákazníka formou e-mailu? Výročia zákazníkov môžu byť ponúknuté spolu so zľavou. Narodeniny nemusia byť jedinou časovou podmienkou. Meranie vernosti a dĺžky pôsobnosti vo vašej službe napríklad po dĺžke jedného roka spojeného so zľavou môže byť považované za vhodný benefit pre obe strany.

Ak podnikáte v elektronickom obchode, možnosti motivovať zákazníkov k nákupu sú obmedzené iba vašou predstavivosťou. Navrhnite im zľavy k narodeninám, na medzinárodný deň bicyklovania, letné promo…

Nemáte detailné údaje svojich zákazníkov? Ak ste pri spustení e-shopu nemali zapracovanú položku “dátum narodenia” na vyplnenie a implementovali ste ju neskôr, nezúvajte. Ponúknite nárast zľavy na základe dôslednosti vyplnených údajov na zákazníkovom profile. Váš zákazník tak bude mať dôvod na vyplnenie a vy získate plný repertoár možností pre budúcu personalizáciu e-mailových správ.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Aktualizácie produktu, sortimentu

Zbierate pripomienky zákazníkov k vašej službe? Pýtali sa vaši používatelia na chýbajúcu funkciu a vy ste ju práve zapracovali? Uchovajte takýto typ informácií vo svojej databáze a informujte o ich zapracovaní a aktualizácii. Ak vaša funkcia v online službe či aplikácii vyrieši problémy používateľov, radi za ňu zaplatia.

Napríklad ak predávate oblečenie, môžete posielať oznámenia o pridaní novej kolekcie na základe preferencií (alebo správania) vašich zákazníkov. Ponúknite im tak (pánske, dámske kolekcie, športové alebo neformálne oblečenie).

Notifikačný e-mail informujúci o aktualizáciách vo virtuálnych menách na coinbase.com.

Správy na základe predchádzajúceho nákupného správania

Ak si váš zákazník kúpil sako na vašom internetovom obchode raz, je menej pravdepodobné, že by si o mesiac kúpil ďalšie. Je to však dobrá príležitosť ponúknuť mu ďalší pestrý výber kravát, manžiet a košieľ z rôznych materiálov.

Alebo ak propagujete online platformu s určeným limitom a váš používateľ sa blíži k dosiahnutiu mesačného limitu, je čas ponúknuť mu rozšírenie (upgrade).

E-mail obsahujúci kód na zľavu zaslaný po vyplnení formulára.

Časovo omedzené ponuky

Vaši zákazníci si nedávno prezerali niekoľko produktov na vašom e-shope, no neuskutočnili nákup. Prípadne ich vložili do košíka, ale nerealizovali nákupný proces do konca. Ponúknite im na uvedené produkty zľavu s obmedzenou dobou trvania.

Časovo obmedzená ponuka bezplatnej služby po dobu 12 mesiacov.

Aktualizácia newsletterov nepočká

Uviedli sme len niekoľko príkladov e-mailov zacielených na konkrétnych používateľov vašej online služby alebo zákazníkov e-shopu. Nenechajte sa zviazať nástrojom, ktorý momentálne používate a hľadajte riešenia. Buďte kreatívni a neustále vytvárajte nové možnosti ako obohatiť, ale aj vybalancovať vašu e-mailovú komunikáciu. 

Zdieľať článok
Tento článok ti prináša

iFocus

iFocus je digitálna marketingová agentúra, ktorá pomáha klientom optimalizovať ich online prítomnosť a dosiahnuť lepšie výsledky. Ponúkajú komplexné riešenia v oblasti digitálnej reklamy, správy sociálnych sietí a tvorby webových stránok. Sú certifikovaní špecialisti s bohatými skúsenosťami a vedomosťami v digitálnom marketingu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako komunikujete na Čechov? Každý druhý e-mail na Sezname je marketingové zdelenie
4 min. čítanie

Ako komunikujete na Čechov? Každý druhý e-mail na Sezname je marketingové zdelenie

Informačné a komunikačné technológie sa vyvíjajú stále rýchlejším tempom. Zatiaľ čo v minulých dekádach slúžil e-mail primárne na bežnú one-to-one komunikáciu, dnes sa z neho stáva významný obchodný nástroj. Analýza, ktorú pripravila spoločnosť Ecomail v spolupráci so Seznamom ukazuje, že 54 % e-mailov na Sezname tvoria práve marketingové oznámenia.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+