4 min. čítanie

Personalizácia obsahu na webe a v kampaniach

Z každej strany sa na nás valí reklama, ktorá nám ponúka produkty, služby či riešenia uľahčujúce život. No nie vždy sa pri tej reklame aj zastavíme a povieme si, že áno, toto naozaj potrebujeme. Alebo prídeme na nejakú webstránku a po pár sekundách odídeme, pretože sme tam nenašli to, čo hľadáme. A aby sme sa takýmto rýchlym odchodom a nezaujímavej reklame vyhli, je potrebné personalizovať.

Personalizácia obsahu na webe a v kampaniach

Čo vlastne personalizácie je a na čo slúži?

Určite ste sa už s týmto pojmom stretli. Je to niečo, čo je „ušité“ presne pre vás či vaše aktuálne potreby. Môžu to byť newslettre, kampane, SMS správy, webstránky. Jednoducho povedané, personalizácii sa medze nekladú. Záleží iba na tom, koľko dát dokážete o vašej cieľovej skupine získať a ako kreatívni dokážete byť.

Čo hovoria čísla? Podľa HubSpot personalizované CTA konvertovali o 202 % lepšie, podľa prieskumu Evergage až 88 % marketérov uviedlo, že personalizácia im pomohla dosiahnuť lepšie obchodné výsledky a podľa štúdie Delloite až 36 % spotrebiteľov okrem základnej personalizácie očakáva služby alebo produkty šité presne pre nich.

Všetky dostupné informácie hovoria o tom, že personalizovať sa naozaj oplatí, no musíte to robiť naozaj precízne.

Personalizácia na úrovni skupiny

Ak viete, kto je vašou cieľovou skupinou, vhodne dokážete naformulovať texty, pripraviť grafiku a dokonca reklamu aj zacieliť. Naozaj to nie je nič náročné, stačí sa iba zamyslieť, ako by ste svojich potenciálnych zákazníkov mohli osloviť a tomu prispôsobovať váš marketing.

Ak sa pozrieme na nejaké príklady z praxe, tak ste si určite všimli reklamné plochy, ktoré sa prihovárali konkrétnym obyvateľom mesta. Alebo ste neprehliadli TV spoty istej banky, ktorá má pobočku aj vo vašom meste.

Ak predávate obojky pre psy, máte veľkú výhodu, že takúto reklamu dokážete naozaj zacieliť na milovníkov týchto štvornohých miláčikov a ešte viac to podporiť vizuálom či vhodným wordingom. Ak predávate kryty na telefón, tak ukážte vo vizuále konkrétny model a personalizujte to.

Globálne značky tiež nekomunikujú rovnako, ale adaptujú svoje kampane pre lokálne trhy. Je naivné si myslieť, že čím väčšiemu počtu ľudí sa reklama zobrazí, tým je väčšia šanca, že si niekto produkt kúpi. Dnes platí presný opak.

Už nie je dôležité osloviť veľkú masu, ale hlavne zobraziť sa tým najrelevantnejším. A to dokážete aj vďaka personalizácii.

Personalizácia na konkrétnu osobu

Táto personalizácia je obzvlášť vhodná, ak máte eshop. Na základe algoritmov, zozbieraných dát, sledovania nákupnej cesty zákazníka a histórie objednávok ďalších zákazníkov môžete vytipovať produkty, ktoré by vašich zákazníkov mohli zaujímať.

Určite sa vám stalo, že keď ste si niekde pozerali zimnú bundu, tak vám automaticky ukázalo aj podobné bundy alebo ďalšie produkty s tým súvisiace, napríklad čiapku, rukavice, šál. A keď ste z webu odišli, tak vás tieto produkty prenasledovali na sociálnych sieťach či v banneroch. Naozaj za tým nehľadajte žiadnu kvantovú fyziku, ale vhodne nastavené kampane.

Na základe nákupného správania používateľov sa eshop prispôsobuje a každý po príchode na stránku vidí niečo iné. Preto je dôležité mať tam dostatok produktov, aby sa vám personalizácia oplatila a, samozrejme, aj dostatok unikátnych návštevníkov mesačne.

A čo všetko sa dá na webe personalizovať? Homepage, produktová stránka, košík či medzikošík.

Ak rozmýšľate, ako si môžete všetky tieto veci nastaviť, začnite výberom vhodného nástroja, ktorý zabezpečí integráciu dát o zákazníkoch a navrhne scenáre personalizácie. Existuje množstvo platforiem, stačí sa iba poobzerať a vybrať si tú najvhodnejšiu pre vás.

Fungujú asi tak, že každý návštevník webstránky má po príchode vytvorený svoj profil, v ktorom sa zaznamenáva dátum registrácie, história online objednávok, filtrovanie. Následne sa pripravia scenáre na personalizáciu. Môžete ich pripravovať ručne alebo, ak máte dostatok dát a rozhodli ste sa aplikovať drahší nástroj, môžete využiť machine learning.

Po splnení všetkých týchto krokov sa s radosťou môžete pustiť do personalizovania čohokoľvek. Vždy poteší newsletter so špeciálnym zľavovým kupónom, gratulácia k narodeninám, spomienka na prvý nákup na eshope či pripomienka toho, že v nákupnom košíku máte nezaplatené produkty.

Personalizácii a kreativite sa medze naozaj nekladú. Spomeňte si na reklamu Skittles počas Super Bowlu, kedy sa rozhodli prihovoriť iba jednému človeku.

Personalizácia sa stáva súčasťou našich životov a je iba na vás, či to dokážete využiť vo svoj prospech.

Zdieľať článok
Tento článok ti prináša

Promiseo

Promiseo je kreatívna marketingová agentúra so sídlom v Košiciach. Poskytujú širokú škálu služieb, vrátane online reklamy, tvorby kvalitných webových stránok, dizajnu, stratégie, videa, firemného reportingu, správy sociálnych sietí a analýzy webu. Sú držiteľmi mnohých certifikátov a partnerstiev, čo z nich robí dôveryhodného hráča v oblasti digitálneho marketingu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
13 expertov: pohľad na e-commerce analytiku musí zmeniť každý. Bez cookies bude online marketing úplne iný
3 min. čítanie

13 expertov: pohľad na e-commerce analytiku musí zmeniť každý. Bez cookies bude online marketing úplne iný

Pravdepodobne sme zažili posledné Vianoce s cookies. Svet online marketingu, analytiky a vyhodnocovania sa vráti o 20 rokov späť. Bez cookies a so zvýšenou ochranou osobných údajov bude musieť každý e-commerce hráč dramaticky zmeniť pohľad na analytiku a vyhodnocovanie. A opäť to bude hra s časom – kto sa rýchlo prispôsobí, vyhráva. 

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+