Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Peniaze od investorov dorazili. Dedoles sa môže nadýchnuť

Dedoles je na dobrej ceste k záchrane - od niekoľkých investorov dostane finančnú injekciu, ktorá by mohla predstavovať až 12 miliónov eur. Dohodu sprostredkovala crowdfundingová platforma Crowdberry.

Peniaze od investorov dorazili. Dedoles sa môže nadýchnuť

Rokovania s investormi boli náročné, ale úspešné

“Dnes už môžeme povedať, že máme peniaze od investora na účte a spoločnosť sa môže nadýchnuť,” povedal zakladateľ spoločnosti Jaroslav Chrapko. Zároveň priznáva, že rokovania boli náročné, pretože v Česku ani na Slovensku nie je veľa fondov, ktoré sa zameriavajú na tento typ rizikových investícií.

“Pre fondy to nebolo investovateľné, väčšina z nich nemá v štatúte, že môže investovať do firiem v našej situácii. A ak také fondy existujú, sú veľmi dravé,” hovorí súčasný stopercentný vlastník spoločnosti.

O samotnom prežití už pravdepodobne nebude potrebné diskutovať. “V krátkodobom a strednodobom horizonte už nie je otázkou, či Dedoles prežije, pokiaľ sa nezrúti celá ekonomika,” hovorí Ján Cifra, ktorý v októbri minulého roka prevzal po Chrapkovi vedenie spoločnosti, ktorá sa po minuloročnej kríze ocitla v stovkách miliónov eur dlhov. 

Riešenie cez investičnú platformu Crowdberry

Preto bolo potrebné nájsť iný spôsob, ako do spoločnosti dostať potrebný kapitál. Riešenie nakoniec poskytla platforma Crowdberry, ktorá zvyčajne sprostredkúva investície pre malé spoločnosti s potenciálom rastu. Vo väčšine prípadov sa zdá, že Crowdberry zverejní ponuku online vrátane potrebných informácií, ako sú plány a aktivity spoločnosti do budúcnosti.

V prípade spoločnosti Dedoles sa celý proces odohrával za zatvorenými dverami. Teraz ide podľa Chrapka o skupinu menej ako dvadsiatich investorov, ale ich počet sa môže časom zvýšiť. Ide o ľudí z okruhu zakladateľov spoločnosti a investorov, ktorí investovali peniaze do predchádzajúcich projektov prostredníctvom Crowdberry.

“Sú to ľudia, ktorí chceli spoločnosti pomôcť, ale potrebovali na to štruktúrovaný základ, čo bola úloha Crowdberry,” opísal Chrapko. Spoločnosť Crowdberry investíciu potvrdila, ale bez ďalších podrobností.

Dedoles by mohol od skupiny investorov získať až 12 miliónov eur, bude to však závisieť od viacerých faktorov, ktoré určia aj podiel, ktorý pripadne investorom. Ak sa spoločnosti nebude dariť, Jaroslav Chrapko by mohol prísť o významný väčšinový podiel. 

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+