2 min. čítanie

PayPal čelí protimonopolnej žalobe kvôli nespravodlivo potláčanej hospodárskej súťaži

Spoločnosť PayPal čelí hromadnej žalobe spotrebiteľov, ktorí tvrdia, že jej pravidlá potláčajú konkurenciu voči lacnejším platobným platformám, ako sú Stripe a Shopify.

PayPal čelí protimonopolnej žalobe kvôli nespravodlivo potláčanej hospodárskej súťaži

Fintech gigant PayPal údajne vystavil spotrebiteľov nadmerným poplatkom pri nákupoch u online obchodníkov, ktorí akceptujú PayPal alebo Venmo. Podľa pravidiel spoločnosti PayPal, ak maloobchodník akceptuje platby PayPal alebo Venmo, súhlasí s tým, že nebude ponúkať žiadne zľavy ani stimuly, ktoré by spotrebiteľov presvedčili, aby používali iné možnosti platby, ktoré majú nižšie náklady. Tieto zľavy sa považujú za “príplatok” za transakcie a sú zakázané “anti-steering” pravidlami spoločnosti PayPal.

Podľa právnikov môžu tieto dohody viesť k tomu, že spotrebitelia budú platiť viac za svoje nákupy. Advokáti tvrdia, že transparentnosť by umožnila spotrebiteľom rýchlo porovnať ceny medzi PayPal, Venmo a konkurenčnými službami. Sťažnosť uvádza, že obchodníci nesmú ani informovať zákazníkov o tom, že iné platobné možnosti sú ekonomickejšie alebo vhodnejšie. 

Právnici tvrdia, že bez týchto pravidiel by obchodníci mohli zvyšovať ceny pre platby cez PayPal a poskytovať zľavy pre iné platobné metódy. Výsledkom by bol nižší celkový nákupný účet pre spotrebiteľov.

Žaloba uvádza, že PayPal má viac ako 400 miliónov účtov vrátane 75 % všetkých Američanov. Takmer milión e-shopov v USA akceptuje PayPal ako platobný prostriedok a PayPal denne spracováva 41 miliónov transakcií.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah
3 min. čítanie

Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah

Snažili ste sa strihať videá do 15 sekúnd? Máme pre vás nové dáta z TikToku, ktoré môžu zmeniť váš prístup. Platforma minulý týždeň zverejnila prekvapivé štatistiky z analýzy za prvý kvartál. Ukázalo sa, že videá dlhšie ako 60 sekúnd majú výrazne lepšie výsledky než krátke klipy. Áno, aj nás to prekvapilo. Je to úplne proti […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+