V minulosti sa zvyklo hovoriť, že „Nič nie je staršie ako včerajšie noviny“. A to neexistoval internet. 🙂 V rýchlom online svete zvyknú informácie zapadnúť prachom ešte skôr. Časopis Ecommerce Bridge vychádza kvartálne a v jeho úvode si zhrieme udalosti za posledný štvrťrok. Možno budete prekvapení, koľko času uplynulo od dôležitých míľnikov. A možno je to čas na zamyslenie, či ste stihli naskočiť na tú správnu vlnu.
Rozhovory so stálicami e-commerce
Z Packety je dnes líder na trhu v rámci logistických spoločností. V roku 2023 dosiahla tržby vo výške 67,28 milióna eur, čo je 15 % nárast oproti predchádzajúcemu roku. Za to sa zaslúžil najmä zvyšujúci sa záujem zákazníkov o výdajné miesta a Z-BOXy, ktoré si aktuálne volí až 57 % zákazníkov. Ako sa firma prispôsobuje neustále rastúcim nárokom trhu a čo robí pre e-shopy? Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packety, predstavil plány na rok 2025 a poodhalil faktory, ktoré prispeli k ich úspechu.
Rok 2025 prinesie podnikateľom nové výzvy, ktoré môžu spomaliť rozvoj biznisu. Údaje od e-shopovej platformy Shoptet napriek tomu ukazujú, že e-commerce na Slovensku pokračuje v dynamickom raste. „Aj keď situácia nie je úplne ideálna, výhodou Slovenska je, že sme neustále na rastovej krivke,“ konštatuje v rozhovore Mária Auxtová, country manažérka Shoptetu. Podelila sa tiež o pohľad na rozdiely na českom a slovenskom trhu a pripojila aj rady, na čo by sa podnikatelia mali pripraviť.
Pohľadom expertov
TikTok v auguste ovládol slovenský online svet, keď konečne spustil možnosť reklamy aj u nás. Patrik Koleňák z agentúry GROOW DIGITAL sa na tému pozrel podrobnejšie a pridal k tomu 18 tipov z praxe ako na TikToku zaujať.
E-commerce nie je „len“ online stratégii, sklade a distrubúcii. Ide aj o prezentáciu produktov v tom najlepšom svetle. Jedna zle preložená veta v popise môže znamenať rozdiel medzi úspešným predajom a opusteným nákupným košíkom. Téme AI prekladov sa venuje Alexandra Bukovčanová z agentúry Translata.
Digitál sem, online tam… ale čo klasické billboardy? Ovplyvnila antikampaň proti vizuálnemu smogu outdoorovú reklamu natoľko, že sme na ňu úplne zanevreli? Má outdoorová reklama v dnešnej dobe stále svoj význam? Nanešťastie, univerzálna odpoveď neexistuje. Každý segment, každé zdelenie si zaslúži osobitý prístup, preto je najlepšie poskladať si mozaiku z názorov 16 expertov z rôznych sfér marketingu a online podnikania.
Nakupovanie odkazov ako stratégia linkbuildingu je pomerne kontroverzná téma, ktorá vyvoláva rozdielne názory medzi odborníkmi. Niektorí ju považujú za nevyhnutnú súčasť SEO stratégie, iní varujú pred rizikami penalizácie zo strany vyhľadávačov. Aj tu sme sa opýtali expertov na SEO, aby sa podelili o svoje skúsenosti, názory a odporúčania.
Skvelé správy na záver! Stĺpček Michala Pastiera bude pravidelnou súčasťou magazínu. Kto zažil Michala rečniť (napríklad na niektorej z konferencií Ecommerce Bridge), vie, že jeho myšlienky sú trefné a podložené skúsenosťami. A darí sa mu vyjadriť ich aj v krátkom formáte stĺpčeka.
Pridajte sa k predplatiteľom
Verím, že papierové stránky majú svoje čaro – môžete nimi listovať kedykoľvek hľadáte novú inšpiráciu alebo si chcete dopriať chvíľku oddychu od obrazoviek.
Tlačený časopis sme sa s nadšením rozhodli vydávať a na vlastnú päsť, aby sme náš každodenný online obsah obohatili o niečo trvácnejšie. Máme za sebou 3 úspešné čísla, ktoré tvoria mozaiku informácií z e-commerce.
Pridajte sa k našim čitateľom aj vy a získajte časopis úplne zadarmo. Dostávajte praktické tipy, originálne myšlienky a zaujímavé príbehy, ktoré vás inšpirujú a obohatia váš každodenný (pracovný) život.
Každé 3 mesiace ho doručíme priamo do vašej schránky alebo vám pošleme digitálnu verziu. Vyberte si formát, ktorý vám vyhovuje a užite si obsah, ktorý vás bude sprevádzať dlhšie než na jedno kliknutie.
Chcem sa prihlásiť na odber časopisuPozrite sa aj na to, aké témy sme riešili v prvom a druhom čísle časopisu.