3 min. čítanie

Otvorenie predajne nestačí. Zákazníka si treba získať v jeho mobile

Napriek rastu e-commerce zostávajú kamenné obchody dominantným nákupným kanálom v USA. V roku 2025 by mali vygenerovať tržby vo výške viac než 6,3 bilióna dolárov. Ak si však chcú udržať pozíciu, nestačí len otvoriť predajňu. Ako sa môže klasické nakupovanie, ktoré je s nami stovky rokov, prispôsobiť novým nákupným zvyklostiam?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Otvorenie predajne nestačí. Zákazníka si treba získať v jeho mobile
Zdroj: Depositphotos

Kľúčovým trendom je prepojenie fyzického a digitálneho sveta. Pamätáte sa na časy, kedy vás pri príchode do obchodu s oblečením oslovil predajca s chuťou poradiť vám pri výbere? Dnes nás sprevádza vlastný smartfón. Svoje o tom vie najmä generácia Z. Prichádza do predajní so smartfónom v ruke a aplikácie používa nielen na orientáciu po predajni, ale aj na porovnávanie cien, vyhľadávanie zliav a čítanie recenzií – a to priamo medzi regálmi.

Ak sa značky neprispôsobia novému správaniu zákazníkov, môžu prísť o ich pozornosť práve v rozhodujúcej chvíli.

Mobilná aplikácia ako novodobý predajca

Mobilné aplikácie majú oproti predavačom ďalšiu výhodu – dokážu využiť personalizáciu. Príručka Digitizing the In-Store Experience od EMARKETER uvádza, že až polovica zákazníkov používa aplikácie na hľadanie najlepších cien. Pritom viac než 60 % ocení personalizované zľavové ponuky.

Z aplikácií s integrovanými vernostnými programami sa stal už takmer nevyhnutný nástroj pre opakovaný predaj a zber zákazníckych dát.

Napriek tomu ostáva rozhodujúcim faktorom cena. Pre 81 % dospelých Američanov je to najdôležitejšie kritérium pri výbere predajcu. Funkcie ako porovnávač cien v reálnom čase či digitálne kupóny už nie sú benefit, ale štandard.

Retail media vstupuje do predajne

Aj keď výdavky na in-store retail médiá v USA rýchlo rastú, ich prínos závisí najmä od toho, či dokážu obchody digitálne prvky použiť tak, aby zákazníkov nevyrušovali, ale naopak, pomáhali im pri nakupovaní. Zákazníci nechcú rušivé reklamy v priestore predajne – očakávajú relevantné a užitočné informácie. Digitálne displeje, ktoré zobrazujú aktuálne akcie, dostupnosť produktov či navigáciu po predajni, predstavujú pridanú hodnotu.

Predajne majú možnosť nadviazať kontakt so zákazníkom priamo pri regáli, v momente rozhodovania. Interaktívne displeje, zvukové oznámenia či gamifikácia nákupného zážitku (napr. odmeny za skenovanie produktov) predstavujú nástroje, ako prepojiť fyzické prostredie s digitálnym.

Otvorenie predajne

Zážitok, nie len efektivita

Hoci technológie zjednodušujú nákupný proces, kamenné predajne si stále držia svoju hodnotu ako priestor, kde zákazník môže zažiť inšpiráciu a zapojiť všetky zmysly. To online prostredie nedokáže plnohodnotne nahradiť, aj keď tomu napomáhajú vychytávky ako virtuálne kabínky či magic mirrors. Moderné prvky ako samoobslužné pokladne či inteligentné nákupné vozíky dokážu nákup urýchliť a spríjemniť, no len vtedy, ak nenarušia prirodzený rytmus a pohodlie zákazníka.

Budúcnosť jednoducho nie je ani online, ani offline. Je to kombinácia oboch – prepojených do omnichannel zážitku tak, aby sa navzájom posilňovali.

Zdieľať článok
Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge

Starám sa o obsah na ecommercebridge.sk a ecommercebridge.cz. 💌 Filtrujem témy z oblasti e-commerce a marketingu, aby ste mali všetko na jednom mieste a získali prehľad o tom, čo sa deje doma aj vo svete. 📰 Tvorím aj časopis Ecommerce Bridge, ktorý odberateľom posielame zadarmo.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+