Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Online trhoviska preveria trh. Na českú scénu ich prichádza hneď niekoľko

Tovar z tisícov e-shopov na jednom mieste. Západný svet je poháňaný vzostupom online trhovísk. V Českej republike to pravdepodobne nebude inak, tento rok vstúpi do ringu nemecký Kaufland a najmä poľské Allegro.

Online trhoviska preveria trh. Na českú scénu ich prichádza hneď niekoľko

Veľkým hráčom chýbala konkurencia

Skupiny Heureka, Mall Group a tiež Alza patria medzi najznámejšie tuzemské ecommerce značky. Ich takmer “neohroziteľné” miesto na trhu môže byť čoskoro minulosťou. Online svetu vládnu trhoviska a viaceré veľké mená si brúsia zuby na českú online scénu. 

Internetové trhoviská sú v podstate obrovské e-shopy, kde sa ponúka tovar z mnohých konkurenčných e-shopov. Sú to akési virtuálne obchodné domy, v ktorých si zákazníci zvyknú kúpiť takmer všetko na jednom mieste bez toho, aby museli hľadať a prechádzať mnoho samostatných webových stránok.

V Česku spustia tento rok svoje trhoviská aj Kaufland a Allegro. Poľské Allegro je vlastníkom Mall Group a 10. najväčšia online platforma na svete. V budúcom roku plánuje spustiť trhovisko aj Seznam a špekuluje sa aj o možnom príchode Amazonu.

Týždenný podcast UPdate

Spoločnosť Kaufland, ktorá v roku 2021 spustila nemecké trhovisko Kaufland.de, ponúka viac ako 40 miliónov položiek od viac ako osemtisíc obchodníkov a ich počet neustále rastie. “Medzi nimi je mnoho českých predajcov, ktorí úspešne predávajú na nemeckom trhovisku. Tešíme sa na otvorenie dvoch nových trhovísk Kaufland.cz a Kaufland.sk v Českej republike a na Slovensku, na ktoré sa v súčasnosti zameriavame,” uviedla hovorkyňa spoločnosti Kaufland Renata Maierl.

Boston Consulting Group (BCG) uvádza, že podiel trhovísk na celosvetovom elektronickom obchode sa za posledných desať rokov zvýšil zo štvrtiny na celú polovicu. Z prieskumu BCG vyplýva, že 67 percent ľudí si myslí, že tovar v kamenných obchodoch je drahší ako na internete.

Príchod Amazonu je reálny

Veľkou otázkou je budúci vstup svetového lídra Amazon na český trh. Spoločnosť svoje plány do poslednej chvíle tají, ale odborníci predpokladajú, že malej Českej republike sa americká spoločnosť nevyhne. “Amazon vstupuje na trhy od najväčšieho po najmenší. A v Európe je pred nami už len Švajčiarsko,” hovorí David Antoš, konzultant Boston Consulting Group.

Posledné kroky Amazonu v Európe viedli do krajín Beneluxu, Škandinávie a Poľska. Otázkou je, aký má gigant apetít expandovať v postkovidovej ére, ktorá sa vyznačuje ochladením a nižším nákupným apetítom.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+