2 min. čítanie

Online supermarket Pieter Pot stráca pôdu pod nohami

Zakladatelia bezobalového online supermarketu Pieter Pot predali svoju spoločnosť kvôli finančným problémom. Nový majiteľ varuje veriteľov pred hroziacim bankrotom.

Online supermarket Pieter Pot stráca pôdu pod nohami

Bezobalový online supermarket

Rotterdamský startup Pieter Pot vytvoril systém, ktorý umožnil doručovať potraviny bez akéhokoľvek odpadu z obalov. Počas obdobia lockdownu sa spoločnosti mimoriadne darilo. Po dvoch rokoch prišlo vytriezvenie a kombinácia dlhov a nižšieho spotrebiteľského dopytu zrazili spoločnosť na kolená.

Online supermarket Pieter Pot už nebol schopný splácať svoje dlhy. Predaj spoločnosti umožnil supermarketu vyhnúť sa okamžitému bankrotu, ale teraz sa musí rýchlo dohodnúť so svojimi veriteľmi.

Týždenný podcast UPdate

Snaha o dohodu s veriteľmi

Novým vlastníkom je stala potravinárska spoločnosť Delicatessenfabriek. Tá predtým čistila sklenené nádoby, ktoré Pieter Pot používa na dodávanie potravín. Akcionári Jordan Koppelle a Dominique Rommers sa domnievajú, že spoločnosť bez dohody s veriteľmi skrachuje.

Noví majitelia chcú teraz pracovať na reštrukturalizácii dlhu. Portál Retailtrends informuje o liste, ktorým investori žiadajú veriteľov o odpustenie väčšiny pohľadávok. 

“Ak 95 % veriteľov bude súhlasiť s úhradou symbolického jedného percenta z pohľadávok, nepôjde o extrémne sumy a udržanie spoločnosti Pieter Pot bude možné,” povedal Koppelle. V opačnom prípade čaká online supermarket bankrot a veritelia resp. dodávatelia sa ocitnú na konci radu s úhradou pohľadávok.

Majitelia dúfajú, že sa im podarí nájsť dohodu s veriteľmi už koncom mesiaca, po ktorej je dvojica pripravená vložiť do Pieter Pot čerstvý kapitál. 

Jouri Schoemaker, jeden zo zakladateľov spoločnosti Pieter Pot, na sieti LinkedIn uviedol, že odovzdáva štafetu novému majiteľovi s “bolesťou v srdci”. Píše, že je hrdý na vplyv, ktorý spoločnosť dosiahla.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+