2 min. čítanie

Online supermarket Pieter Pot stráca pôdu pod nohami

Zakladatelia bezobalového online supermarketu Pieter Pot predali svoju spoločnosť kvôli finančným problémom. Nový majiteľ varuje veriteľov pred hroziacim bankrotom.

Online supermarket Pieter Pot stráca pôdu pod nohami

Bezobalový online supermarket

Rotterdamský startup Pieter Pot vytvoril systém, ktorý umožnil doručovať potraviny bez akéhokoľvek odpadu z obalov. Počas obdobia lockdownu sa spoločnosti mimoriadne darilo. Po dvoch rokoch prišlo vytriezvenie a kombinácia dlhov a nižšieho spotrebiteľského dopytu zrazili spoločnosť na kolená.

Online supermarket Pieter Pot už nebol schopný splácať svoje dlhy. Predaj spoločnosti umožnil supermarketu vyhnúť sa okamžitému bankrotu, ale teraz sa musí rýchlo dohodnúť so svojimi veriteľmi.

Týždenný podcast UPdate

Snaha o dohodu s veriteľmi

Novým vlastníkom je stala potravinárska spoločnosť Delicatessenfabriek. Tá predtým čistila sklenené nádoby, ktoré Pieter Pot používa na dodávanie potravín. Akcionári Jordan Koppelle a Dominique Rommers sa domnievajú, že spoločnosť bez dohody s veriteľmi skrachuje.

Noví majitelia chcú teraz pracovať na reštrukturalizácii dlhu. Portál Retailtrends informuje o liste, ktorým investori žiadajú veriteľov o odpustenie väčšiny pohľadávok. 

“Ak 95 % veriteľov bude súhlasiť s úhradou symbolického jedného percenta z pohľadávok, nepôjde o extrémne sumy a udržanie spoločnosti Pieter Pot bude možné,” povedal Koppelle. V opačnom prípade čaká online supermarket bankrot a veritelia resp. dodávatelia sa ocitnú na konci radu s úhradou pohľadávok.

Majitelia dúfajú, že sa im podarí nájsť dohodu s veriteľmi už koncom mesiaca, po ktorej je dvojica pripravená vložiť do Pieter Pot čerstvý kapitál. 

Jouri Schoemaker, jeden zo zakladateľov spoločnosti Pieter Pot, na sieti LinkedIn uviedol, že odovzdáva štafetu novému majiteľovi s “bolesťou v srdci”. Píše, že je hrdý na vplyv, ktorý spoločnosť dosiahla.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+