
Bezobalový online supermarket
Rotterdamský startup Pieter Pot vytvoril systém, ktorý umožnil doručovať potraviny bez akéhokoľvek odpadu z obalov. Počas obdobia lockdownu sa spoločnosti mimoriadne darilo. Po dvoch rokoch prišlo vytriezvenie a kombinácia dlhov a nižšieho spotrebiteľského dopytu zrazili spoločnosť na kolená.
Online supermarket Pieter Pot už nebol schopný splácať svoje dlhy. Predaj spoločnosti umožnil supermarketu vyhnúť sa okamžitému bankrotu, ale teraz sa musí rýchlo dohodnúť so svojimi veriteľmi.
Snaha o dohodu s veriteľmi
Novým vlastníkom je stala potravinárska spoločnosť Delicatessenfabriek. Tá predtým čistila sklenené nádoby, ktoré Pieter Pot používa na dodávanie potravín. Akcionári Jordan Koppelle a Dominique Rommers sa domnievajú, že spoločnosť bez dohody s veriteľmi skrachuje.
Noví majitelia chcú teraz pracovať na reštrukturalizácii dlhu. Portál Retailtrends informuje o liste, ktorým investori žiadajú veriteľov o odpustenie väčšiny pohľadávok.
“Ak 95 % veriteľov bude súhlasiť s úhradou symbolického jedného percenta z pohľadávok, nepôjde o extrémne sumy a udržanie spoločnosti Pieter Pot bude možné,” povedal Koppelle. V opačnom prípade čaká online supermarket bankrot a veritelia resp. dodávatelia sa ocitnú na konci radu s úhradou pohľadávok.
Majitelia dúfajú, že sa im podarí nájsť dohodu s veriteľmi už koncom mesiaca, po ktorej je dvojica pripravená vložiť do Pieter Pot čerstvý kapitál.
Jouri Schoemaker, jeden zo zakladateľov spoločnosti Pieter Pot, na sieti LinkedIn uviedol, že odovzdáva štafetu novému majiteľovi s “bolesťou v srdci”. Píše, že je hrdý na vplyv, ktorý spoločnosť dosiahla.