Konkurencia pre dm a Rossmann
Holandský online supermarket plánuje tento rok dosiahnuť na nemeckom trhu obrat 400 miliónov eur. K tomuto cieľu má dopomôcť najnovšia spolupráca s reťazcom Edeka. Picnic bude môcť zaradiť do svojej ponuky drogistický tovar. V súčasnosti v Nemecku prevádzkuje 1 400 doručovateľských vozidiel. Expanziou na juhozápade krajiny chce maloobchodný predajca zdvojnásobiť svoje tržby. V juhozápadných regiónoch plánuje pridať ďalších 1 300 vozidiel.
“Rozširujeme spoločnosť Picnic na plnohodnotného poskytovateľa drogérie,” povedal jej zakladateľ Joris Beckers. Spoločnosť každý týždeň pridáva stovky výrobkov v tejto kategórii. Do konca tohto roka chce mať plnohodnotný segment drogérie.
Podľa Frederica Knaudta, generálneho riaditeľa spoločnosti Picnic Germany, sa nový sortiment zameria na starostlivosť o vlasy, starostlivosť o telo, ústnu hygienu, dezodoranty, ako aj na výrobky pre deti a dojčatá. Pridáva aj pracie a čistiace prostriedky.
Spoločnosť sa chce stať konkurentom nemeckých drogérií dm a Rossmann. Spoločnosť dm však v Nemecku dosahuje obrat približne 350 miliónov eur. Rossmann dosiahol minulý rok obrat 70 miliónov eur a to len z online predaja.
Zatiaľ len v Nemecku
Nie je jasné, či online supermarket pridá segment drogérie aj na svoje ďalšie trhy. Jeho spolupráca so spoločnosťou Edeka však bude slúžiť aj na ďalšiu cezhraničnú expanziu na francúzsky a britský online trh.