2 min. čítanie

Online súkromie rastie na popularite. Obyvatelia EÚ sa začínajú zaujímať o svoje údaje

V Európe sa rozširuje dôraz na ochranu súkromia. Rozširuje sa obmedzovanie súborov cookie aj softvéry na obmedzenie sledovania. Informácie z týchto prieskumov súvisia s Dňom ochrany údajov a s Dňom bezpečného internetu.

Online súkromie rastie na popularite. Obyvatelia EÚ sa začínajú zaujímať o svoje údaje
Zdroj: Depositphotos

Viac ako tretina používateľov internetu v Európskej únii (36 %) si minulý rok zmenila nastavenia svojho internetového prehliadača s cieľom obmedziť alebo zabrániť používaniu súborov cookie. Zároveň rovnaký počet používateľov si prečítalo vyhlásenia o ochrane osobných údajov pred tým, než poskytli zdieľanie svojich údajov.

Až 54 % respondentov odmietlo povoliť používanie svojich osobných údajov na reklamu, pričom 51 % obmedzilo alebo odmietlo prístup k svojej geografickej polohe. Okrem toho 41 % respondentov obmedzilo prístup k svojmu profilu alebo obsahu na sociálnych sieťach alebo k zdieľaným online úložiskám.

Celkovo 73 % používateľov internetu v EÚ v roku 2023 nejakým spôsobom riadilo prístup k svojim osobným údajom online. Pokiaľ ide o ochranu zdieľaných osobných údajov, iba 35 % používateľov si overilo bezpečnosť webových stránok, na ktorých poskytli svoje osobné údaje.

Z hľadiska využívania nástrojov na ochranu osobných údajov v rôznych krajinách EÚ sa najvyššie podiely aktívnych používateľov zaznamenali vo Fínsku a Holandsku (obaja 93 %), nasledovalo Česko s 89 %. Slovensko je tesne pod hranicou 70 %. Naopak, najnižšie podiely boli zistené v Rumunsku (52 %), Lotyšsku (55 %) a Slovinsku (57 %).

Cookies tretích strán tento rok nadobro skončia. Téme sme sa venovali v článku Pohľad na e-commerce analytiku musí zmeniť každý. Bez cookies bude online marketing úplne iný, kde sa o svoj pohľad podelilo 13 expertov z Česka aj Slovenska.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe