
Viac ako tretina používateľov internetu v Európskej únii (36 %) si minulý rok zmenila nastavenia svojho internetového prehliadača s cieľom obmedziť alebo zabrániť používaniu súborov cookie. Zároveň rovnaký počet používateľov si prečítalo vyhlásenia o ochrane osobných údajov pred tým, než poskytli zdieľanie svojich údajov.
Až 54 % respondentov odmietlo povoliť používanie svojich osobných údajov na reklamu, pričom 51 % obmedzilo alebo odmietlo prístup k svojej geografickej polohe. Okrem toho 41 % respondentov obmedzilo prístup k svojmu profilu alebo obsahu na sociálnych sieťach alebo k zdieľaným online úložiskám.
Celkovo 73 % používateľov internetu v EÚ v roku 2023 nejakým spôsobom riadilo prístup k svojim osobným údajom online. Pokiaľ ide o ochranu zdieľaných osobných údajov, iba 35 % používateľov si overilo bezpečnosť webových stránok, na ktorých poskytli svoje osobné údaje.
Z hľadiska využívania nástrojov na ochranu osobných údajov v rôznych krajinách EÚ sa najvyššie podiely aktívnych používateľov zaznamenali vo Fínsku a Holandsku (obaja 93 %), nasledovalo Česko s 89 %. Slovensko je tesne pod hranicou 70 %. Naopak, najnižšie podiely boli zistené v Rumunsku (52 %), Lotyšsku (55 %) a Slovinsku (57 %).
Cookies tretích strán tento rok nadobro skončia. Téme sme sa venovali v článku Pohľad na e-commerce analytiku musí zmeniť každý. Bez cookies bude online marketing úplne iný, kde sa o svoj pohľad podelilo 13 expertov z Česka aj Slovenska.