2 min. čítanie

Online predajca Made.com sa dostal do insolvencie

Online predajca nábytku Made.com oznámil, že vymenuje správcu majetku. Spoločnosť sa nepodarilo predať a pripravuje sa na platobnú neschopnosť. Začiatkom tohto týždňa pozastavila svoje obchodné aktivity.

Online predajca Made.com sa dostal do insolvencie

Spoločnosť končí s vysokou stratou

Online predajca zo Spojeného kráľovstva predáva nábytok priamo od dizajnérov. V roku 2021 vykázal stratu pred zdanením vo výške 37,8 milióna eur. V tom čase bola spoločnosť optimistická, čo sa týka svojej budúcnosti. Ako úpadca však tento týždeň oznámila pozastavenie obchodnej činnosti a zámer vymenovať správcov.

Neúspešný vstup na burzu

Spoločnosť bola založená v roku 2010 a v priebehu rokov sa jej podarilo získať finančné prostriedky vo výške približne 137 miliónov eur. V roku 2021 spoločnosť Made.com vstúpila na londýnsku burzu cenných papierov a v prvý deň obchodovania jej akcie klesli o 7 %. Podľa spoločnosti tieto náklady zvýšili jej stratu pred zdanením v roku 2021.

Okrem toho sa spoločnosť v minulom roku borila s narušením dodávateľského reťazca, keďže mnohé prístavy v Číne boli zablokované. Tohtoročná vysoká inflácia zase znamená výrazne zníženie objemu objednávok.

Predať spoločnosť sa nepodarilo

V septembri tohto roku spoločnosť oznámila, že zvažuje prepúšťanie a predaj. Prebehli rokovania s niekoľkými záujemcami. V októbri však spoločnosť v tlačovej správe uviedla, že strany neboli schopné splniť časový plán Made.com a predaj sa rozhodla ukončiť.

“Predstavenstvo v súčasnosti očakáva, že v primeranom čase bude kótovanie kmeňových akcií spoločnosti zrušené, akákoľvek zostatková hodnota bude rozdelená medzi akcionárov spoločnosti a spoločnosť bude zlikvidovaná,” uviedla spoločnosť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+