V čase krízy sa prechádza na výkon a to dramaticky. Tak, ako boli nastavené eshopy a ecommerce výkonovo pred krízou, tak sa to v roku 2020 ešte viac prehĺbi. Klasický spenderi ako banky, poisťovne či automotive rozpočty dramaticky utlmia. Nebudú eventy, nebude „natívny“ obsah, dramaticky sa zníži výnos z bannerových pozícií. Ako nájsť nový zdroj financií? Je čas pozrieť sa na affiliate kampane, ktoré roky veľké online média ignorovali.
Kríza ešte ani poriadne neprišla a už sa škrtajú rozpočty. Marketing to schytá ako prvý, hoci by nemal. A online už vôbec nie. Ale v panike firmy škrtajú to, čo sa dá „zrušiť“ najrýchlejšie. A prvé idú nemerateľné brandové veci – eventy, bannery, bilboardy, rádio, telvevízia … bez toho „prežijú“. V druhom slede prehodnocujú agentúry či internistov, ktorých v dobe hojnosti prizvali na spoluprácu, nevyhnutne potrebujú. Teraz je čas lúčiť sa a nechávať len tých najlepších.
Bezhlavé škrtanie ale zjavne nie je dobrý nápad. Londýnsky Institute of Practitioners in Advertising pripravil štúdiu, ktorá ukazuje dopad takýchto rozhodnutí. Ak škrtnete reklamu a potom spend obnovíte, dostať sa na pôvodné čísla portvá až 5 rokov. K cti firiem treba ale dodať aj to, že ak by niektoré firmy neškrtali, po roku by možno nemali čo propagovať.
Čiže online médiá prídu o inzerciu a to je ešte relatívne v poriadku, lebo ich vie zachrániť GDN, či extra zľavy. Ale printová reklama, ktorá trpela už predtým, dostane takú „šupu“, že to nemusí polovica časopisov prežiť.
Pamätáte si na prieskumníka vo Facebooku? Aká panika a peklo to bolo? Traffic často médiám klesol tak, že skoro zanikli. Čo urobili? Prispôsobili sa. Začali riešiť SEO, newslettere, push notifikácie. Proste všetko možné, len aby to „vykryli“. Prieskumník, chvalabohu, odišiel tak náhle, ako prišiel a traffic sa vrátil.
Pachuť zraniteľnosti ale ostala. A dnes sa ukázuje znova a médiá musia diverzifikovať príjem. Zlaté časy sa skončili, poďme hľadať riešenia.
A ako sa dotkne „corona“ affiliate? Máme k tomu na webe Dognet.sk dokonca článok.
Ako funguje affiliate? Tu je krátke video, ktoré vám všetko priblíži.
Klasické online médiá majú často silnú pozíciu v organickom vyhľadávaní a to je kľúčové. Keďže affiliate kampane sú dlhodobé, tak sa s nimi dá počítať mesiace či roky. Nie je to ako jednorázovky, na ktoré sú média zvyknuté.
Jedna malá tabuľka iba z affiliate siete Dognet. Aj na Slovensku existujú ďalšie siete, kde médiá zarábajú podobné peniaze, a pokojne aj viac.
Zárobky za posledných 30 dní.
Vyberajte obsah, ktorý má potenciál. Niekedy je lepších 30 ľudí na článku „Aloe vera a jeho účinky“ ako 300 na „Ako správne behať“. Čitateľ musí byť v pozícii, že by mal záujem o kúpu, len o tom ešte nevie. Rieši nejaký problém a vy mu dáte riešenie – odkážete na predajcu a ten vás za nákup ako médium odmení.
Problém veľkých médií je typ návštevnosti. Väčšinou majú návštevníkov, ktorí konzumujú obsah. Neriešia nejaký svoj problém alebo otázku. A to je hlavný rozdiel medzi klasickým online médiom a profesionálnym affiliate publisherom. Ten tvorí obsah a celý projekt s cieľom konvertovať návštevníkov na zákazníkov. A do tohto módu sa pri tvorbe obsahu musia „prepnúť“ aj veľké online magazíny.
Tvorte obsah, ktorý ľudia hľadajú a zamerajte sa na ten, ktorý má potenciál urobiť z čitateľa nakupujúceho.
Slovenské príklady, žiaľ, dávať nemôžeme, keďže publisheri sú na to „alergickí“ 🙂
Je zbytočné dávať konkrétny návod. Na vysvetlenie riešenia toto postačuje. Ďalej to je už na samotných médiách. Lebo úplne ich „ťahať za rúčku“ sa nám už pár krát vypomstilo. Affiliate kampane sú tu pre vás. Je čas diverzifikovať.
Ak by ste mali akékoľvek otázky, sme v Dognete pre vás. Máme špeciálny tím na pomoc publisherom, stačí sa ozvať na hello@edognet.com
Zakladateľ a vedúci projektu Ecommerce Bridge. Online marketingu sa venuje už viac ako 10 rokov a okrem Ecommerce Bridge vedie aj Affiliate sieť Dognet.
Sme lokálna affiliate sieť, ktorá na 100% rozumie trhu. Zastrešujeme viac ako 300 kampaní a máme cez 3100 publisherov. Od roku 2013 sme inzerentom priniesli 483 004 konverzií a publisherom sme doteraz vyplatili provízie v celkovej výške 1 756 335 €.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.