Zaujíma ma
1. apríla 2020

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge
1. apríla 2020

Pre veľké online médiá je nasadenie affiliate kampaní v čase krízy najlogickejší krok

4 min čítanie

V čase krízy sa prechádza na výkon a to dramaticky. Tak, ako boli nastavené eshopy a ecommerce výkonovo pred krízou, tak sa to v roku 2020 ešte viac prehĺbi. Klasický spenderi ako banky, poisťovne či automotive rozpočty dramaticky utlmia. Nebudú eventy, nebude „natívny“ obsah, dramaticky sa zníži výnos z bannerových pozícií. Ako nájsť nový zdroj financií? Je čas pozrieť sa na affiliate kampane, ktoré roky veľké online média ignorovali.

Keď padlo všetko ostatné

Kríza ešte ani poriadne neprišla a už sa škrtajú rozpočty. Marketing to schytá ako prvý, hoci by nemal. A online už vôbec nie. Ale v panike firmy škrtajú to, čo sa dá „zrušiť“ najrýchlejšie. A prvé idú nemerateľné brandové veci – eventy, bannery, bilboardy, rádio, telvevízia … bez toho „prežijú“. V druhom slede prehodnocujú agentúry či internistov, ktorých v dobe hojnosti prizvali na spoluprácu, nevyhnutne potrebujú. Teraz je čas lúčiť sa a nechávať len tých najlepších.

Bezhlavé škrtanie ale zjavne nie je dobrý nápad. Londýnsky Institute of Practitioners in Advertising pripravil štúdiu, ktorá ukazuje dopad takýchto rozhodnutí. Ak škrtnete reklamu a potom spend obnovíte, dostať sa na pôvodné čísla portvá až 5 rokov. K cti firiem treba ale dodať aj to, že ak by niektoré firmy neškrtali, po roku by možno nemali čo propagovať.

Čiže online médiá prídu o inzerciu a to je ešte relatívne v poriadku, lebo ich vie zachrániť GDN, či extra zľavy. Ale printová reklama, ktorá trpela už predtým, dostane takú „šupu“, že to nemusí polovica časopisov prežiť.

Panika tvorí nápady

Pamätáte si na prieskumníka vo Facebooku? Aká panika a peklo to bolo? Traffic často médiám klesol tak, že skoro zanikli. Čo urobili? Prispôsobili sa. Začali riešiť SEO, newslettere, push notifikácie. Proste všetko možné, len aby to „vykryli“. Prieskumník, chvalabohu, odišiel tak náhle, ako prišiel a traffic sa vrátil.

Pachuť zraniteľnosti ale ostala. A dnes sa ukázuje znova a médiá musia diverzifikovať príjem. Zlaté časy sa skončili, poďme hľadať riešenia.

A ako sa dotkne „corona“ affiliate? Máme k tomu na webe Dognet.sk dokonca článok.

Affiliate kampane a výkonnostná cesta

Ako funguje affiliate? Tu je krátke video, ktoré vám všetko priblíži.

Klasické online médiá majú často silnú pozíciu v organickom vyhľadávaní a to je kľúčové. Keďže affiliate kampane sú dlhodobé, tak sa s nimi dá počítať mesiace či roky. Nie je to ako jednorázovky, na ktoré sú média zvyknuté.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Koľko zarábajú publisheri?

Jedna malá tabuľka iba z affiliate siete Dognet. Aj na Slovensku existujú ďalšie siete, kde médiá zarábajú podobné peniaze, a pokojne aj viac.

Zárobky za posledných 30 dní. 

Čo sa dá urobiť ihneď?

  1. Pozrite si, aké podstránky máte navštevované z organického vyhľadávania.
  2. Ak majú predajný potenciál (teda človek, čo ich číta má o niečo asi záujem), viete do nich pridať affiliate odkazy ihneď.
  3. Pridajte odkazy, texty, fotky produktov, CTA prvky. Máme k tomu pekný článok NÁVOD: Ako integrovať affiliate kampaň na stránku?

Vyberajte obsah, ktorý má potenciál. Niekedy je lepších 30 ľudí na článku „Aloe vera a jeho účinky“ ako 300 na „Ako správne behať“. Čitateľ musí byť v pozícii, že by mal záujem o kúpu, len o tom ešte nevie. Rieši nejaký problém a vy mu dáte riešenie – odkážete na predajcu a ten vás za nákup ako médium odmení.

Čo robiť potom?

Problém veľkých médií je typ návštevnosti. Väčšinou majú návštevníkov, ktorí konzumujú obsah. Neriešia nejaký svoj problém alebo otázku. A to je hlavný rozdiel medzi klasickým online médiom a profesionálnym affiliate publisherom. Ten tvorí obsah a celý projekt s cieľom konvertovať návštevníkov na zákazníkov. A do tohto módu sa pri tvorbe obsahu musia „prepnúť“ aj veľké online magazíny.

Ako tvorí obsah profesionálny publisher?

  1. Vyberie si tému, na ktorú je dostatok kampaní.
  2. Urobí extrémne kvalitnú analýzu kľúčových slov k téme.
  3. Vyberie okruhy kľúčových slov, ktoré by mohli dobre konvertovať.
  4. Vytvorí publikačný plán.
  5. Nájde kvalitných redaktorov.
  6. Do obsahu nasadí affiliate kampane.
  7. Získa traffic a návštevníkov, ktorí riešia nejaký problém alebo otázku.
  8. V obsahu im pomôže a dá odpoveď.
  9. Návštevník je rád, kliká a nakupuje.
  10. Publisher má províziu.

A akou formou tvorí publisher obsah?

  1. Recenzie
  2. „10 tipov“
  3. Návody
  4. Odporúčania
  5. Odborné tematické články
  6. Porovnávačky produktov

Tvorte obsah, ktorý ľudia hľadajú a zamerajte sa na ten, ktorý má potenciál urobiť z čitateľa nakupujúceho.

Ako majú média začať?

  1. Pozrite si aktuálny obsah, ktorý máte navštevovaný a pridajte affiliate kampane.
  2. Vytvorte si plán a tvorte obsah, ktorý má potenciál konvertovať.
  3. Umiestnite affiliate kampane.
  4. Zarábajte 🙂

Pár príkladov affiliate webov

Slovenské príklady, žiaľ, dávať nemôžeme, keďže publisheri sú na to „alergickí“ 🙂

Začnite!

Je zbytočné dávať konkrétny návod. Na vysvetlenie riešenia toto postačuje. Ďalej to je už na samotných médiách. Lebo úplne ich „ťahať za rúčku“ sa nám už pár krát vypomstilo. Affiliate kampane sú tu pre vás. Je čas diverzifikovať.

Ak by ste mali akékoľvek otázky, sme v Dognete pre vás. Máme špeciálny tím na pomoc publisherom, stačí sa ozvať na hello@edognet.com

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge

Zakladateľ a vedúci projektu Ecommerce Bridge. Online marketingu sa venuje už viac ako 10 rokov a okrem Ecommerce Bridge vedie aj Affiliate sieť Dognet.

Tento článok prináša

Sme lokálna affiliate sieť, ktorá na 100% rozumie trhu. Zastrešujeme viac ako 300 kampaní a máme cez 3100 publisherov. Od roku 2013 sme inzerentom priniesli 483 004 konverzií a publisherom sme doteraz vyplatili provízie v celkovej výške 1 756 335 €.


Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty

  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.