3 min. čítanie

Offline nie je mŕtvy, nech žije offline

Po rokoch, ktoré nás pripútali k počítačom, máme jedinečnú príležitosť vrátiť sa späť do sveta. To, že ľudia radi a vo veľkých množstvách nakupujú online, je fakt. Avšak, z mnohých štatistík a aj z našich skúseností tiež vyplýva, že čím je recipient vystavený väčšiemu množstvu online reklám, tým je jeho vnímanie a schopnosť zapamätať si ich nižšia. Tento fakt núti majiteľov e-shopov premýšľať o tom, ako vyhrať v boji s konkurenciou. 

Simona Ďurkovič Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist
Offline nie je mŕtvy, nech žije offline

Back to the roots 

Možno si ešte spomeniete na časy, keď e-commerce nebol na Slovensku taký rozvinutý. Marketing sa točil len okolo offline. Nechcem tým povedať, aby sme sa vrátili späť do doby letákovej a billboardovej. Skôr by sme mali myslieť na to, že offline je plnohodnotným partnerom onlinu, na ktorý sa vďaka novým technológiám často zabúda. 

Jednou z výhod offline marketingu je, že na jeho realizáciu nepotrebujete mať odborné znalosti ako pri online a často si nežiada ani veľký rozpočet. Potrebujete len nápad, ktorý zaujme a ktorý sa bude páčiť vašim zákazníkom. Ak vaša stratégia neobsahuje žiadnu offline aktivitu, mali by ste to zmeniť. 

Offline marketing je pestrý. Našim klientom, ktorých sa snažíme presvedčiť, že online ide ruka v ruke s offline, často ako prvé napadnú billboardy či letáky v MHD. Nehovoríme, že to nie je spôsob, ako zaujať určitú cieľovú skupinu. No my odporúčame hľadať v offline netradičnejšie cestičky, ako sa zviditeľniť a dať o sebe vedieť. 

Vystúpte z radu 

Nebojte sa byť iný, ako konkurencia. Možno máte podobný sortiment, no vaša pridaná hodnota môže byť silnejšia. Marketingové učebnice učia, že dôležitým a veľmi silným aspektom každej marketingovej komunikácie sú emócie. A čo je lepšie, ako zahrať cieľovej skupine na city prostredníctvom viacerých zmyslov?

Offline sa viac zameriava na zvýšenie povedomia a na budovanie brandu. Buďte nezabudnuteľní, zamerajte sa na emócie a na zážitky. Dovoľte ľuďom, aby vás spoznali, aby sa dotkli vašich produktov, ochutnali, ovoňali, aby si niečo vyskúšali, aby sa stali súčasťou vašich aktivít.  

Predstavte si, že máte e-shop s izbovými rastlinami. Konkurencia je veľká, no vy máte vášeň, poskytujte svojim zákazníkom odborné rady a všetky skúsenosti. Hľadáte tak cestu, ako sa zviditeľniť, ubezpečiť potenciálnych zákazníkov, že ste odborník z fachu, ktorý im nepredáva len izbové kvety, ale celé know-how na ich pestovanie či rozmnožovanie.  

Existujú viaceré spôsoby, ako to môžete zrealizovať, napríklad:

  •  prepájajte komunity s podobnými záujmovými organizáciami,
  • vytvorte swap rastlín, 
  • organizujte prednášky pre zanietencov, ktorých zaujíma permakultúra, 
  • venujte odrezky kvetov do chladných biznisových priestorov, knižníc či kaviarní, 
  • založte krúžok mladých pestovateľov. 

Na základe všetkých aktivít si vás môžu všimnúť aj médiá. Dajte im priestor, venujte im čas. Ak to nejde samé, nevadí. Médiá viete pošťuchnúť k aktivite aj pozvánkou na vaše pripravované podujatia, prípadne poslať im tlačovú správu. Vytvorte si s nimi vzťah a ukážte im, že ste odborník. 

Týždenný podcast UPdate



Zdieľať článok
Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist

V agentúre LEMUR sa starám o udržiavanie dobrých vzťahov klientov s verejnosťou a médiami. Píšem, vymýšľam a plánujem. Bez toho, aby som to predvídala, som sa strategicky dostala k marketingovým a komunikačným stratégiám a k PR.

Tento článok ti prináša

Lemur

Lemur je komunikačná agentúra, ktorá sa vyznačuje realizáciou nápaditých projektov so srdcom. Súčasťou ich práce je organizácia eventov, správa sociálnych sietí, grafické práce a oblasť PR. Sú členmi Asociácie public relations Slovenskej republiky a snažia sa pomôcť klientom s ich prezentáciou a propagáciou.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+