Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Offline nie je mŕtvy, nech žije offline

Po rokoch, ktoré nás pripútali k počítačom, máme jedinečnú príležitosť vrátiť sa späť do sveta. To, že ľudia radi a vo veľkých množstvách nakupujú online, je fakt. Avšak, z mnohých štatistík a aj z našich skúseností tiež vyplýva, že čím je recipient vystavený väčšiemu množstvu online reklám, tým je jeho vnímanie a schopnosť zapamätať si ich nižšia. Tento fakt núti majiteľov e-shopov premýšľať o tom, ako vyhrať v boji s konkurenciou. 

Simona Ďurkovič Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist
Offline nie je mŕtvy, nech žije offline

Back to the roots 

Možno si ešte spomeniete na časy, keď e-commerce nebol na Slovensku taký rozvinutý. Marketing sa točil len okolo offline. Nechcem tým povedať, aby sme sa vrátili späť do doby letákovej a billboardovej. Skôr by sme mali myslieť na to, že offline je plnohodnotným partnerom onlinu, na ktorý sa vďaka novým technológiám často zabúda. 

Jednou z výhod offline marketingu je, že na jeho realizáciu nepotrebujete mať odborné znalosti ako pri online a často si nežiada ani veľký rozpočet. Potrebujete len nápad, ktorý zaujme a ktorý sa bude páčiť vašim zákazníkom. Ak vaša stratégia neobsahuje žiadnu offline aktivitu, mali by ste to zmeniť. 

Offline marketing je pestrý. Našim klientom, ktorých sa snažíme presvedčiť, že online ide ruka v ruke s offline, často ako prvé napadnú billboardy či letáky v MHD. Nehovoríme, že to nie je spôsob, ako zaujať určitú cieľovú skupinu. No my odporúčame hľadať v offline netradičnejšie cestičky, ako sa zviditeľniť a dať o sebe vedieť. 

Vystúpte z radu 

Nebojte sa byť iný, ako konkurencia. Možno máte podobný sortiment, no vaša pridaná hodnota môže byť silnejšia. Marketingové učebnice učia, že dôležitým a veľmi silným aspektom každej marketingovej komunikácie sú emócie. A čo je lepšie, ako zahrať cieľovej skupine na city prostredníctvom viacerých zmyslov?

Offline sa viac zameriava na zvýšenie povedomia a na budovanie brandu. Buďte nezabudnuteľní, zamerajte sa na emócie a na zážitky. Dovoľte ľuďom, aby vás spoznali, aby sa dotkli vašich produktov, ochutnali, ovoňali, aby si niečo vyskúšali, aby sa stali súčasťou vašich aktivít.  

Predstavte si, že máte e-shop s izbovými rastlinami. Konkurencia je veľká, no vy máte vášeň, poskytujte svojim zákazníkom odborné rady a všetky skúsenosti. Hľadáte tak cestu, ako sa zviditeľniť, ubezpečiť potenciálnych zákazníkov, že ste odborník z fachu, ktorý im nepredáva len izbové kvety, ale celé know-how na ich pestovanie či rozmnožovanie.  

Existujú viaceré spôsoby, ako to môžete zrealizovať, napríklad:

  •  prepájajte komunity s podobnými záujmovými organizáciami,
  • vytvorte swap rastlín, 
  • organizujte prednášky pre zanietencov, ktorých zaujíma permakultúra, 
  • venujte odrezky kvetov do chladných biznisových priestorov, knižníc či kaviarní, 
  • založte krúžok mladých pestovateľov. 

Na základe všetkých aktivít si vás môžu všimnúť aj médiá. Dajte im priestor, venujte im čas. Ak to nejde samé, nevadí. Médiá viete pošťuchnúť k aktivite aj pozvánkou na vaše pripravované podujatia, prípadne poslať im tlačovú správu. Vytvorte si s nimi vzťah a ukážte im, že ste odborník. 

Týždenný podcast UPdate



Zdieľať článok
Simona Ďurkovič
PR Specialist & Strategist

V agentúre LEMUR sa starám o udržiavanie dobrých vzťahov klientov s verejnosťou a médiami. Píšem, vymýšľam a plánujem. Bez toho, aby som to predvídala, som sa strategicky dostala k marketingovým a komunikačným stratégiám a k PR.

Tento článok ti prináša

Lemur

Lemur je komunikačná agentúra, ktorá sa vyznačuje realizáciou nápaditých projektov so srdcom. Súčasťou ich práce je organizácia eventov, správa sociálnych sietí, grafické práce a oblasť PR. Sú členmi Asociácie public relations Slovenskej republiky a snažia sa pomôcť klientom s ich prezentáciou a propagáciou.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
58 % ľudí zdieľa e-mail kvôli zľavám, ale chráni sociálne údaje
2 min. čítanie

58 % ľudí zdieľa e-mail kvôli zľavám, ale chráni sociálne údaje

Obchodníci zistili, že zákazníci síce milujú zľavy, ale zároveň sú opatrní pri zdieľaní osobných údajov. Podľa nedávnej štúdie spoločnosti Daemon sú propagačné ponuky a zľavy naďalej silným lákadlom pre všetky generácie. V počte opakovaných návštev s využitím zľavy vedú Mileniáli so 67 %. Nasledujú Baby Boomers s 65 % a Gen Z s 61 %.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?
4 min. čítanie

88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?

Najnovšia výročná správa spoločnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) prináša nové poznatky o tom, kam sa uberajú očakávania súčasných nakupujúcich. Prieskum sa uskutočnil na vzorke viac ako 8 000 zákazníkov z krajín ako USA, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Kanada, Austrália a India. Prečo je omnichannel buzzwordom súčasnosti? A ktoré stratégie si musia značky osvojiť, aby […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čo je Guerilla Marketing?
3 min. čítanie

Čo je Guerilla Marketing?

Guerilla marketing je inovatívna reklamná stratégia, ktorá využíva prekvapenie a nekonvenčné metódy na propagáciu produktov alebo služieb. Tento prístup je obzvlášť účinný pri upútaní pozornosti spotrebiteľov na preplnenom trhu, pričom sa často spolieha skôr na kreativitu a nízkonákladovú taktiku než na tradičné mediálne kanály. Guerilla marketing je spôsob, ako sa firma môže dostať k slovu […]

Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+