3 min. čítanie

Odišla z práce, aby sa venovala e-shopu. 1.časť Príbeh Pink Lily

Tori Gerbig v roku 2011 spoluzaložila internetový obchod s módou Pink Lily ako obchod na platforme eBay. Dnes je to jeden z najrýchlejšie rastúcich internetových obchodov v Amerike. Tori vyštudovala Western Kentucky University, žije v rodnom meste Bowling Green v Kentucky so svojím manželom a tromi deťmi.

Odišla z práce, aby sa venovala e-shopu. 1.časť Príbeh Pink Lily

Ako to celé začalo?

“V roku 2014 som odišla z práce v poisťovníctve s ročným príjmom 35 000 dolárov, aby som spolu s manželom Chrisom rozvíjala svoj vedľajší projekt. Experimentovali sme s predajom oblečenia a doplnkov na online trhoch vrátane eBay a Facebooku. Naša online komunita priateľov a zákazníkov sa rýchlo rozrástla z niekoľkých stoviek členov na viac ako 10 000 za veľmi krátke obdobie. Uvedomila som si, že by som mohla spojiť svoju vášeň pre cenovo dostupné oblečenie a budovanie vzťahov a pomôcť ženám, aby sa cítili sebaisto pri výbere módy.”

Bez extra finančných prostriedkov riskovali a stanovili si ambiciózne ciele. Tori sa zamerala na využitie svojich znalostí v oblasti predaja a sociálnych médií, zatiaľ čo Chris zapojil svoje finančné znalosti do štruktúrovania prevádzky. Dnes prevádzkujú online maloobchod s módou Pink Lily na plný úväzok. Minulý rok dosiahli tržby 141 miliónov dolárov a denne predali v priemere 11 000 kusov tovaru.

Podnikateľský plán Pink Lily v piatich krokoch 

“Vždy, keď ma začínajúci podnikatelia žiadajú o radu, hovorím im, že najdôležitejším krokom, ktorý sme urobili na začiatku, bolo vytvorenie podnikateľského plánu. Váš podnikateľský plán nemusí byť dokonalý a mali by ste počítať s tým, že v priebehu podnikania budete robiť zmeny.”

Tu je päť základných prvkov podnikateľského plánu, ktoré použili na zabezpečenie úspechu:

  1. Hodnotová ponuka a kľúčoví konkurenti

Je veľmi dôležité identifikovať vašu hodnotovú ponuku – dôvod, prečo budú chcieť zákazníci nakupovať u vás v porovnaní s inou spoločnosťou. Vždy ma priťahoval maloobchodný trh. Dávno predtým, ako som založila spoločnosť Pink Lily. Keď som nakupovala online, navštívila zaujímavý web alebo obchod na eBay, zhodnotila som, čo sa mi na nich páči a čo nie. Časom som zistila, že neexistuje veľa možností pre ženy, ktoré chceli nakupovať moderné a zároveň cenovo dostupné produkty. Vedela som, že by som mohla pomôcť túto potrebu naplniť. To bol základ hodnotovej ponuky Pink Lily.

Čo treba zvážiť pri definovaní vašej hodnotovej propozície:

Definujte produkt, ktorý sa snažíte predať.

Napíšte zoznam iných značiek, ktoré ponúkajú podobné produkty.

Pri každej z týchto značiek predstierajte, že ste jej verný zákazník, a všímajte si, čo podľa vás robia dobre a naopak, zle.

Pri prieskume si dávajte pozor na medzery na trhu alebo oblasti, ktoré tieto firmy neobslúžia.

  1. Ideálni zákazníci

Vžite sa do kože ideálneho zákazníka. Čím hlbšie ho spoznáte – až do takej miery, že budete mať základné pochopenie jeho rozhodovacieho procesu a každodenných výziev – tým lepšie dokážete uspokojiť jeho potreby.

Ak chcete zistiť, aký je váš ideálny zákazník, položte si otázku:

Na koho presne sa snažíte zamerať?

Prečo by mali mať záujem o vaše produkty?

Ako vyzerá ich bežný deň?

Čo ich robí šťastnými?

Čo ich frustruje?

Ako vyzerajú ich financie? Aké sú napríklad ich typické nákupy a koľko na ne míňajú?

V spoločnosti Pink Lily vieme, že naši zákazníci hľadajú trendy vzory a kvalitné možnosti za dostupné ceny a v širokej škále veľkostí. Radi sa podieľajú na výrobkoch, ktoré prinášame a majú možnosť vyjadriť sa k štýlom, ktoré vytvárame. 

Ak vás tento príbeh zaujal, nezabudnite si zajtra prečítať druhú časť, kde sa dozviete o ďalších pilieroch podnikateľského plánu Pink Lily.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+