2 min. čítanie

Odišiel z Googlu, aby varoval pred umelou inteligenciou

Geoffrey Hinton, nazývaný aj "krstný otec umelej inteligencie", odišiel zo spoločnosti Google. Ľutuje svoju úlohu pri vytváraní technológie, ktorá predstavuje hrozbu pre ľudstvo.

Odišiel z Googlu, aby varoval pred umelou inteligenciou

Priekopník umelej inteligencie

Geoffrey Hinton nedávno opustil svoju desaťročnú kariéru v spoločnosti Google a pre denník The New York Times povedal, že ľutuje, že zohral zásadnú úlohu pri vývoji tejto technológie.

Utešujem sa normálnou výhovorkou: keby som to neurobil ja, urobil by to niekto iný, uviedol Hinton pre Times.

Hintonov odchod prichádza v čase, keď sa rozbiehajú preteky vo vývoji generatívnych produktov s umelou inteligenciou, ako je chatbot Bard od spoločnosti Google a ChatGPT od OpenAI. 

Týždenný podcast UPdate

Hinton, ktorého vývoj v oblasti umelej inteligencie pred desiatkami rokov pomohol vydláždiť cestu k vytvoreniu týchto chatbotov, povedal, že sa teraz obáva, že táto technológia by mohla poškodiť ľudstvo.

V pondelok, po zverejnení rozhovoru pre The New York Times, Hinton na Twitteri napísal, že zo spoločnosti Google odišiel, aby mohol „hovoriť o nebezpečenstvách umelej inteligencie bez toho, aby zvážil, aký to má vplyv na spoločnosť Google“, a dodal, že „spoločnosť Google konala veľmi zodpovedne“.

„Geoffrey dosiahol zásadné objavy v oblasti umelej inteligencie a my si vážime jeho desaťročný prínos v spoločnosti Google,“ uviedol Jeff Dean, hlavný vedecký pracovník spoločnosti Google, vo vyhlásení pre Insider.

Niektorí zamestnanci Googlu sa údajne obávajú chatbota s umelou inteligenciou 

Po tom, čo zamestnanci spoločnosti Google dostali za úlohu otestovať chatbota Barda, niektorí zamestnanci uviedli, že si myslia, že táto technológia by mohla byť nebezpečná, uviedla agentúra Bloomberg. 

Niektorí zamestnanci pre Bloomberg vyjadrili obavy, že spoločnosť Google obchádza etiku umelej inteligencie a snaží sa rýchlo vyvinúť technológiu, aby dobehla ChatGPT spoločnosti OpenAI. Dvaja zamestnanci sa podľa predchádzajúcich správ denníka Times pokúsili zastaviť spoločnosť pred zverejnením Barda. 

Hinton sa obáva, že produkty generatívnej umelej inteligencie povedú k šíreniu falošných informácií, fotografií a videí na internete – a verejnosť nebude schopná identifikovať, čo je pravda a čo nie. Ďalším rizikom je podľa vývojára to, ako technológie AI môžu v konečnom dôsledku eliminovať ľudskú prácu. Podľa niektorých kritikov masívne rozšírenie technológie bude mať priamy dopad na 300 miliónov pracovných miest. Túto obavu vyjadril aj generálny riaditeľ spoločnosti OpenAI Sam Altman a ďalší kritici technológií AI.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+