1 min. čítanie

Očakávaný pokles vianočných tržieb slovenských e-shopov sa nenaplnil

Výrazné spomalenie rastu ecommerce segmentu vyvolalo obavy ako blížiacu sa predzvesť recesie. Jednociferný rast však nemusí nutne znamenať katastrofu. Trh sa prečistil a môže znova zdravo rásť. Správu priniesol magazín Trend.  

Očakávaný pokles vianočných tržieb slovenských e-shopov sa nenaplnil

Tržby slovenských e-shopov počas Vianoc rástli

Slovenské e-shopy zaznamenali počas decembrových predvianočných nákupov nárast tržieb. Stalo sa tak aj napriek očakávanému poklesu v odvetví. Vyplýva to z dát spoločnosti Upgates.

Slovenským e-shopom vzrástli oproti minulému roku tržby o 7,7 percenta, pričom najväčší nárast tržieb zaznamenali e-shopy, ktoré predávajú kozmetiku, šperky a športové potreby. Naopak, najmenej ľudia nakupovali z internetových obchodov, ktoré ponúkajú doplnky do domácností, potraviny a hračky. U nakupujúcich na Slovensku klesla priemerná hodnota objednávky o pol percenta.

Naopak, očakávaný klesajúci trend v oblasti internetového obchodu sa naplnil v Českej republike. Českým e-shopom klesli vlani predvianočné tržby o 4,9 percenta v porovnaní s rokom 2021.

„Aj keď nejde o výrazné skoky, môžeme pozorovať určitý trend. Česká e-commerce dopláca na skokový rast počas dvoch pandemických rokov a v súčasnej zložitejšej ekonomickej situácii a všadeprítomnej inflácii si tak nie je schopná naďalej udržať rastúce čísla,” uviedol obchodný riaditeľ spoločnosti Upgates Martin Pech.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+