Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Očakávania od nákupnej sezóny: 70% Britov plánuje štedré sviatky, na čo sa pripraviť u nás?

Prázdniny sú za nami a marketéri si brúsia zuby na jednu z najdôležitejších častí roka v e-commerce. Black Friday, Cyber Monday a Vianoce príležitosťou, ako zvýšiť predaje a pritiahnuť nových zákazníkov. Očakávania od nákupnej sezóny sú vysoké a podľa najnovších trendov z britského trhu tento rok zrejme nastane nárast spotrebiteľskej aktivity aj napriek ekonomickým výzvam.

Očakávania od nákupnej sezóny: 70% Britov plánuje štedré sviatky, na čo sa pripraviť u nás?
Zdroj: Depositphotos

Black Friday a Cyber Monday

Veľké výpredaje ako Black Friday a Cyber Monday zostávajú kľúčovými prvkami, ktoré priťahujú zákazníkov, ktorí hľadajú výhodné ponuky. Podľa britského prieskumu až 71 % spotrebiteľov plánuje využiť tieto akcie na nákup darčekov.

Aj u nás sú tieto výpredaje každoročne stále populárnejšie, a preto je pre e-commerce dôležité pripraviť atraktívne ponuky a dobre naplánovať marketingové kampane.

Podľa štúdie od Institute of Practitioners in Advertising, ktorej sa zúčastnilo 2 000 spotrebiteľov, 67 % Britov plánuje minúť rovnako alebo dokonca viac ako minulý rok.

Zákazníci chcú míňať viac – dokonca aj tí mladí

Zaujímavý trend, ktorý by mohol byť relevantný aj pre český a slovenský trh, je zvýšený záujem mladých ľudí o vianočné nákupy.

Dáta z Británie hovoria o tom, že mladí spotrebitelia vo veku 18 – 34 rokov teraz plánujú minúť viac, než v predchádzajúcich rokoch. Tento fakt by mal motivovať e-shopy, aby svoje kampane zacielili na mladšie publikum, ktoré je aktívne a ochotné míňať.

Zároveň si však pripomeňme, o aký tovar majú mladí dospelí záujem. Gen Z dáva dôraz na udržateľnosť, a preto jej nie je cudzie nakupovať z druhej ruky či už pre seba, alebo je ochotná obdarovať second hand tovarom aj svojich najbližších.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Návrat k fyzickému nakupovaniu

Pandémia Covid-19 výrazne ovplyvnila správanie spotrebiteľov, ktorí sa v posledných rokoch presunuli na online platformy. Tento rok však môžeme očakávať návrat k nákupom v kamenných obchodoch.

Podľa prieskumu sa viac ako polovica spotrebiteľov plánuje vrátiť k fyzickým nákupom, čo predstavuje príležitosť pre kombinovať online a offline stratégie.

Personalizácia a umelá inteligencia

V digitálnom veku je stále dôležitejšie využívať pokročilé nástroje na tvorbu personalizovaných a relevantných kampaní. S rastúcim počtom zákazníkov hľadajúcich inšpiráciu na nákupy cez sociálne siete je pre značky kľúčové využiť tieto platformy efektívne. Správne cielenie, využívanie dát a personalizované reklamy môžu výrazne zvýšiť úspešnosť kampaní počas Vianoc a naplniť očakávania od nákupnej sezóny.

Vianočné obdobie ponúka pre e-commerce obrovský potenciál na zvýšenie predajov a získanie nových zákazníkov. Aj keď sa trendy z Británie môžu líšiť, poskytujú cenné poznatky, ktoré môžu byť užitočné aj pre tunajšie firmy.

Nezabudnite, že príprava na toto obdobie si vyžaduje starostlivé plánovanie, personalizáciu kampaní a dôraz na kombináciu online a offline stratégií.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+