4 min. čítanie

Obsah vytvorený pomocou AI? Google vám môže znížiť ranking

Spoločnosť Google považuje texty vytvorené umelou inteligenciou za hrozbu, ktorá ho môže poškodiť. A možno aj zmeniť to ako ľudia vyhľadávajú odpovede na svoje otázky. Namiesto googlenia im informácie vyhľadá AI. Google uvádza, že texty vytvorené nástrojmi umelej inteligencie považuje za spam a stránkam, na ktorých ich nájde, zníži ranking.

Obsah vytvorený pomocou AI? Google vám môže znížiť ranking

ChatGPT ako konkurencia Googlu?

Spoločnosť Google bola založená v roku 1998 a jej internetový vyhľadávač patrí dlhodobo medzi najpoužívanejšie vyhľadávače vôbec. Ľudia sa naučili “googliť” všetko, čo potrebujú. Čo ak sa spôsob vyhľadávania informácií zmení?

V decembri minulého roka spoločnosť OpenAI predstavila beta verziu AI jazykového modelu ChatGPT a hneď spôsobila rozruch. Na prvý pohľad klasický chatbot, ktorý sa s vami bude rozprávať, už zaujal milióny ľudí. Vytvorí vám napríklad návrh zmluvy, e-mail na zadanú tému, zostaví kód počítačového programu alebo vám jednoducho pomôže s nápadom na vianočný darček. Tento nástroj predstavuje prvého skutočného vyzývateľa s potenciálom zmeniť spôsob, akým ľudia vyhľadávajú informácie. 

Reakcia Googlu na seba nenechala dlho čakať.  Jednou z jej reakcií je údajne to, že je rozhodnutá považovať text vytvorený umelou inteligenciou (AI) za menejcenný a zníži hodnotenie vyhľadávania stránok, ktoré ho identifikujú.

Denník New York Times citoval nemenovaného manažéra spoločnosti Google, podľa ktorého generálny riaditeľ Sundar Pichai vyhlásil v spoločnosti “červený kód”. Údajne chodil po stretnutiach a pýtal sa, aká je stratégia spoločnosti Google v oblasti umelej inteligencie a ako môže reagovať na hrozbu ChatGPT.

Google má jasný postoj

Server Search Engine Journal, poukázal na rozhovor s Johnom Muellerom, špecialistom spoločnosti Google. Podľa neho je postoj spoločnosti Google k automaticky generovaným textom dlhodobo konzistentný:

“Pre nás by (text generovaný umelou inteligenciou, pozn. red.) v podstate stále patril do kategórie automaticky generovaného obsahu, čo je niečo, čo máme v usmerneniach pre správcov webu takmer od začiatku.

Ľudia automaticky vytvárajú obsah mnohými rôznymi spôsobmi. Ak používate nástroje strojového učenia na generovanie obsahu, je to pre nás v podstate rovnaké, ako keby ste len zamieňali slová, hľadali synonymá alebo robili prekladateľské triky, ktoré ľudia robili už predtým. 

Mám podozrenie, že kvalita obsahu môže byť o niečo lepšia ako pri naozaj starých nástrojoch, ale pre nás je to stále automaticky generovaný obsah, a to znamená, že stále porušuje usmernenia pre správcov webu. Takže by sme to považovali za spam.”  

Dokáže Google rozpoznať text vytvorený umelou inteligenciou?

Prístup spoločnosti Google a jej schopnosť ho realizovať je samozrejme niečo iné. Na doplňujúcu otázku, či spoločnosť dokáže odhaliť texty vytvorené umelou inteligenciou, Mueller odpovedal:

“To nemôžem povedať. Ak však vidíme, že sa niečo automaticky generuje, tím pre webový spam môže určite zasiahnuť.

A neviem, ako sa to (AI, pozn. red.) bude vyvíjať v budúcnosti, ale viem si predstaviť, že podobne ako pri iných technológiách to bude tak trochu hra na mačku a myš, keď občas ľudia niečo urobia a ujde im to, a potom tím pre webový spam odstráni ich náskok a vyrieši problém vo väčšom meradle.

Z nášho pohľadu ho stále považujeme za automaticky generovaný obsah. Myslím si, že časom sa môže vyvinúť tak, aby sa stal skôr nástrojom pre ľudí. Je to niečo podobné, ako keď používate strojový preklad ako základ pre vytvorenie preloženej verzie webovej stránky, ale stále s ňou pracujete ručne.

A možno sa časom tieto nástroje umelej inteligencie vyvinú tak, že ich budete používať na zefektívnenie písania alebo na uistenie sa, že píšete správne, ako napríklad nástroje na kontrolu pravopisu a gramatiky, ktoré sú tiež založené na strojovom učení. Ale neviem, aká bude v tomto smere budúcnosť.”

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dodajme, že spoločnosť Google považuje texty s umelou inteligenciou nielen za spam, ale aj za nebezpečného škodcu, invazívny druh, ktorý jej môže škodiť. A možno sa zmení aj to, že ľudia už nebudú svoje otázky toľko “googliť”, ale “pýtať sa AI”. Aj z tohto dôvodu môžeme predpokladať, že spoločnosť Google sa zameria nielen na urýchlenie vývoja vlastných jazykových modelovAI, ale aj na boj proti textom vytvoreným konkurenčnými spoločnosťami.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+