Facebook 19. mája 2020 pridal e-commerce obchody na svoju biznis stránku a na Instagram pridal biznis profily.
Facebook aj Instagram už predtým pracovali s obmedzenými možnosťami ecommerce aj predtým. Spoločnosť mala svoj trhový proces podobný Craigslistu a schopnosť uvádzať a propagovať produkty na Facebooku a Instagrame už dlhodobo. Facebook mal svoj Marketplace, Instagram umožňoval zakúpiť produkt, ktorý bol uvedený v postoch alebo reklamách.
Teraz prichádza významný krok smerom dopredu. Podnikatelia si budú môcť prostredníctvom Facebook Shop vytvoriť plnohodnotný eshop. A to môže byť dokonca aj rušivý element pre ecommerce.
Nové obchody na Facebooku a Instagrame pozostávajú z karty obchodu a katalógu produktov spravovaného prostredníctvom obchodného manažéra spoločnosti a správcu katalógov.
Zákazník si bude môcť vyhľadať a objednať tovar priamo zo sociálnej siete.
Facebook aspoň spočiatku neúčtuje obchodníkom poplatky za predaje uskutočnené na platforme, pokiaľ nepoužívajú proces platby spoločnosti Facebook. V druhom prípade predajcovia zaplatia paušálnu čiastku 40 centov za objednávky do 8 USD alebo 5 % predajný poplatok pri objednávkach nad 8 USD.
„Facebook bol vždy o tom, ako vás spojiť s tým, čo máte radi. To znamená, že priatelia a rodina, ale aj výrobky, značky a firmy,“ uviedla spoločnosť vo svojom oficiálnom oznámení k spusteniu Facebook Shops.
„Ľudia už roky používajú naše aplikácie na nákup a predaj vecí, od prvých dní registrácie zverejnenia fotografie bicykla s titulkom NA PREDAJ až po predaje konferenčných stolíkov a teraz nakupujú veci od svojich obľúbených značiek a influencerov na Instagrame. Ľudia, ktorí používajú naše aplikácie, predvídali ecommerce obchod. Pomáhame im, aby sa táto predstava nakúpiť si na Facebooku alebo Instagrame stala skutočnosťou,“ uvádza sa ďalej vo vyhlásení.