3 min. čítanie

O tom, ako platforma ETARGET bojuje proti Googlu a ako sa menil mediálny trh (Marcel Vašš, ETARGET)

Marcel Vašš je riaditeľom ETARGETU – uznávanej reklamnej platformy, ktorá v súčasnosti pôsobí už v siedmich krajinách. V rozhovore sa dozviete ako sa z PPCčkovej reklamy dostali až k programmaticu a akými zmenami prechádzal mediálny trh.

V tomto rozhovore sa venujeme mediálnemu trhu. Na úvod nám Marcel vysvetlí ako ETARGET začínal a ako sa posunul z platformy s PPCčkami až do súčasnej podoby, keď využíva programmatic. Ďalej si preberieme, či sú vlastne CPM kampane porovnateľné s PPC kampaňami a akým spôsobom. Zároveň sa dozviete, či si v tomto smere vyberá klient a či by sa podľa Marcela malo platiť pri banneroch za kliky alebo zobrazenia. Nahliadneme aj na finančnú stránku veci a Marcel nám prezradí, čo sa zmenilo od roku 2011, keď mal ETARGET obrat 3,8 milióna a prečo je v súčasnosti číslo značne menšie.

Vrátime sa aj do minulosti, keď ešte neexistoval Google, prejdeme si, čo všetko sa s jeho nástupom zmenilo a ako naň zo začiatku reagovali veľké vydavateľstvá. Marcel nám tiež objasní ako sa zmenili trhové štandardy, ako to ovplyvnilo ich exkluzivitu, pričom sa pozastavíme aj pri konsolidácii trhu a svetovej kríze. Následne si odpovieme na otázku či rásť skôr do šírky alebo expandovať na nové trhy a čo všetko to so sebou prináša. Dozviete sa tiež, čo predstavuje pre ETARGET najväčšie náklady, kedy sa mu najviac darilo a čo plánuje do budúcnosti. A na záver sa porozprávame o tom, ako vidí Marcel internetovú reklamu a príjmy z nej v kontexte Googlu a Facebooku.

V tomto rozhovore sa dozviete:

  • Ako ETARGET začínal a čo ponúka dnes.
  • Akým spôsobom ETARGET využíva programatic.
  • Ako to funguje s PPC a CPM kampaňami a či si formát vyberá klient.
  • Čo si myslí Marcel o banneroch – či by sa malo platiť za kliky či za zobrazenia.
  • Na čom ETARGET v minulosti zarábal najviac a či sú preň PPCčká stále dôležité.
  • Akú pridanú hodnotu majú CPMká, v čom sú zložitejšie a s čím klientom ETARGET v tomto smere pomáha.
  • Čo sa zmenilo od roku 2011, keď mal ETARGET obrat 3,8 milióna a prečo je v súčasnosti číslo značne menšie.
  • Aké to bolo predtým, keď neexistoval Google a čo všetko sa s jeho nástupom zmenilo.
  • Čo ponúkal ETARGET médiu za svoju exkluzivitu a ako to celé fungovalo.
  • Ako ovplyvnila ETARGET konsolidácia trhu a ako ho zasiahla kríza.
  • Kedy sa ETARGETU najviac darilo a akú stratégiu z toho dôvodu zvolili.
  • Ako sa ETARGETU podarilo predbehnúť dobu.
  • Aký je najväčší náklad pre ETARGET a či to bolo v minulosti inak.
  • Čo plánuje ETARGET do budúcna.
  • Ako vidí Marcel internetovú reklamu a príjmy v kontexte prevahy Googlu a Facebooku.
  • Či zarába Googlu viac na searchi alebo na publisheroch.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
1 min. čítanie

Majú sa marketéri báť AI a automatizácie? Máme tu úsvit úpadku marketingu, ako sme ho poznali doteraz?

So šéfom a zakladateľom agentúry PS:Digital, Petrom Šebom, sme sa v tomto rozhovore rozprávali o budúcnosti automatizácie a umelej inteligencie (AI) v digitálnom biznise a o tom, ako môže tento pokrok už čoskoro zmeniť prácu marketérov vo všeobecnosti. Môžu tieto trendy ohroziť živobytie copywriterov alebo grafikov?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Miroslava Birešová, Kaufland
2 min. čítanie

Na slovenský a český trh už čoskoro vstúpi Kaufland online trhovisko. Ako ho môžu e-shopy využiť pre svoj rast? (Miroslava Birešová, Global Marketplace)

V tejto časti magazínu Ecommerce Bridge nám sales manažérka Kaufland Global Marketplace pre Česko a Slovensko, Miroslava Birešová, priblížila nové Kaufland online trhovisko, ktoré vstúpi na trh už v tomto roku. Ako zmení pomery v e-commerce prostredí v našom priestore a čo nové prinesie?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Prečítať článok