V tomto rozhovore sa venujeme mediálnemu trhu. Na úvod nám Marcel vysvetlí ako ETARGET začínal a ako sa posunul z platformy s PPCčkami až do súčasnej podoby, keď využíva programmatic. Ďalej si preberieme, či sú vlastne CPM kampane porovnateľné s PPC kampaňami a akým spôsobom. Zároveň sa dozviete, či si v tomto smere vyberá klient a či by sa podľa Marcela malo platiť pri banneroch za kliky alebo zobrazenia. Nahliadneme aj na finančnú stránku veci a Marcel nám prezradí, čo sa zmenilo od roku 2011, keď mal ETARGET obrat 3,8 milióna a prečo je v súčasnosti číslo značne menšie.
Vrátime sa aj do minulosti, keď ešte neexistoval Google, prejdeme si, čo všetko sa s jeho nástupom zmenilo a ako naň zo začiatku reagovali veľké vydavateľstvá. Marcel nám tiež objasní ako sa zmenili trhové štandardy, ako to ovplyvnilo ich exkluzivitu, pričom sa pozastavíme aj pri konsolidácii trhu a svetovej kríze. Následne si odpovieme na otázku či rásť skôr do šírky alebo expandovať na nové trhy a čo všetko to so sebou prináša. Dozviete sa tiež, čo predstavuje pre ETARGET najväčšie náklady, kedy sa mu najviac darilo a čo plánuje do budúcnosti. A na záver sa porozprávame o tom, ako vidí Marcel internetovú reklamu a príjmy z nej v kontexte Googlu a Facebooku.
V tomto rozhovore sa dozviete:
- Ako ETARGET začínal a čo ponúka dnes.
- Akým spôsobom ETARGET využíva programatic.
- Ako to funguje s PPC a CPM kampaňami a či si formát vyberá klient.
- Čo si myslí Marcel o banneroch – či by sa malo platiť za kliky či za zobrazenia.
- Na čom ETARGET v minulosti zarábal najviac a či sú preň PPCčká stále dôležité.
- Akú pridanú hodnotu majú CPMká, v čom sú zložitejšie a s čím klientom ETARGET v tomto smere pomáha.
- Čo sa zmenilo od roku 2011, keď mal ETARGET obrat 3,8 milióna a prečo je v súčasnosti číslo značne menšie.
- Aké to bolo predtým, keď neexistoval Google a čo všetko sa s jeho nástupom zmenilo.
- Čo ponúkal ETARGET médiu za svoju exkluzivitu a ako to celé fungovalo.
- Ako ovplyvnila ETARGET konsolidácia trhu a ako ho zasiahla kríza.
- Kedy sa ETARGETU najviac darilo a akú stratégiu z toho dôvodu zvolili.
- Ako sa ETARGETU podarilo predbehnúť dobu.
- Aký je najväčší náklad pre ETARGET a či to bolo v minulosti inak.
- Čo plánuje ETARGET do budúcna.
- Ako vidí Marcel internetovú reklamu a príjmy v kontexte prevahy Googlu a Facebooku.
- Či zarába Googlu viac na searchi alebo na publisheroch.