3 min. čítanie

O tom, ako platforma ETARGET bojuje proti Googlu a ako sa menil mediálny trh (Marcel Vašš, ETARGET)

Marcel Vašš je riaditeľom ETARGETU – uznávanej reklamnej platformy, ktorá v súčasnosti pôsobí už v siedmich krajinách. V rozhovore sa dozviete ako sa z PPCčkovej reklamy dostali až k programmaticu a akými zmenami prechádzal mediálny trh.

V tomto rozhovore sa venujeme mediálnemu trhu. Na úvod nám Marcel vysvetlí ako ETARGET začínal a ako sa posunul z platformy s PPCčkami až do súčasnej podoby, keď využíva programmatic. Ďalej si preberieme, či sú vlastne CPM kampane porovnateľné s PPC kampaňami a akým spôsobom. Zároveň sa dozviete, či si v tomto smere vyberá klient a či by sa podľa Marcela malo platiť pri banneroch za kliky alebo zobrazenia. Nahliadneme aj na finančnú stránku veci a Marcel nám prezradí, čo sa zmenilo od roku 2011, keď mal ETARGET obrat 3,8 milióna a prečo je v súčasnosti číslo značne menšie.

Vrátime sa aj do minulosti, keď ešte neexistoval Google, prejdeme si, čo všetko sa s jeho nástupom zmenilo a ako naň zo začiatku reagovali veľké vydavateľstvá. Marcel nám tiež objasní ako sa zmenili trhové štandardy, ako to ovplyvnilo ich exkluzivitu, pričom sa pozastavíme aj pri konsolidácii trhu a svetovej kríze. Následne si odpovieme na otázku či rásť skôr do šírky alebo expandovať na nové trhy a čo všetko to so sebou prináša. Dozviete sa tiež, čo predstavuje pre ETARGET najväčšie náklady, kedy sa mu najviac darilo a čo plánuje do budúcnosti. A na záver sa porozprávame o tom, ako vidí Marcel internetovú reklamu a príjmy z nej v kontexte Googlu a Facebooku.

V tomto rozhovore sa dozviete:

  • Ako ETARGET začínal a čo ponúka dnes.
  • Akým spôsobom ETARGET využíva programatic.
  • Ako to funguje s PPC a CPM kampaňami a či si formát vyberá klient.
  • Čo si myslí Marcel o banneroch – či by sa malo platiť za kliky či za zobrazenia.
  • Na čom ETARGET v minulosti zarábal najviac a či sú preň PPCčká stále dôležité.
  • Akú pridanú hodnotu majú CPMká, v čom sú zložitejšie a s čím klientom ETARGET v tomto smere pomáha.
  • Čo sa zmenilo od roku 2011, keď mal ETARGET obrat 3,8 milióna a prečo je v súčasnosti číslo značne menšie.
  • Aké to bolo predtým, keď neexistoval Google a čo všetko sa s jeho nástupom zmenilo.
  • Čo ponúkal ETARGET médiu za svoju exkluzivitu a ako to celé fungovalo.
  • Ako ovplyvnila ETARGET konsolidácia trhu a ako ho zasiahla kríza.
  • Kedy sa ETARGETU najviac darilo a akú stratégiu z toho dôvodu zvolili.
  • Ako sa ETARGETU podarilo predbehnúť dobu.
  • Aký je najväčší náklad pre ETARGET a či to bolo v minulosti inak.
  • Čo plánuje ETARGET do budúcna.
  • Ako vidí Marcel internetovú reklamu a príjmy v kontexte prevahy Googlu a Facebooku.
  • Či zarába Googlu viac na searchi alebo na publisheroch.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Pri exporte sa nepýtajte ČI, ale KEDY… prečo nemusí byť CZ trh vždy prvou voľbou? (Ján Aštary – Dexfinity)
1 min. čítanie

Pri exporte sa nepýtajte ČI, ale KEDY… prečo nemusí byť CZ trh vždy prvou voľbou? (Ján Aštary – Dexfinity)

Čakanie na správny moment nie je v prípade expanzie až tak na mieste. Pokiaľ máte e-shop a vidíte v tom pridanú hodnotu, rozhodne by ste do toho mali ísť. Vie to priniesť obrovský obchodný potenciál a množstvo ďalších benefitov. Či je český trh vždy ideálna voľba pre expanziu, ako by mal prebiehať celý proces a […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Na čom “beží” e-shop GymBeam a čo to vie naučiť každého e-shopára. (Róbert Čižmár, GymBeam)
1 min. čítanie

Na čom “beží” e-shop GymBeam a čo to vie naučiť každého e-shopára. (Róbert Čižmár, GymBeam)

Je nevyhnutné pre e-shopy vyhľadávať riešenie webu na mieru, alebo sa od začiatku uspokoja s krabicovým produktom? GymBeam momentálne migruje svoje dáta z Magenta a je to proces na niekoľko mesiacov až rokov. Čo by v minulosti spravili inak, aby sa tomu vyhli, kedy reálne zvažovať custom riešenie od začiatku a na čo by sa […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+