
Slová ako zelený, eko, udržateľný sa na nás hrnú z každého rohu. Nie vždy ale ich použitie dáva zmysel. Na zelený marketing si už posvietila aj Európska komisia a pripravuje nové pravidlá s prísnymi sankciami za ich porušenie. Na čo si dávať pozor, aby ste neskĺzli ku greenwashingu, aj ako udržateľnosť komunikovať správne a efektívne, prezradí Jana Bábiková, konzultantka komunikácie v CIRA Advisory.
Na novú legislatívu o obaloch a obalových odpadoch si posvieti Petra Stupková, zakladateľka advokátskej kancelárie Legitas. Chystané zmeny budú pre e-shopy prakticky znamenať postupné znižovanie množstva niektorých obalov, predpokladá sa masívny zásah do celej logistiky. Limity však nepôjde splniť len tak, že si poviete, že budete používať menej plastov. Petra ponúkne pohľad do budúcnosti, kde plastovým obálkam odzvonilo a kde aj vaše krabice musia byť „smart“. Osvetlí novú obalovú legislatívu a praktické zmeny, ktoré každého e-shopára čakajú, od recyklovateľných krabíc až po povinné nálepky typu „som ekologická“. Dozviete sa, ako sa vyhnúť obalovej apokalypse, nezruinovať svoj biznis a možno nájsť aj konkurenčné výhody. K téme prehovorí aj Petr Novotný, Head of Consulting v Inštitúte Cirkulárnej Ekonomiky (INCIEN).
Na Eshopistovi sa zameriame aj na cirkulárnu ekonomiku. Jakub Henni, zakladateľ platformy Nesnězeno, sa v prednáške rozpovie o šesťročnej transformácii pôvodne študentského projektu, ktorý začínal ako jednoduchá facebooková stránka na zdieľanie nepredaných jedál a postupne vyrástol do populárnej mobilnej aplikácie. Od svojho vzniku v roku 2018 sa Nesnězeno rozšírilo na štyri trhy a vďaka spolupráci s viac ako 4 000 partnermi, vrátane reťazcov ako PENNY a Starbucks, už zachránilo vyše 3 milióny balíčkov jedla, ktoré by inak vyšli nazmar.
O skúsenosti z praxe, ako české e-shopy zodpovedne pristupujú k svojim zákazníkom aj životnému prostrediu, starostlivosti o zamestnancov či výberu a kontrole dodávateľského reťazca, sa podelí Martin Kůs, spoluzakladateľ módnej značky Vuch vyrábajúcej kabelky, peňaženky a módne doplnky. Ďalej zakladateľ a CEO online farmárskeho trhoviska Scuk.cz Kamil Demuth, Jakub Veselský, spoluzakladateľ Freshlabels, online obchodu s originálnymi módnymi značkami a CEO online platformy na zdieľanie kníh Reknihy Martin Němeček.
Nezabudneme ani na dáta a analýzy zákazníckych preferencií, ktoré predstaví Vladimír Kožíšek, Head of Continuous Research vo výskumnej agentúre MEDIAN a greenfluencerka Tereza Koubková alias Holka z Letné.
Celý program aj vstupenky nájdete na adrese www.eshopista.cz, pre e-shopy je pripravené obmedzené množstvo vstupov zdarma. Sponzorom konferencie je e-commerce ekosystém Emorfiq, akcia prebieha za podpory Asociácie pre elektronickú komerciu APEK. Mediálnymi partnermi sú EXEC magazín, médium pre e-shopy a marketérov Ecommerce Bridge, týždenník Marketing & Media a informačný portál Společně udržitelně.
O spoločnosti Acomware
Acomware je popredná česká full-servisová agentúra pre oblasť e-commerce a digitálny marketing. Na trhu pôsobí 20 rokov a pomáha firmám, aby v jeho prostredí dosahovali čo najlepšie výsledky. Zvyšuje predaj, buduje nové značky alebo zlepšuje starostlivosť o zákazníkov. Pripravuje personalizované kampane zákazníkom priamo na mieru, vytvára obsah, ktorý zaujme, natáča videospoty, stará sa klientom o sociálne siete a zaisťuje nákup mediálneho priestoru. Služby spoločnosti využívajú obchodné reťazce, e-shopy aj výrobné firmy. Česká e-commerce scéna je pre Acomware domovom, ktorý sa snaží aktívne rozvíjať a kultivovať. Podieľa sa na vývoji a implementácii nových nástrojov a technológií, školí odborníkov i nadšencov. Je usporiadateľom cyklu diskusií Eshopista. Viac na www.acomware.cz.
Tlačová správa