
Umelá inteligencia = gro optimalizácie
Skratka AI z anglického Artifical Inteligence znamená – umelá inteligencia”. Ide o simuláciu procesu ľudskej mysle vytvorenej počítačmi. Uľahčuje ľuďom život a šetrí čas. Dobrým príkladom môže byť napríklad Siri od Apple. Častokrát môžete mať pocit, že hovoríte k človeku, keď Siri zadávate úlohu. Vyhľadá vám potrebné informácie, povie vtip alebo pustí hudbu. Veľké firmy do tejto technológie vkladajú veľké peniaze za účelom získania výhod nad konkurenciou.
Umelá inteligencia sa postupne rozšírila do viacerých odvetví, ako napríklad maloobchod, nákupy, móda, bezpečnosť či sledovanie. Taktiež sa s ňou môžete stretnúť v analýze športu, spracovaní a vo výrobe. Najviac sa s touto technológiou stretávate v prehliadači Google, ktorý vám podľa vyhľadávaného pojmu ukáže výsledky za menej ako sekundu.
Podpora 24/7
Určite ste už počuli o tom, aké to je, keď vám firma zarába cez noc. Nemusíte ani pohnúť prstom a všetko sa rieši samé. Na podobnom princípe fungujú aj chatboti. Ide o podporu pre váš e-shop, ktorá napodobňuje reálnu konverzáciu. Zákazník si môže vybrať, s čím chce pomôcť a chatbot mu s tým poradí. Vy tak nepotrebujete zamestnať žiadnu podporu. Všetko za vás rieši umelá inteligencia.
Je veľmi pravdepodobné, že obľuba chatbotov bude aj počas tohto roka rásť. Ľudia ich majú radi vďaka ich rýchlym odpovediam. Nepotrebujú zbytočne komunikovať s ľuďmi a nikdy sa na vás nevybodnú. Čomu by ste dali prednosť vy? Reálnemu človeku, na ktorého odpoveď si počkáte hodiny, alebo využijete chatbota, s ktorým máte problém vyriešený za pár minút?
TIP: Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo idú do popredia samoobslužné pokladne? Prečo McDonald ponúka možnosť objednávky cez displej na pobočke, ako si objednať priamo u zamestnanca ? Ľudia sa čím ďalej, tým viac, vyhýbajú kontaktu s cudzími ľuďmi.
Chatboti, ktorí predávajú
Chatboti fungujú rovnakým spôsobom, ako pri podpore. Napíšete im, čo by ste radi zažili, napríklad výlet na dovolenku. Chatbot sa vás bude pýtať formou správ, s koľkými ľuďmi pôjdete, dátum a podobne. Sám vám vyberie ubytovanie v požadovaný deň. Vy nemusíte odpovedať na otázky zákazníkovi, pretože chatbot vybaví všetko za vás. Konverzačný marketing je preto účinná forma, ako zistiť viac informácií o svojom zákazníkovi.
Zbierate dáta, analyzujete ich a prispôsobujete sa zákazníkovi. Kedy je najlepší čas pridať na Instagram fotku, aby dosiahla veľké čísla? Pomôcť vám k tomu môžu rôzne zautomatizované nástroje. Pomocou nich si zvýšite interakciu s vašimi fotkami a ich výkonnosť. Ľudia potrebujú instantné odpovede a chcú mať všetko vybavené rýchlo a z pohodlia domova. Riešením sú práve chatboti.

Zdroj: Mohamed Hassan / Pixabay.com
Personalizácia
Byť v marketingu odlišný znamená nebáť sa vykročiť z davu. Znamená to, že musíte vkladať personalizáciu do svojho marketingu. Presnejšie do svojich produktov, služieb, postov a podobne. Presvedčiť by vás o tom mohli tieto fakty:
- 63 % spotrebiteľov je veľmi otrávených generickými reklamami
- 80 % tvrdí, že je väčšia pravdepodobnosť, že budú obchodovať so spoločnosťou, ak ponúka personalizované skúsenosti
- 90 % tvrdí, že prispôsobenie sa im páči
Pomocou tejto marketingovej stratégie spoločnosti využívajú analýzu údajov a digitálne technológie. Využívajú ju prevažne na poskytovanie individualizovaných správ a ponúk produktov súčasným alebo potenciálnym zákazníkom. Je dokázané, že využívanie personalizovaného marketingu posilní vaše predaje a konverziu až o 75 %.
Ako to spravil Starbucks
Dobrým príkladom je Starbucks, ktorý vďaka svojej aplikácií zbiera dáta o každom používateľovi. Pre nich podstatné sú dáta, ako lokácia a história. Pomocou toho vie aplikácia zhodnotiť a presne ponúknuť ponuku danému zákazníkovi, napríklad vybrať a odporúčať správny nápoj. Spoločne s ich odmeňovacím systémom sa ich zárobky zvýšili až na 2.56 miliárd dolárov.
Video marketing
Ako dlho sú s nami videá na internete? Snáď od počiatku modernej doby internetu. Rôzne návody, reklamy, recepty a mnoho ďalšieho. To, akú má video marketing silu, hovorí aj fakt rozvíjajúcich sa sociálnych sietí. Instagram má v pláne promovať videá používateľov ešte viac. Vlastnia IGTV, rovnako aj príbehy. Sociálna sieť TikTok je známa so svojimi miliónmi videí, YouTube so svojimi „shorts”. Tak isto aj Facebook so svojimi príbehmi. Videá idú do popredia.
VEDELI STE, ŽE…
…až 66 % ľudí uviedlo, že by si radšej pozrelo krátke video, v ktorom sa dozvedia o produkte alebo službe? 18 % by si radšej prečítalo článok, webovú stránku alebo príspevok. Na Instagrame vám video prinesie väčšie publikum ako akýkoľvek iný príspevok.
Rozhodne sa to nezmení ani najbližšie roky. Mali by ste preto zvážiť tvorbu videí na sociálne siete. Určite tak dostanete svoju značku do sveta viac. Prečo Apple oznamuje nové produkty vo videách a nie v obrázkoch? Obrázky nepredajú toľko ako video, v ktorom dokážete odprezentovať omnoho viac. Dajte zákazníkovi to, čo potrebuje, aby sa stal zákazníkom. Emócie, príbeh, pútavosť a podobne.

Zdroj: Freepik.com
Trochu štatistiky
- 70 % spotrebiteľov uvádza, že zdieľali video o značke
- 72 % firiem tvrdí, že video zlepšilo ich konverzný pomer
- 52 % spotrebiteľov tvrdí, že sledovanie video recenzii ich robí istejších pri rozhodovaní o nákupe online
- po zhliadnutí videa 65 % vedúcich pracovníkov navštívi webovú stránku obchodníka a 39 % zavolá predajcovi
Záver
Zmení sa po tomto článku smer vášho pôsobenia na internete? Ak áno a niečo si z tohto článku vezmete a využijete v praxi, odzrkadlí sa to na vašom zisku. Nežijeme ešte v dobe robotov, ale algoritmy sa už pomaly dostávajú do popredia. Nastúpte na túto vlnu s nimi a napredujte vo vašom biznise.