2 min. čítanie

Nové nástroje na YouTube ochránia tvorcov aj značky

Ochrana na YouTube pred deepfake sa zintenzívňuje. Platforma prináša nové nástroje, ktoré upozornia na AI-generovaný obsah, ktorý sa priživuje na ich tvorbe. Otvárajú sa tým nové príležitosti na ochranu značiek a zlepšenie obsahu.

Nové nástroje na YouTube ochránia tvorcov aj značky
Zdroj: Depositphotos

Nástroje na ochranu tvorcov a značiek

Platforma zavádza dva kľúčové nástroje na ochranu tvorcov. Nadväzujú na Content ID, ktorý YouTube používa od roku 2007. Tento nástroj bol vyvinutý na riešenie problémov s autorskými právami a pomáha tvorcom a držiteľom práv spravovať ich obsah na platforme. Odvtedy sa stal kľúčovým nástrojom na ochranu autorských práv a monetizáciu obsahu na YouTube.

  1. Technológia identifikácie syntetického spevu umožňuje tvorcom rozpoznať a spravovať obsah generovaný AI, ktorý simuluje ich hlas.
  2. Platforma tiež vyvinula nástroj na detekciu AI generovaných tvárí. Tvorcom, hercom, hudobníkom a iným profesionálom umožní vyhľadať a kontrolovať AI-generované verzie ich tvárí. Vďaka tomu budú môcť e-commerce značky a známe tváre spravovať, ako je ich podobizeň používaná na YouTube. Platforma si sľubuje lepšie zachovanie identity a autentickosti značiek.

S príchodom AI je potrebné hľadať nové spôsoby, ako chrániť svoju tvorbu a identitu. To sú dobré správy pre značky aj známe osobnosti, keďže systém je o krok bližšie k bezpečnému používaniu YouTube na reklamu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dokáže YouTube zabezpečiť ochranu?

YouTube zvyšuje ochranu pred neoprávneným používaním obsahu, hlavne pred tretími stranami, ktoré môžu sťahovať obsah na trénovanie AI. Platforma je odhodlaná vynucovať svoje podmienky používania, aby tretie strany nemohli zneužívať obsah bez súhlasu tvorcov.

„Toto zahŕňa podporu našich operácií v oblasti dôvery a bezpečnosti, zlepšovanie našich odporúčacích systémov a vývoj nových funkcií generatívnej umelej inteligencie, ako je automatický dabing. Do budúcna zostávame zaviazaní k tomu, aby bol obsah z YouTube, používaný v rámci Googlu alebo YouTube na vývoj našich nástrojov poháňaných umelou inteligenciou, využívaný zodpovedne,“ uvádza platforma.

YouTube pracuje na nových možnostiach, ktoré dajú tvorcom väčšiu kontrolu nad tým, ako tretie strany môžu používať ich obsah. Pre e-commerce značky to znamená väčšiu voľnosť pri spolupráci s AI platformami pri súčasnej ochrane duševného vlastníctva.

Tento vývoj je dôležitý nielen pre e-commerce, ale pre všetkých, ktorí chcú využiť AI na podporu svojho podnikania a ochranu svojich značiek na platformách ako YouTube. Umelá inteligencia nemá byť strašiakom, ale pomocníkom k lepšej kreativite. Viac na túto tému sme prebrali v rozhovore s Petrom Šebom z agentúry PS:Digital.

|

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+