Nástroje na ochranu tvorcov a značiek
Platforma zavádza dva kľúčové nástroje na ochranu tvorcov. Nadväzujú na Content ID, ktorý YouTube používa od roku 2007. Tento nástroj bol vyvinutý na riešenie problémov s autorskými právami a pomáha tvorcom a držiteľom práv spravovať ich obsah na platforme. Odvtedy sa stal kľúčovým nástrojom na ochranu autorských práv a monetizáciu obsahu na YouTube.
- Technológia identifikácie syntetického spevu umožňuje tvorcom rozpoznať a spravovať obsah generovaný AI, ktorý simuluje ich hlas.
- Platforma tiež vyvinula nástroj na detekciu AI generovaných tvárí. Tvorcom, hercom, hudobníkom a iným profesionálom umožní vyhľadať a kontrolovať AI-generované verzie ich tvárí. Vďaka tomu budú môcť e-commerce značky a známe tváre spravovať, ako je ich podobizeň používaná na YouTube. Platforma si sľubuje lepšie zachovanie identity a autentickosti značiek.
S príchodom AI je potrebné hľadať nové spôsoby, ako chrániť svoju tvorbu a identitu. To sú dobré správy pre značky aj známe osobnosti, keďže systém je o krok bližšie k bezpečnému používaniu YouTube na reklamu.
Dokáže YouTube zabezpečiť ochranu?
YouTube zvyšuje ochranu pred neoprávneným používaním obsahu, hlavne pred tretími stranami, ktoré môžu sťahovať obsah na trénovanie AI. Platforma je odhodlaná vynucovať svoje podmienky používania, aby tretie strany nemohli zneužívať obsah bez súhlasu tvorcov.
„Toto zahŕňa podporu našich operácií v oblasti dôvery a bezpečnosti, zlepšovanie našich odporúčacích systémov a vývoj nových funkcií generatívnej umelej inteligencie, ako je automatický dabing. Do budúcna zostávame zaviazaní k tomu, aby bol obsah z YouTube, používaný v rámci Googlu alebo YouTube na vývoj našich nástrojov poháňaných umelou inteligenciou, využívaný zodpovedne,“ uvádza platforma.
YouTube pracuje na nových možnostiach, ktoré dajú tvorcom väčšiu kontrolu nad tým, ako tretie strany môžu používať ich obsah. Pre e-commerce značky to znamená väčšiu voľnosť pri spolupráci s AI platformami pri súčasnej ochrane duševného vlastníctva.
Tento vývoj je dôležitý nielen pre e-commerce, ale pre všetkých, ktorí chcú využiť AI na podporu svojho podnikania a ochranu svojich značiek na platformách ako YouTube. Umelá inteligencia nemá byť strašiakom, ale pomocníkom k lepšej kreativite. Viac na túto tému sme prebrali v rozhovore s Petrom Šebom z agentúry PS:Digital.