Internetový predajca kozmetiky Notino sa už viac ako rok spolieha na formát live shopping eventov. Priamy prenos, v ktorom sa prezentujú rôzne kozmetické produkty, sleduje na českom a slovenskom trhu v priemere tri až päť tisíc ľudí. Najúspešnejšie videá dosahujú konverzný pomer až 22 %.
Namiesto známych mien dôraz na znalosti
Notino pri live shopping akciách spolupracuje s influencermi, lekármi a vizážistami.
“V súlade so stratégiou spoločnosti Notino sme hrdí na vzdelávanie zákazníka, preto sa v každom videu snažíme poskytnúť nielen zábavný, ale aj zaujímavý obsah, ktorý našim zákazníkom poskytne napríklad návod, ako si nastaviť správnu rutinu starostlivosti o pleť, aké produkty používať pri problémoch s pleťou a podobne,” hovorí Adela Hrivnáková, Livestream Operations Manager v spoločnosti Notino, a dodáva, že v porovnaní s konkurenciou kladú väčší dôraz aj na prácu s komunitami.
Notino používa v živom vysielaní neformálny tón. Namiesto známych mien influencerov v ňom vystupujú ľudia s menším dosahom, ale s veľkými znalosťami z odvetvia, či už ide o parfumériu, kozmetiku alebo zdravie. Práve ich úprimnosť a zanietenosť pre danú tému je podľa Hrivnákovej nenahraditeľná. “Ďalšou obrovskou silou Notina je šírka nášho sortimentu, vďaka ktorej si môžeme dovoliť skutočne autenticky odporúčať produkty vhodné na daný problém a nezovšeobecňovať,” vysvetľuje Hrivnáková.
Predaje, ktoré sa uskutočňujú počas live shopping eventoch, sa líšia v závislosti od témy a formy videa. Najlepšie fungujú tie, ktoré sa zameriavajú na kategórie, do ktorých sa video hodí, ako napríklad make-up a starostlivosť o pleť. V týchto prípadoch najúspešnejšie videá dosahujú pri internetovom nakupovaní mieru konverzie až 22 %. Live stream zároveň môže do Notina priviesť nových zákazníkov.
Počet divákov sa zvýšil desaťnásobne
Nákupné podujatia Notina naživo sa v súčasnosti vysielajú na Facebooku aj na Instagrame. Počet divákov na českom a slovenskom trhu sa od začiatku vysielania – v apríli minulého roka – zvýšil desaťnásobne. Celkové uvoľnenie a produkčné zjednodušenie vzdelávacieho formátu sa vyplatilo.
“Pomáha aj pravidelné a časté vysielanie. Vďaka zjednodušeniu videoprodukcie tak, že našim hosťom stačí doma položiť mobilný telefón na stojan, sadnúť si na gauč a vysielať, sme schopní na českom a slovenskom trhu produkovať každý týždeň, teda minimálne 12-krát za štvrťrok,” vysvetľuje Hrivnáková.
Zákazníci teda už teraz vedia, že v utorok alebo vo štvrtok môžu očakávať nový live shopping event. Pre predstavu, ako teraz livestream vyzerá, sa môžete pozrieť tu.
O jednotlivých podujatiach sa informuje prostredníctvom bannerov na webovej stránke, bulletinu a sociálnych médií. Počas vysielania sa video zobrazuje aj všetkým návštevníkom e-shopu. Teraz je k dispozícii aj v mobilnej aplikácii v záložke Inšpirácie – Livestream.
Podľa štúdie spoločnosti Arvato Supply Chain Solutions je až 70 % európskych spotrebiteľov otvorených tomuto spôsobu nakupovania. Štúdia spoločnosti McKinsey zase ukazuje, že do roku 2026 bude livestream predstavovať až 20 % všetkých online predajov. Údaje spoločnosti Coresight ukazujú, že pravdepodobnosť vrátenia nákupu cez livestream je o 40 % nižšia. V neposlednom rade potenciál livestreamového nakupovania potvrdzuje aj záujem sociálnych sietí – popri TikToku, Instagrame, YouTube začína rozvíjať možnosti livestreamového nakupovania aj YouTube.
Credit: MediaGuru