Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Notino na live shopping eventoch sledujú tisíce ludí

V rámci svojich live shopping eventov dokáže Notino osloviť niekoľko tisíc ľudí. Konverzný pomer dosahuje až 22 %.

Notino na live shopping eventoch sledujú tisíce ludí
Zdroj: Depositphotos

Internetový predajca kozmetiky Notino sa už viac ako rok spolieha na formát live shopping eventov. Priamy prenos, v ktorom sa prezentujú rôzne kozmetické produkty, sleduje na českom a slovenskom trhu v priemere tri až päť tisíc ľudí. Najúspešnejšie videá dosahujú konverzný pomer až 22 %.

Namiesto známych mien dôraz na znalosti

Notino pri live shopping akciách spolupracuje s influencermi, lekármi a vizážistami.

“V súlade so stratégiou spoločnosti Notino sme hrdí na vzdelávanie zákazníka, preto sa v každom videu snažíme poskytnúť nielen zábavný, ale aj zaujímavý obsah, ktorý našim zákazníkom poskytne napríklad návod, ako si nastaviť správnu rutinu starostlivosti o pleť, aké produkty používať pri problémoch s pleťou a podobne,” hovorí Adela Hrivnáková, Livestream Operations Manager v spoločnosti Notino, a dodáva, že v porovnaní s konkurenciou kladú väčší dôraz aj na prácu s komunitami.

Notino používa v živom vysielaní neformálny tón. Namiesto známych mien influencerov v ňom vystupujú ľudia s menším dosahom, ale s veľkými znalosťami z odvetvia, či už ide o parfumériu, kozmetiku alebo zdravie. Práve ich úprimnosť a zanietenosť pre danú tému je podľa Hrivnákovej nenahraditeľná. “Ďalšou obrovskou silou Notina je šírka nášho sortimentu, vďaka ktorej si môžeme dovoliť skutočne autenticky odporúčať produkty vhodné na daný problém a nezovšeobecňovať,” vysvetľuje Hrivnáková.

Predaje, ktoré sa uskutočňujú počas live shopping eventoch, sa líšia v závislosti od témy a formy videa. Najlepšie fungujú tie, ktoré sa zameriavajú na kategórie, do ktorých sa video hodí, ako napríklad make-up a starostlivosť o pleť. V týchto prípadoch najúspešnejšie videá dosahujú pri internetovom nakupovaní mieru konverzie až 22 %. Live stream zároveň môže do Notina priviesť nových zákazníkov.

Týždenný podcast UPdate

Počet divákov sa zvýšil desaťnásobne

Nákupné podujatia Notina naživo sa v súčasnosti vysielajú na Facebooku aj na Instagrame. Počet divákov na českom a slovenskom trhu sa od začiatku vysielania – v apríli minulého roka – zvýšil desaťnásobne. Celkové uvoľnenie a produkčné zjednodušenie vzdelávacieho formátu sa vyplatilo.

“Pomáha aj pravidelné a časté vysielanie. Vďaka zjednodušeniu videoprodukcie tak, že našim hosťom stačí doma položiť mobilný telefón na stojan, sadnúť si na gauč a vysielať, sme schopní na českom a slovenskom trhu produkovať každý týždeň, teda minimálne 12-krát za štvrťrok,” vysvetľuje Hrivnáková.

Zákazníci teda už teraz vedia, že v utorok alebo vo štvrtok môžu očakávať nový live shopping event. Pre predstavu, ako teraz livestream vyzerá, sa môžete pozrieť tu.

O jednotlivých podujatiach sa informuje prostredníctvom bannerov na webovej stránke, bulletinu a sociálnych médií. Počas vysielania sa video zobrazuje aj všetkým návštevníkom e-shopu. Teraz je k dispozícii aj v mobilnej aplikácii v záložke Inšpirácie – Livestream.

Podľa štúdie spoločnosti Arvato Supply Chain Solutions je až 70 % európskych spotrebiteľov otvorených tomuto spôsobu nakupovania. Štúdia spoločnosti McKinsey zase ukazuje, že do roku 2026 bude livestream predstavovať až 20 % všetkých online predajov. Údaje spoločnosti Coresight ukazujú, že pravdepodobnosť vrátenia nákupu cez livestream je o 40 % nižšia. V neposlednom rade potenciál livestreamového nakupovania potvrdzuje aj záujem sociálnych sietí – popri TikToku, Instagrame, YouTube začína rozvíjať možnosti livestreamového nakupovania aj YouTube.

Credit: MediaGuru

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Video na LinkedIn získava viac priestoru. Ako to využiť?
3 min. čítanie

Video na LinkedIn získava viac priestoru. Ako to využiť?

Video obsah púta pozornosť – vidíme to v podstate na všetkých platformách. Na Instagrame dominujú Reels, Facebook je plný videí, dokonca YouTube, ktorý je založený na videách, má svoje Shorts. A nakoniec, stretávame sa s nimi aj v e-shopoch pri prezentácii produktov. Aj biznisová sieť LinkedIn informovala, že medziročne sledovanosť videí vzrástla o 36 %, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Predpokladá sa, že live shopping tento rok osloví viac ako 20 % Američanov
3 min. čítanie

Predpokladá sa, že live shopping tento rok osloví viac ako 20 % Američanov

Online nakupovanie sa mení a jedným z rastúcich trendov je live shopping – forma predaja, kde si spotrebitelia môžu v reálnom čase prezerať produkty, klásť otázky a okamžite nakupovať. Podľa predpovede EMARKETER bude v roku 2025 prostredníctvom livestreamu nakupovať viac ako 21,7 % digitálnych kupujúcich v USA. Tento trend naznačuje, že interaktívne formy e-commerce naberajú […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Live streaming predaj v e-commerce: Stane sa veľkým hitom aj na Slovensku?
4 min. čítanie

Live streaming predaj v e-commerce: Stane sa veľkým hitom aj na Slovensku?

Pamätáte si ešte na časy, keď bol v televízii veľkým hitom teleshopping? Aj dnes sa s ním môžete ešte stále stretnúť na niektorých kanáloch, no pre väčšinu značiek už nepredstavuje lukratívny marketingový nástroj. Ale nahrádza ho niečo iné. V Číne je už nejakú dobu populárny úplne nový trend – predávanie cez live streaming. Teda, niečo ako teleshopping cez […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+