2 min. čítanie

Nórsko nariadilo spoločnosti Meta, aby prestala zhromažďovať a používať osobné údaje

Nórsky príkaz je posledným z viacerých opatrení európskych krajín v súvislosti s porušovaním ochrany osobných údajov.

Nórsko nariadilo spoločnosti Meta, aby prestala zhromažďovať a používať osobné údaje

Európa sa stáva nehostinným miestom pre technologických gigantov

Európa sa stáva pre materskú spoločnosť Facebooku Meta čoraz ťažším a nákladnejším miestom. V máji dostala pokutu 1,3 miliardy dolárov za porušenie ochrany osobných údajov. Pred dvoma týždňami najvyšší súd EÚ rozhodol, že musí získať súhlas používateľov na behaviorálne cielenie reklamy. Teraz Nórsko môže spoločnosti udeliť pokutu 100 000 dolárov denne za rovnaký problém.

Čo sa stalo? Nórsky úrad na ochranu údajov Datatilsynet v pondelok zakázal spoločnosti Meta spúšťať behaviorálne reklamy na Facebooku a Instagrame bez súhlasu používateľov. Príkaz platí tri mesiace, ale zostane v platnosti, kým Meta nezmení svoje postupy. Upozorňuje tiež, že ak spoločnosť nedodrží príkaz, môže jej byť uložená pokuta.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Nórske regulačné orgány ako dôvod svojho konania uviedli predchádzajúcu pokutu aj rozhodnutie súdu.

“Spoločnosť Meta nedávno dostala rozhodnutie aj rozsudok proti nej, s ktorými sa nezhodla. Ak by sme teraz nezasiahli, práva na ochranu údajov väčšiny Nórov by boli porušované donekonečna. Invazívny komerčný dohľad na marketingové účely je dnes jedným z najväčších rizík pre ochranu údajov na internete,” uvádza sa vo vyhlásení.

Napriek súdnemu rozhodnutiu Facebook a Instagram naďalej zhromažďujú údaje a cielia reklamy v EÚ. Zatiaľ nie je známe, ako bude spoločnosť Meta reagovať na rozhodnutie súdu ani na nórsky príkaz.

Týždenný podcast UPdate

Ako dostať reklamy k správnemu publiku?

Je zrejmé, že EÚ a krajiny ako Nórsko, ktoré sú súčasťou jednotného európskeho trhu, tento typ zhromažďovania a používania údajov ukončujú. Pre viaceré veľké technologické spoločnosti to bol spoľahlivý a lukratívny zdroj príjmov.

Znamená to tiež, že obchodníci si budú musieť vytvoriť novú paradigmu, ako dostať svoje reklamy k správnemu publiku. Iné metódy už existujú, ale sú drahé, čo ich pre mnohé spoločnosti urobí nedostupnými. 

Predpisy o ochrane osobných údajov sú dôvodom, prečo Meta v Európe nespustila službu Threads. Spoločnosti sa musia prispôsobiť nariadeniu GDPR, inak sa vzdajú účasti na obrovskom spotrebiteľskom trhu EÚ.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+