2 min. čítanie

Nórsko nariadilo spoločnosti Meta, aby prestala zhromažďovať a používať osobné údaje

Nórsky príkaz je posledným z viacerých opatrení európskych krajín v súvislosti s porušovaním ochrany osobných údajov.

Nórsko nariadilo spoločnosti Meta, aby prestala zhromažďovať a používať osobné údaje

Európa sa stáva nehostinným miestom pre technologických gigantov

Európa sa stáva pre materskú spoločnosť Facebooku Meta čoraz ťažším a nákladnejším miestom. V máji dostala pokutu 1,3 miliardy dolárov za porušenie ochrany osobných údajov. Pred dvoma týždňami najvyšší súd EÚ rozhodol, že musí získať súhlas používateľov na behaviorálne cielenie reklamy. Teraz Nórsko môže spoločnosti udeliť pokutu 100 000 dolárov denne za rovnaký problém.

Čo sa stalo? Nórsky úrad na ochranu údajov Datatilsynet v pondelok zakázal spoločnosti Meta spúšťať behaviorálne reklamy na Facebooku a Instagrame bez súhlasu používateľov. Príkaz platí tri mesiace, ale zostane v platnosti, kým Meta nezmení svoje postupy. Upozorňuje tiež, že ak spoločnosť nedodrží príkaz, môže jej byť uložená pokuta.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Nórske regulačné orgány ako dôvod svojho konania uviedli predchádzajúcu pokutu aj rozhodnutie súdu.

“Spoločnosť Meta nedávno dostala rozhodnutie aj rozsudok proti nej, s ktorými sa nezhodla. Ak by sme teraz nezasiahli, práva na ochranu údajov väčšiny Nórov by boli porušované donekonečna. Invazívny komerčný dohľad na marketingové účely je dnes jedným z najväčších rizík pre ochranu údajov na internete,” uvádza sa vo vyhlásení.

Napriek súdnemu rozhodnutiu Facebook a Instagram naďalej zhromažďujú údaje a cielia reklamy v EÚ. Zatiaľ nie je známe, ako bude spoločnosť Meta reagovať na rozhodnutie súdu ani na nórsky príkaz.

Týždenný podcast UPdate

Ako dostať reklamy k správnemu publiku?

Je zrejmé, že EÚ a krajiny ako Nórsko, ktoré sú súčasťou jednotného európskeho trhu, tento typ zhromažďovania a používania údajov ukončujú. Pre viaceré veľké technologické spoločnosti to bol spoľahlivý a lukratívny zdroj príjmov.

Znamená to tiež, že obchodníci si budú musieť vytvoriť novú paradigmu, ako dostať svoje reklamy k správnemu publiku. Iné metódy už existujú, ale sú drahé, čo ich pre mnohé spoločnosti urobí nedostupnými. 

Predpisy o ochrane osobných údajov sú dôvodom, prečo Meta v Európe nespustila službu Threads. Spoločnosti sa musia prispôsobiť nariadeniu GDPR, inak sa vzdajú účasti na obrovskom spotrebiteľskom trhu EÚ.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?
3 min. čítanie

Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?

Najnovšie údaje od spoločnosti Ipsos odhaľujú, že zákazníci používajú video platformy ako TikTok pri hľadaní nápadov pre svoje nákupy. Zistilo sa, že 3 zo 4 nakupujúcich na TikToku považujú túto platformu za najrelevantnejšiu pri objavovaní nových značiek a produktov. Tento výskum sa snaží dokázať, že tradičné vyhľadávače už nie sú hlavným prostriedkom, cez ktorý spotrebitelia […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+