2 min. čítanie

Nikdy nezavádzajte svojich zákazníkov. Holandský e-shop čelí žalobe

Nemecký ochranca spotrebiteľov zažaloval spoločnosť Hunkemöller za greenwashing. Holandský predajca spodnej bielizne tak doplatil na zavádzajúci marketing v jeho e-shope týkajúci sa udržateľnosti. Varovanie dostali aj holandský maloobchodný predajca Peek&Cloppenburg a nemecká módna skupina Popken Fashion GmbH.

Nikdy nezavádzajte svojich zákazníkov. Holandský e-shop čelí žalobe

Predajcovia módy zavádzali spotrebiteľov na svojich weboch

Verbraucherzentrale Rheinland-Pfalz (Poradenské centrum pre spotrebiteľov Porýnie-Falcko) zverejnilo túto správu na svojej webovej stránke. Nemecká spotrebiteľská organizácia varovala celkovo troch internetových predajcov módy v súvislosti so zavádzajúcimi tvrdeniami o udržateľnosti, čo je praktika známa aj ako “greenwashing”.

Spoločnosť Hunkemöller uviedla na trh módnu kolekciu vyrobenú z “udržateľnej bavlny”. Ochranca spotrebiteľov však zistil, že táto udržateľná bavlna je vo väčšine zmes konvenčne vyrobenej bavlny. Mnoho spotrebiteľov nakupuje na základe pojmov ako sú ekologickosť, udržateľnosť, uhlíková neutralita a predajcovia sú si toho vedomí. 

Udržateľná bavlna sa vo väčšine mieša s konvenčne vyrábanou bavlnou.

“Nie je isté, že produkty inzerované ako udržateľné sú skutočne vyrobené z tejto ekologickejšej bavlny,” hovorí Jennifer Häußerová z nemeckej organizácie.

Chýbajú právne definície pojmov udržateľnosti

Ochrankyňa spotrebiteľských práv upozorňuje, že na rozdiel od pojmu “ekologický” nie sú tvrdenia ako “udržateľný”, “klimaticky neutrálny” alebo “šetrný k životnému prostrediu” právne definované. Namiesto toho sa spoločnosti samy rozhodujú, čo znamenajú.

Okrem spoločnosti Hunkemöller boli pred greenwashingom varované aj holandská módna značka Peek&Cloppenburg a nemecká spoločnosť Ulla Popken. Tieto spoločnosti však zmenili svoje webové stránky a s poradenským centrom pre spotrebiteľov dosiahli mimosúdne vyrovnanie.

Hunkemöller: “Nikdy sme nemali v úmysle zavádzať spotrebiteľov.”

Spoločnosť Hunkemöller ostala touto správou zaskočená. Značka uvádza, že reagovala na varovanie Verbraucherzentrale Rheinland-Pfalz a vykonala zmeny na svojej webovej stránke a dodáva: “Chceme objasniť, že zámerom spoločnosti Hunkemöller nikdy nebolo zavádzať spotrebiteľov.”

E-shopy sú zodpovedné za obsah prezentujúci na svojom webe. O to viac v období, keď mnohé značky zápasia o dôveru spotrebiteľov. Zavádzanie ľudí nie je cesta a môže sa značke poriadne vypomstiť. Zaplatiť pokutu je jedna vec, ale stratiť dobré meno a dôveru spotrebiteľov môže mať fatálne následky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+